کد خبر : 54728

انتقادی که به کادر فنی استقلال وارد است

انتقادی که به کادر فنی استقلال وارد است

استقلال در بازی‌هایی که گره می‌خورد پلن B ندارد و به نظر می‌رسد کادر فنی بایده چاره‌ای را برای حل این مشکل پیدا کنند.

به گزارش خبرورزشی، استقلال به پیکان گل نزد و مثل دو بازی فصل گذشته با این تیم مساوی کرد. البته هنوز مسابقات سر و شکل نگرفته و منطق فوتبال می‌گوید باید به فکری و تیمش فرصت داد اما در مورد استقلال لیگ بیستم چند نکته مهم وجود دارد.

۱- استقلال نسبت به فصل قبل کمتر و سخت‌تر گل می‌خورد و وضعیت ساختار دفاعی این تیم بهتر شده که نکته امیدوارکننده‌ای است.

۲- استقلال در خط میانی و در پست‌ هافبک نفوذی مشکل دارد. علی کریمی که رفت، فرشید اسماعیلی معمولاً مصدوم است و البته افت هم کرده و آرش رضاوند و داریوش شجاعیان هم در حدی نیستند که مشکل آبی‌ها را حل کنند.

۳- استقلال برخلاف فصل گذشته مشکل گلزنی هم پیدا کرده که البته این مسئله هم می‌تواند به خط هافبک مربوط باشد. دیاباته مصدوم است و قایدی هم فعلاً گل نمی‌زند. حتی ارسلان مطهری هم مقابل پیکان یک فرصت صددرصد گلزنی را دقیقه ۹۳ هدر داد.

۴- استقلال تیم شوتزنی هم نیست و نکته اینکه خود محمود فکری هافبک شوتزنی بود. او در نساجی هم هافبک‌های شوتزنی مثل محمد میری را داشت اما در استقلال فقط شاهد کاشته دیدنی میلیچ در بازی با ماشین‌سازی بودیم و بقیه یا کم شوت می‌زنند، یا اصلاً شوت نمی‌زنند و یا در موقعیت شوتزنی قرار نمی‌گیرند. از همه مهمتر اینکه استقلال در بازی‌هایی که گره می‌خورد (مثل پیکان) پلن B ندارد.

۵- پارسال استقلال زیاد گل می‌زد و زیاد گل می‌خورد. در نتیجه بازی‌های جذابی داشت و تماشاگر از تماشای بازی‌های تیم استراماچونی و فرهاد مجیدی لذت می‌برد (حتی اگر گاهی همراه با کسب نتیجه نبود). تیم فکری اما بیشتر شبیه تیم‌های کارلوس کی‌روش است که کمتر گل می‌خورد و کم هم گل می‌زند. استقلال ۴ گل زده و ۲ گل از فولاد خورده و در سه دیدار دیگر دروازه‌اش را بسته نگه داشته است. قطعاً این تیم هنوز کار دارد و باید دو، سه هفته دیگر قضاوتش کرد اما نکته کلیدی اینجاست که محمود فکری فرصت زیادی برای برطرف کردن نقاط ضعف ندارد و البته در یکی، دو پست کلیدی مثل هافبک بازیساز، مهره تعیین‌کننده‌ای هم ندارد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها