کد خبر : 64692

آمار جالب توجه پرسپولیس در حمله / فقط یک بازی گل نزده!

آمار جالب توجه پرسپولیس در حمله / فقط یک بازی گل نزده!

در فاصله 5 هفته مانده تا پایان فصل بیستم لیگ برتر پرسپولیس تا پایان هفته بیست و پنجم این رقابت‌ها صاحب بهترین خط دفاع و دارای عناوین بیشترین برد و کمترین باخت است.

به گزارش ایران ورزشی، پرسپولیس از این تعداد بازی فقط 15 گل خورده ضمن اینکه در عنوان گل زده بعد از سپاهان فعلاً دوم است. سرخ‌ها فقط یک باخت داشته‌اند و در تعداد برد هم با سپاهان در عدد 15 مشترک هستند. تفاضل گل پرسپولیس و سپاهان هم در عدد 22 مشترک است اما سرخ‌ها آمار‌های جالب دیگری هم دارند.

پرسپولیس در 25 هفته از رقابت‌های لیگ برتر فقط در چهار بازی موفق به گلزنی نشده‌ که این امر با توجه به حجم انتقادات نسبت به خط حمله، به ویژه قبل از حضور نفرات جدید جالب توجه است.

در حال حاضر حضور گلزنانی مثل عیسی آل‌کثیر، شهریار مغانلو و مهدی عبدی در خط حمله و پاسورهای فرصت‌طلب و فرصت‌سازی مثل امید عالیشاه، سعید آقایی، مهدی ترابی، احمد نوراللهی، احسان پهلوان و دیگران در پشت‌سر آنها، دغدغه بزرگ تیم‌های حریف در بسته نگه داشتن دروازه‌هاست. با این وجود عملکرد کلی پرسپولیس در طول فصل، جالب‌توجه بود و به جز مقاطعی، کادرفنی با تدابیر تاکتیکی و بازیکنان با عملکرد خود، اجازه توقف روند گلزنی را ندادند.

پرسپولیسی‌ها در 25 هفته گذشته از لیگ برتر دوره بیستم، 35 گل به ثمر رسانده‌اند و فقط در 4 بازی گل نزدند که آخرین آن به تساوی بدون گل برابر صنعت نفت در آبادان مربوط می‌شود؛ دیداری که در هفته هفدهم برگزار شد.

در واقع سرخ‌پوشان در 10 بازی آخر خود در لیگ که همان نیم فصل دوم رقابت‌ها محسوب می‌شود، فقط یک بازی را بدون زدن گل پشت سر گذاشتند.

شاگردان یحیی گل‌محمدی در این فصل لیگ برتر، 14 مسابقه را هم با کلین‌شیت به اتمام رساندند و به این ترتیب، با 13 گل خورده، ضمن کسب بهترین آمار دفاعی، در 56 درصد مسابقه‌های خود گلی دریافت نکرده‌اند.

حامد لک نیز با 13 کلین شیت، سرآمد دروازه‌بان‌های حال حاضر لیگ برتر به حساب می‌آید. البته سرآمد عملکرد پرسپولیس در عدم دریافت گل به 16 بهمن تا 16 اسفند مربوط می‌شود که سرخ‌پوشان در 6 بازی متوالی لیگ برتر، گلی را دریافت نکرده بودند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها