کد خبر : 50306

شاخص بورس یک کانال بالا آمد / جذاب شدن سهام با رسیدن به کف قیمت

شاخص بورس یک کانال بالا آمد / جذاب شدن سهام با رسیدن به کف قیمت

شاخص کل با رشد ۲۹ هزار واحدی به عدد یک میلیون و ۶۰۷ هزار واحدی رسید.

به گزارش خبرگزاری صداو سیما، نماد‌های شاخص ساز امروز باعث رشد شاخص کل شد، اما برای رسیدن به راه همیشگی خود باید صنایع کوچک هم حمایت شود.

در بازار امروز، گروه فلزات شیمیایی تقریبا سبز پوش بودند و در پایان معاملات امروز، نماد حکشتی، حفارس، خاهن، غپاک برای برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورت‌های مالی متوقف خواهند شد.

در پایان معاملات امروز، شاخص کل با رشد ۲۹ هزار واحدی، به عدد یک میلیون و ۶۰۷ هزار واحد و شاخص هم وزن با افت ۲۶۰ واحدی به عدد ۴۲۲ هزار و ۸۸۷ واحد رسید این درحالیست که نماد‌های فارس، فولاد، فملی و کگل از جمله تاثیرگذاران بازار مثبت امروز بودند البته اکثر نماد‌های بانکی روز سبزی را سپری کردند و از پر بیننده‌های بازار بودند.

در بازار فرابورس شاخص کل با رشد ۲۳۰ واحدی به عدد ۱۷ هزار و ۱۳ واحد رسید و نماد‌های مارون و اریا از تاثیر گذاران مثبت بازار فرابورس بودند.

رسیدن قیمت سهم‌ها به کف قیمتی، باعث شده تا جذابیت سهم‌ها برای خرید بیشتر شود البته اقدامات سازمان بورس از جمله انتشار اوراق خزانه و اوراق تبعی، باعث شد تا اعتماد سهامداران به بازار بازگردد اگرچه رشد قیمت در بازار‌های موازی نشان داد که هنوز بازار سرمایه نسبت به سایر بازار‌های موازی، بهترین گزینه برای سرمایه گذاری باشد. 

در ابتدای معاملات امروز، شاخص کل بورس با رشد ۱۴ هزار واحدی به عدد یک میلیون و ۵۹۲ هزار واحد و شاخص هم وزن نیز با افت ۳۸۷ واحدی به عدد ۴۲۲ هزارو ۷۶۰ واحد رسید. 

نماد‌های فولاد، فارس، کگل، فملی بیشترین تاثیر را در رشد شاخص داشت البته در ۵ دقیقه پیش گشایش، نماد‌های ولپارس، وسخراج و ثبهساز از برترین‌های صفوف خرید بود. 

گفتنی است؛ امروز جلسه مهمی با حضور وزیر اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس سازمان بورس و مدیران بورسی در دفتر رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار و راهکار‌های تقویت بازار سرمایه به تصویب خواهد رسید.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها