کد خبر : 33602

شیخ دیاباته در دمای منفی 100 درجه (عکس)

شیخ دیاباته در دمای منفی 100 درجه (عکس)

مهاجم اهل مالی استقلال با روش جدید پزشکی توانست در بازی برابر شهر خودرو در هفته سیزدهم لیگ برتر به میدان برود.

به گزارشورزش سه، کلینیک دکتر نوروزی به‌تازگی مجهز به دستگاهی شده که بازیکنان می‌توانند در آن کریو تراپی (سرمادرمانی) کنند. شکل کار این دستگاه به این شکل است که بازیکنان وارد محفظه‌ای می‌شوند که دمای آن از منفی ١٠٠ تا منفی ٢٠٠ درجه است تا روند ناحیه آسیب‌دیده آن‌ها سریع‌تر شود، دقیقا شبیه به اتفاقی که در مورد دیاباته هم رخ داد و او با استفاده از این دستگاه توانست خیلی زود بهبودی خود را به دست بیاورد.

درواقع می‌توان گفت تجهیز کلینیک دکتر نوروزی به دستگاه کریو تراپی (سرمادرمانی) و آماده‌سازی دیاباته (زننده تک‌گل این بازی) برای 85 دقیقه حضور در یک دیدار سنگین، به‌اندازه رسیدن استقلال پس از مدت‌زمان زیادی به صدر جدول ارزش داشته و این نشان می‌دهد ریکاوری با تجهیزات روز دنیا تا چه اندازه می‌تواند در موفقیت یک تیم مؤثر باشد.

اگر بخواهیم با طرز کار این دستگاه قدر بیشتر آشنا شویم باید بگوییم در این تکنیک ورزشکار برای مدت 1 الی 5 دقیقه تحت دمای بیش از منفی 100 درجه (100- الی 200-) قرار می‌گیرد! البته این دمای بخار هوا است که چگالی و قابلیت انتقال گرمای متفاوتی با آب دارد و به ورزشکار اجازه می‌دهد تحت زمان محدودی در این محیط قرار گیرد.

01457120

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها