کد خبر : 59990

تصاویر | پرسپولیس در این صحنه لغزید

تصاویر | پرسپولیس در این صحنه لغزید

از دست دادن پنالتی توسط امید عالیشاه و پیمان بابایی، سپاهان را به سوی صدرنشینی هدایت کرد.

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان یحیی گل‌محمدی روز گذشته صدر جدول را در حالی از دست دادند که حریف خود نفت مسجدسلیمان را از پیش رو برداشتند و سه امتیاز کامل را گرفتند اما در نهایت باوجود تساوی در تفاضل گل، به خاطر گل زده کمتر پایین‌تر از سپاهانِ نویدکیا ایستادند.

نکته جالب این‌که در هر دو بازی که تقریبا همزمان برگزار می‌شد، یک ضربه پنالتی برای تیم سرخپوش اعلام شد که اگر گل می‌شد، سرنوشت جدول به کلی تغییر می‌کرد. ابتدا این امید عالیشاه بود که پس از سرنگون شدن مهدی ترابی در محوطه جریمه، پشت ضربه ایستاد و پنالتی را به بالای دروازه زد.

این پنالتی در دقیقه اول بازی رخ داد و نکته جالب این که محمدحسین کنعانی‌زادگان برای زدن آن داوطلب شد اما امید عالیشاه پنالتی زن نخست سرخ‌ها توپ را به کنعانی نداد تا خودش ضربه را بزند و این پنالتی هدر برود.

 

 

 

 

 

این در حالی است که عالیشاه پیش‌تر در چند بازی موفق به گلزنی از روی نقطه پنالتی شده بود اما این بار موفق به این کار نشد. کنعانی هم به واسطه گلزنی مقابل النصر از روی نقطه پنالتی اعتماد به نفس زدن ضربه را داشت اما شاید پرسپولیسی‌ها انتظار داشتند که خود ترابی پشت توپ بایستد‌.

 

دقایقی بعد در بازی سپاهان و تراکتور هم اتفاق مشابهی رخ داد. این بار مدافعان سپاهان مرتکب خطا در محوطه جریمه شدند تا تی تی ها فرصت بازگشت به بازی را داشته باشند. آنجا پیمان بابایی که در بین نیمه به جای عباس زاده وارد زمین شده بود، پشت توپ ایستاد و ضربه اش را به سمت چپ زد اما نیازمند توانست این توپ را که خیلی هم در گوشه دروازه نبود را مهار کند.

 

 

در ادامه سپاهان گل دوم را هم به ثمر رساند تا با گل زده بهتر به صدر جدول صعود کند. اگر پنالتی عالیشاه و بابایی گل می‌شد اما پرسپولیس با دو اختلاف بالاتر در صدر جدول قرار می‌گرفت.

 

بنابراین به نظر می‌رسد نقطه کلیدی این هفته فوتبال ایران دو ضربه ای بودند که از روی نقطه پنالتی زده شدند و صدرنشین را تغییر دادند.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها