کد خبر : 54512

استقلال زیر بار برگزاری دربی پیش از بازی پرسپولیس و سپاهان نمی رود

استقلال زیر بار برگزاری دربی پیش از بازی پرسپولیس و سپاهان نمی رود

طبق قرعه کشی ابتدای فصل دربی لیگ بیستم در هفته هشتم برگزار می شود و استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می روند. در هفته ماقبل دربی هم پرسپولیس میزبان سپاهان است و استقلال هم در اصفهان به مصاف دیگر تیم اصفهانی یعنی دوب آهن خواهد رفت.

به گزارش روزنامه ورزشی گل، دیدار های هفته هفتم روزهای 27 و  28 آدر برگزار می شود و با توجه به اینکه پرسپولیسی ها 29 آذر در دوحه فینال لیگ قهرمانان را برگزار کنند این بازی به تعویق افتاده است.  به عبارت دیگر پرسپولیسی ها طبق برنامه 22 آذر در قالب هفته ششم لیگ میزبان ذوب آهن هستند و پس از آن خودشان را برای حضور در فینال که یک هفته بعد از آن برگزار آماده می کنند.

تاریخ برگزاری هفته هشتم اعلام نشده و در نتیجه تاریخ برگزاری دربی هنوز مشخص نیست، اما احتمالا پرسپولیس پس از بازی فینال خودش را آماده بازی هفته هشتم و حضور در دربی خواهد کرد و بازی معوق با سپاهان در زمان مناسب و با توجه به تجربه های قبلی احتمالا در تعطیلات نیم فصل لیگ بیستم برگزار می شود.

مشکل اینجا است که استقلالی ها به این برنامه ریزی اعتراض دارند و تاکید می کنند که پرسپولیس قبل از دربی باید با سپاهان بازی کند و پس از یک دیدار پر فشار مقابل این حریف مدعی  در هفته هفتم پا به بازی های هفته هشتم و میدان دربی بگذارند.احتمالا دربی بین پنجم تا دوازدهم دی برگزار می شود. 

پرویز مظلومی سرپرست تیم استقلال دراین خصوص می گوید:« قبل از دربی باید بازی معوق پرسپولیس و سپاهان برگزار شود و زیربار این موضوع که آنها بدون بازی با سپاهان در هفته هشتم و دربی حاضر شوند نخواهیم رفت. این یک بازی سنگین است که می تواند روی بازی دربی تاثیر گذار باشد و نمی شود پرسپولیس بدون بازی مقابل سپاهان در هفته هفتم بازی هفته هشتم را برگزار کند. ما منتظر می مانیم ابتدا با سپاهان بازی کنند و بعد دربی برگزار شود.»

منطق و استدلال آبی ها درست و منطقی است. پرسپولیسی قبل از دربی یک بازی سخت و حساس وو به اصطلاح 6 امتیازی دارند که هم بخشی از انرژی و توان آنها قبل از دربی را می گیرد و هم احتمال دارد با گرفتن کارت زرد و قرمز هرکدام از مهره های کلیدی این تیم محروم شوند. احتمال مصدومیت در این قبیل بازی ها هم زیاد است. درست مثل استقلالی ها که در بازی پیش از دربی فصل گذشته شیخ دیاباته و فرشید اسماعیلی را از دست دادند. از طرف دیگر احسان پهلوان و وحید امیری در فینال محروم و غایب هستند و این نفرات کلیدی با استراحت کامل و طولانی پا در میدان دربی خواهند گذاشت که این موضوع کار استقلالی ها به ویژه وریا غفوری مدافع راست آبی ها را سخت تر خواهد کرد. نکته دیگر اینکه ترس و احتیاط قبل از دربی هم باعث می شود پرسپولیسی ها با استرس مقابل سپاهان بازی کنند و احتمال از دست دادن امتیاز بیشتر خواهد شد و همین امتیاز ها در معادلات قهرمانی تاثیر گذار است.

به هرحال پرسپولیسی ها پس از فینال آسیا و بازی با سپاهان یحیی گلمحمدی و شاگردانش حسابی خسته شده و تحلیل می روند و این فرصت مناسبی برای استقلال در دربی خواهد بود. حالا باید دید با توجه به صحبت های سرپرست تیم استقلال موضع رسمی استقلال و شخص احمد مددی هم همین گونه خواهد بود یا با توجه به این که هردو تیم زیر نظر وزارت ورزش هستند و سیاست تنش زدایی را در پیش گرفته اند برنامه مدیران چیز دیگری خواهد بود و رسما به سازمان لیگ اعتراض نخواهند کرد. از طرف دیگر سازمان لیگ هم نشان داده در این قبیل موارد معمولا به اعتراض و درخواست باشگاه ها توجه چندانی ندارد و طرح و برنامه ریزی مد نظرش خودش را اجرا می کند. درست مانند موضوعی که درباره استراحت دادن به پرسپولیس پس از بازی های هفته چهارم مطرح شد تا قرمز ها به واسطه دچار شدن احتمالی بازیکنان و اعضایش به کرونا برای حضور در فیتال لیگ قهرمانان دچار مشکل نشوند که این اتفاق رخ نداد و سازمان لیگ دست کم تا به امروز با چنین موضوعی که برخی رسانه ها هم ازآن حمایت کرده اند موافقت نکرده است.  

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها