کد خبر : 35096

آخرین خبر از مذاکره با استراماچونی

آخرین خبر از مذاکره با استراماچونی

طبق اخبار رسیده به خبرنگار «فرهیختگان» به‌نظر نمی‌رسد این امر شدنی باشد و فقط تنها راهی که باعث می‌شود تا استرا به استقلال بازگردد، پذیرش 11‌بندی شروط وی توسط استقلالی‌هاست.

به گزارش فرهیختگان ،  پس از حواشی فراوان پیرامون جدایی سرمربی آبی‌پوشان، جلسه نمایندگان باشگاه استقلال با مدیربرنامه‌های آندره‌آ استراماچونی عصر امروز در دوحه برگزار خواهد شد.

بر همین اساس و طبق اخبار واصله علی خطیر، معاون اجرایی سابق استقلال، شب گذشته از سوئیس به قطر رفت تا با اتوره ماتزیلی از وکلای استرا راه‌های بازگشت به قرارداد قبلی را بررسی کند.

ظهر امروز هم خلیل‌زاده و رحمان رضایی از تهران راهی دوحه می‌شوند تا به این ترتیب جلسه نهایی عصر امروز در دوحه برگزار شود. این در‌حالی است که پاستورلا، مدیر برنامه سرمربی مستعفی استقلال، پیشنهاد کرده بود جلسه بعد از تعطیلات در سوئیس یا موناکو برگزار شود، اما رحمان رضایی از او خواست نشست را به دوحه منتقل کند چراکه اگر غیر از این بود زمان برای استقلال از دست رفته و مشکلات جدیدی نیز برای این تیم در آستانه دور برگشت لیگ و برگزاری پلی‌آف آسیا به‌وجود می‌آمد.

استرا روی شروط خود باقی است

قصه مشکلات استقلال با استرا از آنجایی آغاز شد که استقلالی‌ها پول این مربی را بعد از هزار مکافات به حسابش واریز کردند و این توقع را داشتند تا استراماچونی بدون هیچ قید و شرطی بعد از این ماجرا راهی تهران شود، اما این مربی که به قول خودش چمدانش را هم باز نکرده بود، به‌جای بازگشت به تهران شروط 11‌گانه‌ای را برای استقلالی‌ها از طرف وکلایش اعلام و چنان روی آنها اصرار کرد که درنهایت استقلالی‌ها را واداشت تا این پرونده را با اعلام اینکه شروط اعلام شده از سوی استراماچونی از طرف باشگاه غیرقابل اجراست، بسته و پایان کار این مربی را اعلام کنند.

استرا فقط به یک شرط برمی‌گردد

در روزها گذشته از سوی برخی از عوامل تعیین‌کننده برای ارتباط با استرا عنوان شد که سعی خواهیم کرد این مربی را به قرارداد قبلی بازگردانیم که طبق اخبار رسیده به خبرنگار «فرهیختگان» به‌نظر نمی‌رسد این امر شدنی باشد و فقط تنها راهی که باعث می‌شود تا استرا به استقلال بازگردد، پذیرش 11‌بندی شروط وی توسط استقلالی‌هاست. نکته قابل توجه اینکه استرا و وکلایش دو بار به استقلالی‌ها اعلام کرده‌اند که این شروط غیرقابل مذاکره بوده و در قالب قراردادی جدید اجرایی خواهد شد و حتی این‌طور عنوان می‌شود که انگار استقلال متوجه مفاهیم خواسته‌های آنها نشده که همچنان به دنبال چانه‌زنی است!

2 بند کارسازتر در راه بازگشت

طبق آنچه نوشتیم استرا به هیچ وجه از خواسته‌هایش کوتاه نمی‌آید و تنها راه برگشت وی این است که 11 بند درخواستی قبول شود که البته طبق آن فصل دومی نیز برای حضور این مربی فعلا در کار نخواهد بود.با این حال و طبق اطلاعات تکمیلی‌تر دو بند از این 11 بند حیاتی‌تر و کارسازتر هستند تا این مربی را برای بازگشت به نیمکت استقلال کمی نرم کند. اول 470 هزار یورو یعنی کارکرد پنج ماه این مربی جلوتر و یکجا پرداخت شود و سپس بودجه 900 هزار یورویی برای خرید بازیکنان خارجی از سوی استقلال تضمین شود. اگر این شروط پذیرفته نشود، حتی اگر پای مقامات بلندپایه سیاسی دو کشور نیز یک بار دیگر به پرونده باز شود، فایده‌ای نخواهد داشت و جالب اینکه شنیده‌ایم مدیران استقلال هم اعلام کرده‌اند قصد ندارند زیر بار شروط غیرمعقول استرا بروند. باید دید درنهایت شاهد کوتاه آمدن یکی از طرفین خواهیم بود یا پرونده بازگشت استرا -‌حتی با ورود آنهایی که وعده حل مشکل را داده‌اند‌- مختومه خواهد شد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها