کد خبر : 65499

خبرهای جدید از ماجرای اجاره نشینی فدارسیون فوتبال و شستا

خبرهای جدید از ماجرای اجاره نشینی فدارسیون فوتبال و شستا

در خبرها داشتیم که شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی با ارسال اظهارنامه قضایی به فدراسیون فوتبال خواستار پرداخت اجاره بها بابت تصرف ساختمان حال حاضر این فدراسیون شده است.

به گزارش فوتبالی، دیگر همه خبر توقیف ساختمان فدراسیون فوتبال به خاطر شکایت شرکت شستا را شنیده‌اند. این شرکت حتی تقریبا سه دانگ از ساختمان باشگاه پرسپولیس را هم توقیف کرده است. دو میلیون یورو تنها به بخش اول دستمزد مارک ویلموتس و قسط او در فوتبال ایران اختصاص پیدا کرد.

پولی که در زراعت بانک ترکیه به دلیل تحریم ها بلوکه شده و ویلموتس نتوانست آن را به حساب خودش در بروکسل انتقال دهد. فدراسیون در روزهایی که ویلموتس قراردادش را فسخ کرده بود، برای نشاندن این مربی روی نیمکت تیم ملی دو میلیون یورو از شرکت شستا قرض گرفت و هرگز هم راهی را برای پس دادن این قرض پیدا نکرد و سعی کرد به نوعی زمان بخرد.

با استعفای رییس سابق فدراسیون، سرپرست فدراسیون هم راهی برای بازپرداخت پول پیدا نکرد. پس از پرداخت نشدن این بدهی، شستا با اقدامات قضایی سند شش دانگ ساختمان فدراسیون فوتبال و تقریبا سه دانگ از ساختمان باشگاه پرسپولیس که به نام فدراسیون فوتبال بود را به نام خود کرد تا به این شکل طلبش از فدراسیون فوتبال را تسویه کند.

فدراسیون فوتبال باید اجاره بدهد

سند تک برگ ساختمان فدراسیون فوتبال در نهایت 16 فروردین امسال به نام شستا شد و این اقدام درباره سه دانگ ساختمان باشگاه پرسپولیس هم صورت گرفت، اما ماجراهای فدراسیون فوتبال و شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) پایان ندارد و حالا این شرکت پس از مصادره ساختمان فدراسیون درخواست پرداخت اجاره بهای آن را کرده است. فوتبالی با تحقیق از منطقه فدراسیون فوتبال متوجه شد که رهن ساختمان فدراسیون با شرایط فعلی(شش طبقه با توجه به طبقه همکف و یک زیرزمین که پارکینگ هم هست) بین 15 تا 18 میلیارد تومان است. در واقع اگر بر فرض مثال رهن ساختمان فدراسیون فوتبال را 15 میلیارد تومان در نظر بگیرید، فدراسیون می تواند به شستا 10 میلیارد پول پیش و ماهی 150 میلیون تومان اجاره بدهد. در هر حال طبق اظهارنامه ارسالی شرکت شستا که تصویر آن هم  در رسانه ها منتشر شد، در صورتی که فدراسیون فوتبال اجاره بهای این دو ساختمان را به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) پرداخت نکند، این شرکت می‌تواند با مراجعه به مراجع قضایی حکم تخلیه ساختمان فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس را دریافت کند. یک منبع آگاه در فدراسیون فوتبال که علاقه ای به افشای نامش نداشت در پاسخ به این سوال که آیا شرکت شستا برای فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس حکم تخلیه گرفته است پاسخ داد: "تاکنون شستا سراغ حکم تخلیه نرفته است اما آنچه مشخص است فدراسیون فوتبال هم به این جمع بندی رسیده که باید به شستا مبلغی را بابت اجاره پرداخت کند، هرچند با توجه به درخواستی که فدراسیون و باشگاه پرسپولیس به رییس قوه قضاییه داده است بسیار امیدواریم که دلایل ما را برای اعاده دادرسی مجدد بپذیرند." اتفاقی که البته بعید به نظر می رسد. 

واکنش شستا: اجاره بها می خواهیم

حسن محمدی مدیر روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا) در پاسخ به این سوال فوتبالی که این شرکت آیا برای احقاق حق خود حکم تخلیه ساختمان فدراسیون فوتبال را از مراجع قضایی گرفته است به خبرنگار فوتبالی اینگونه توضیح داد: " در طول این مدت بارها درباره این پرونده توضیح داده ایم ما یک مبلغی را به صورت ارز به فدراسیون فوتبال پرداخت کردیم و باید طبق وعده ای که مدیران وقت داده بودند نسبت به تعهدی که داده بودند احساس وظیفه می کردند، ما یک شرکت بورسی هستیم که سهامداران ما مردم هستند و باید در مجامع به آنها درباره درآمدها و دارایی ها پاسخگو باشیم، در حال حاضر واحد حقوقی شستا پیگیر این پرونده است و تا جایی که اطلاع دارم فقط اظهارنامه ای برای دریافت اجاره بها ارسال شده است و هنوز تصمیمی برای دریافت حکم تخلیه گرفته نشده است." باید دید واکنش فدراسیون فوتبال در این مورد چیست و آیا تاکنون اقدامات لازم در این خصوص صورت گرفته است یا نه، چراکه این وضعیت می‌تواند برای فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس در صورت دریافت حکم تخلیه و یا سایر اقدامات قضایی خطرناک تر از قبل شود. به نظر می رسد که کلاف سردرگم شستا و فدراسیون فوتبال همچنان ادامه دارد و باید منتظر اتفاق های عجیب در این باره باشیم.

 

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها