کد خبر : 49610

خبر مهم در مورد نحوه حضور دانش آموزان در مدارس

خبر مهم در مورد نحوه حضور دانش آموزان در مدارس

رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مدرسه در هر شرایطی باز است، گفت: خانواده انتخاب می‌کند که دانش‌آموز حضوری به مدرسه برود.

به گزارش تسنیم علی باقرزاده رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش اظهار کرد: تلفیق کرونا و آموزش یکی از مسائل مهم تمام کشورهاست و 90 درصد دانش آموزان دنیا از رفتن به مدرسه باز ماندند و الان 40  درصدکشورهایی که درگیر جدی با کرونا بودند مدارس را باز کردند و  60 درصد هنوز به تصمیم قطعی نرسیده‌اند.

وی افزود: ما به خوبی آموزش‌های مجازی را برگزار کردیم و آزمون پایه نهم و دوازدهم را حضوری برگزار کردیم و آزمون سمپاد را نیز برگزار شد، امسال 15 شهریور بر خلاف سال‌های گذشته روز بازگشایی مدارس است و از دغدغه‌های خانواده‌های این است که چگونه به طور همزمان دسترسی فرزندشان به آموزش و حفظ سلامت را داشته باشند و یکی از چالش های ما نیز است.

باقرزاده درباره اینکه چرا برای بازگشایی مدارس عجله دارند، بیان کرد: اگر برای ما و کارشناسان روشن باشد که یک ماه دیگر این وضعیت تمام می‌شود صبر می‌کردیم اما برآورد سازمان بهداشت جهانی این است که شاید یک دهه این وضعیت باشد و وزارت بهداشت کشورمان نیز چشم‌اندازی تا پایان سال ندارند ما نمی‌توانیم همه چیز را به تعویق بیاندازیم. 

رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش متذکر شد:  رفتن به مدرسه از نظر مسائل رشد اجتماعی و عاطفی مهم است فیزیک و ریاضی یا یک عنوان درسی تعطیل نمی‌شود بلکه ارتباط اجتماعی با تعطیلی مدارس تعطیل می‌شود و خسارت‌های زیادی دارد.

خانواده اگر تمایل داشته باشد فرزندش را به مدرسه می فرستد

وی ادامه داد: آموزش و پرورش به همه مقوله‌ها به هم نگاه کرده است. مدرسه یک واحد اجتماعی است تا وقتی در کشور واحدهای خدماتی و اداری تعطیل نشدند مدرسه نیز باز است. اما اگر خانواده تشخیص بدهد می‌تواند از سرویس‌های دیگری مثل آموزش تلویزیونی یا آموزش مجازی شبکه شاد و بسته‌های آموزشی استفاده کند با سنجش و تشخیصی که دارد از بین این روش‌ها و شناختی که از فرزند خود دارد انتخاب می‌کند که دانش آموز به مدرسه برود و اگر متقاضی زیاد شد مدرسه بر اساس اختیاراتی که دارد با توجه به مسائلی همچون مساحت کلاس درس، تعداد دانش‌آموزان و بعد مسافت خانه و مدرسه می‌تواند سیاست گذاری کند، شورای مدرسه در این باره تصمیم گیری می کند و ممکن است، دانش آموزان را گروه بندی کنند. گاهی دانش آموزانی که سطح توانایی بالاتری دارند ممکن است کمتر نیاز به حضور در مدرسه داشته باشند.

باقرزاده بیان کرد: اگر دانش آموزی باشد اینترنت، تلویزیون و گوشی هوشمند نداشته باشد یا خانواده‌اش سطح تحصیلات نداشته باشند در اولویت آموزش حضوری است اما همه اینها حالت توصیه‌ای دارد.در همه مناطق اطلسی تهیه شد که نشان می‌دهد چه تعداد دانش آموز به چه ابزار آموزشی دسترسی دارند و بر اساس آن استراتژی آموزشی توسط مدرسه طراحی می‌شود به هر حال مدرسه  تا زمانی که همه نهادهای اجتماعی فعالیت می‌کنند، باز است.

رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش درباره حضور دانش‌آموزان هنرستانی در مدارس اظهار کرد: آنجایی که کارگاه به اندازه باشد و بتوان فاصله‌‌گذاری را رعایت کرد منعی برای آموزش حضوری نیست اما ما نمی‌گوییم دانش آموز مجبور است به هر حال مهارت را باید در کارگاه تمرین کرد.

باقرزاده بیان کرد: رابطه معلم و دانش‌آموز در هر شرایطی نباید قطع شود مدرسه مراقب دانش‌آموزان است سال گذشته 100 میلیارد تومان سرانه بهداشتی و در آستانه شروع فعالیت مدارس 30 میلیارد تومان سرانه بهداشتی توزیع شده است که به زودی رقم جدیدی نیز توزیع خواهد شد تأمین ماسک و وسایل بهداشتی به عهده خانواده‌ها است اما اگر دانش آموز وارد مدرسه شد مدرسه مراقب اوست و کنترل خواهد کرد.

وی ادامه داد: 95 درصد دانش‌آموزان سال گذشته به آموزش‌های تلویزیونی و 70 درصد به شاد دسترسی داشتند 27 هزار مدرسه در سطح کشور تعداد دانش‌آموزان آنها کمتر از 35 نفر است که آنها می‌توانند به روال عادی آموزش حضوری را داشته باشند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها