کد خبر : 42094

پیش بینی قیمت طلا در سال 2020 و تاثیر شیوع ویروس کرونا بر قیمت طلا

پیش بینی قیمت طلا در سال 2020 و تاثیر شیوع ویروس کرونا بر قیمت طلا

کومرزبانک در یک گزارش پیش بینی قیمت اصلاح شده در روز چهارشنبه گفت: به دلیل نیاز به یک مکان امن سرمایه و داشتن یک امکان نهایی حفظ ارزش دارایی ها ، در میان همه گیری های ویروس کرونا - COVID-19 ، که منجر به محرک گسترده مالی و سیاست های پولی فوق العاده سست در سراسر جهان شده است ، سرمایه گذاران به سمت طلا روی آورده اند.

به گزارش طلانیوز به نقل از کیتکو،تحلیلگران این بانک آلمانی می گویند که آنها قیمت پایان سال 2020 طلا را 1800 دلار در هر اونس می بینند.

طلا سکه در روز سه شنبه قبل از عقب نشین روز چهارشنبه ، نزدیک به 1750 دلار در هر اونس ، قوی ترین سطح آن از نوامبر 2012 معامله می شد. در اوج اخیر خود( سه شنبه ) ، این فلز نسبت به قیمت اواسط ماه مارس خود نزدیک به 300 دلار افزایش یافت ، که از نگاه کومرز بامک  "با توجه به قدرت بالای دلار آمریکا" عملکردی بسیار چشمگیر بوده است .

کارستن فریش ، تحلیلگر ارشد بانک گفت: "به طور معمول ، این امر( دلار قوی )به طلا فشار وارد می کند ، اما در محیط بازار فعلی که با عدم اطمینان زیادی در مورد چگونگی گسترش بحران ویروس ، و این واقعیت که محاسبه تأثیر اقتصادی آن تقریباً غیرممکن است رو به رو هستیم ، طلا توانسته خود را در برابر تاثیر دلار امریکا حفظ کند ، که به همین ترتیب به عنوان یک پناهگاه امن نیز تلقی می شود. "

کومرز( کامرز )بانک خاطرنشان کرد: طلا در تعدادی از ارزهای دیگر رکورد صعود ثبت کرده است.

انگیزه اصلی این روند واکنش جهانی به COVID-19 است که در بسیاری از نقاط جهان قرنطینه ، فاصله های اجتماعی و تعطیلی موقت مشاغل ایجاد شده. این موارد منجر به کاهش شدید فعالیت های اقتصادی شده و به نوبه خود مقامات را ترغیب به تلاش برای تحریک اقتصاد ها کرده است. بازده اوراق قرضه دولتی به شدت کاهش یافته است.

بانک خاطر نشان کرد در مورد ایالات متحده ، فدرال رزرو دو کاهش نرخ برنامه ریزی نشده را انجام داد که نرخ بهره فدرال را به صفر درصد رساند و یک برنامه خرید اوراق قرضه بدون اعلام  زمان پایان را آغاز کرد که بسیار فراتر از سیاست های تسکینی کمی پس از بحران مالی سال 2008 است... علاوه بر این ، کنگره یک بسته محرک 2 تریلیون دلاری را نیز تصویب کرد. سایر کشورها از جمله آلمان اقدامات مشابهی را انجام داده اند.

این بانک گفت: "تأثیر شدید تعطیلی جهانی بر اقتصاد و بازارهای مالی ، سیل پول آزادشده توسط بانک های مرکزی و دولت ها و افزایش بدهی حاکمیتی متعارف به افزایش مداوم تقاضا برای طلا به عنوان یک پناهگاه امن و آخرین راهکار منجر شده." .... "اگر زنجیره عرضه کالا و خدمات به دلیل تعطیلی  شدن تولید مختل شود ، طلا همچنین می تواند از نقش محافظت در برابر تورم پس از تعطیلی ها نیز سود ببرد.

بنابراین ما پیش بینی می کنیم قیمت طلا در پایان سال به 1800 دلار در هر اونس افزایش یابد (قبل تر پیش بینی بانک 1650 دلار در هر اونس بود). این امربر اساس انتظار کنترل همه گیری جهانی ویروس در نیمه دوم سال است .

کومرز بانک برخی از عواملی را که ممکن است از افزایش قیمت ها جلوگیری کند نیز ذکر کرد . برای شروع ، این بیماری همه گیر "تأثیر ترمز قابل توجهی" بر تقاضای فیزیکی در کشورهای بزرگ مصرف کننده طلا مانند چین و هند دارد.

فریش گفت: "در ابتدا اولویت مصرف کنندگان در چین دستیابی به چیزهای دیگری است." "تقاضای طلا از قبل نیز در هند ضعیف بود ... دولت در پایان ماه مارس قرنطینه ملی اعلام کرد. حتی پس از برداشتن اقدامات محصور کننده، به سختی می توان انتظار داشت با توجه به قرار داشتن قیمت طلا در رقم های رکوردی در بازار داخلی هند ، تقاضا بهبود یابد. "

علاوه بر این ، خرید طلای بانک مرکزی ممکن است کند باشد ، به ویژه پس از اینکه بانک مرکزی روسیه اعلام کرد قصد دارد از این ماه دیگر طلا خریداری نکند ،این مورد باعث خذف "مهمترین خریدار ماه های اخیر" از بازار می شود. خریدهای بانک مرکزی چین نیز از پاییز کم تر شد.

"هچنین در بعضی موارد ، بانک های مرکزی اقتصادهای نوظهور مجبور به فروش یا قرض دادن طلای خود در جهت به دست آوردن دلار آمریکا و رفع مشکلات مربوط به بودجه دولت های خود هستند."

با این حال ، کومرزبانک گفت ، "به سختی اما احتمالاً کمبود خریداران بالقوه وجود دارد ، بانک های مرکزی و بخش خرده فروشی این کمبود را جبران می کنند."

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها