کد خبر : 42177

بی اخلاقی دو پیشکسوت استقلال و پرسپولیس (عکس)

بی اخلاقی دو پیشکسوت استقلال و پرسپولیس (عکس)

ظاهرا قرار نیست هیچ زمانی دعوای سرخابی ها به پایان برسد و هر روز شاهد فصلی تازه از جروبحث های رسانه ای میان پیشکسوتان این دو باشگاه هستیم.

به گزارش مشرق – چندی قبل زمانی که AFC با راه انداختن یک نظرسنجی سوری، برای بالابردن تعداد بازدیدهای سایتش، سوار بر موج احساسات طرفداران میلیونی دو تیم استقلال و پرسپولیس شد تا محبوبترین بازیکن فوتبال ایران را انتخاب کند، حملات گسترده ای از سوی رسانه های داخلی به "شیخ سلمان" رییس آنجا شد که چرا طرفداران این دو تیم را بی دلیل به جان هم می اندازند! روزهایی که فضای اینستاگرام پر شده بود از فحاشی طرفداران دو تیم به بازیکنان بزرگ و نامی رقیب و یا یکدیگر! این اتفاق در نهایت با دو پایان بندی متفاوت از سوی AFC به انتها رسید و تنها بدنامی اش برای سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا ماند و تقریبا همه متوجه سوءاستفاده آنها شدند. اما اتفاقات پس از آن موجب شد تا باز هم شاهد تداوم این درگیری ها باشیم.

بیان مطالبی در برنامه "نوروز فوتبالی" درباره مؤسسان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نه تنها این بار طرفداران دو باشگاه را به جان هم انداخت، بلکه باعث شد روی پیشکسوتان نامی هر دو تیم به یکدیگر باز شده و بدترین تهمت ها را به هم نسبت بدهند! در واقع مشخص شد ما به جای آن که نگران AFC و دیگر عوامل بیرونی برای به جان هم نیفتادن طرفداران سرخابی باشیم باید در فکر مهار خودی ها باشیم که با یک کلمه حرف می توانند عواقب بدی را رقم بزنند.

پس از سرد شدن آن ماجرا که با حرارتی خاص از سوی هواداران و پیشکسوتان دو تیم دنبال می شد حالا فاز جدیدی از این وضعیت براه افتاده است. حملات اخیر قلعه نویی و افشین پیروانی به هم، باور این موضوع که هرگز این دعوا پایان ندارد را بیش از پیش به حقیقت نزدیک می کند!

امیر قلعه نویی و افشین پیروانی در دورانی که در کادر فنی تیم ملی همکار بودند

در دهه های قبل، کمتر شاهد به جان هم افتادن پیشکسوتان بودیم و اغلب، بازیکنان استقلال و پرسپولیس بودند که با مصاحبه علیه هم به کری خوانی دست زده و در نهایت از خجالت یکدیگر در می آمدند که با در نظر گرفتن سن و سال آنها تا حدودی توجیه پذیر بود! اما امروز که هیچ کدام از بازیکنان دو تیم علیه دیگری حرفی نمی زنند و یا حتی اگر کسی حرفی می زند کسی در تیم مقابل، جوابش را نمی دهد شاهدیم که بزرگترهای دو باشگاه با سخیف ترین اصطلاحات البته با سوء استفاده از ادبیات به جان هم می افتند!

استوری قلعه نویی و پیروانی علیه هم

انتشار اشعاری با اسامی حیواناتی مانند شیر و سگ! در صفحه شخصی و نسبت دادن "دغل‎بازی" به هم، آن چیزی نیست که از الگوهای سرشناس دو تیم انتظار می رود! وقتی بزرگترهایی مانند پیروانی و قلعه نویی اینچنین به هم حمله می کنند چه توقعی از نوجوان ۱۶ ساله می توان داشت که فضایی باز در اینترنت دارد تا هرچه بر زبانش می آید را تایپ کند؟

امید است فضای مسموم مجازی که با درگیری دو باشگاه یا دو شخص سیلی از کامنت و واکنش را به دنبال دارد پس از این کمتر شاهد این بی اخلاقی ها باشیم، چرا که آرزوی ریشه کن شدن و ندیدن این فضا از محالات است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها