کد خبر : 41473

چرا رنار برای سرمربیگری تیم ملی هوا شد؟

چرا رنار برای سرمربیگری تیم ملی هوا شد؟

عجله فدراسیون فوتبال برای انتخاب جانشین کارلوس کی‌روش، دو ضرر بزرگ برای فوتبال کشورمان به همراه داشت.

به گزارش فوتبالی، حتما در جریان هستید که یکی از گزینه‌های فدراسیون برای جانشینی کارلوس کی‌روش، هروه رنار بود. مربی سرشناسی که در جام جهانی 2018 با مراکش روبروی تیم ملی ایران قرار گرفته بود و در جام ملتهای آسیا هم بازی تیم ملی مقابل ژاپن را از نزدیک دید.

از همان زمان صحبتهایی درباره تمایل فدراسیون برای جذب این مربی مطرح شد اما نهایتا مهدی تاج و همکارانش سراغ مارک ویلموتس رفتند.

مدتها بعد از این انتخاب بود که عباس ترابیان رئیس سابق کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال و یکی از کسانی که در آمدن کی‌روش به فوتبال ایران نقش داشت، در مصاحبه‌ای اعلام کرد که با رنار برای حضور در تیم ملی به توافق رسیده بود منتهی فشاری که به فدراسیون برای انتخاب سرمربی تیم ملی در کوتاه ترین زمان ممکن وارد بود، باعث شد تا نیمکت تیم ملی به ویلموتس سپرده شود.

حالا ابراهیم شکوری به جزئیات دیگری درباره این ماجرا اشاره کرده. سرپرست سابق دبیرکلی فدراسیون که بازی تیم ملی مقابل ژاپن در جام ملتها را کنار هروه رنار دیده بود، در مصاحبه‌اش با برنامه با برنامه وقت اضافه رادیو ایران به این نکته اشاره کرده که او صحبتهای غیررسمی با سرمربی وقت مراکش داشته و رنار گفته حاضر است با 1.5 میلیون دلار سرمربی تیم ملی شود منتهی فدراسیون دیگر سراغ او رفت.

نکته جالب صحبت های شکوری اینجاست که قرارداد احتمالی با رنار، به مراتب بهتر از قرارداد عجیبی بود که فدراسیون با مارک ویلموتس بست. عجیب از این لحاظ که فدراسیون قرار بود مربی‌ای بیاورد که گرانتر از کارلوس کی‌روش نباشد اما طبق گفته احسان قاضی‌زاده هاشمی، نماینده مجلس، قرارداد با ویلموتس، 8 میلیون یورو برای فدراسیون هزینه داشته است:" رقم این قرارداد در سال اول معادل سه میلیون یورو، در سال دوم معادل ۲/۵ و در سال سوم نیز معادل ۲/۵ میلیون یورو منعقد شده است که از این رقم تاکنون معادل ۲ میلیون یورو به صورت نقد و چمدانی و از مسیر دوبی به این مربی پرداخت شده است." حتما در جریان هستید که ویلموتس کل پولش را از فدراسیون می‌خواهد و به دنبال گرفتن 6 میلیون یوروی دیگر از فوتبال کشورمان است.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها