کد خبر : 2697

کدام بازار بیشتر سود می دهد؛ دلار ، سکه یا سهام؟ + ارقام

کدام بازار بیشتر سود می دهد؛ دلار ، سکه یا سهام؟ + ارقام

ندنیای اقتصاد نوشت: خستین ماه سرد سال با دو فاز متفاوت در بازارها به پایان رسید؛ به‌طوری‌که بورس تهران با کسب بازدهی ۱۷ درصدی یک کارنامه درخشان به ثبت رساند و بازارهای ارز و سکه بر خلاف سهام مسیر نزولی را طی کردند.

به این ترتیب، نرخ دلار پس از ۱۵ ماه کاهشی شد و افت ۴/ ۳ درصدی را تجربه کرد و سکه نیز با نزول ۴/ ۲ درصدی مواجه شد. پیش‌تر تاکید شده بود که نیمه دوم سال می‌تواند مسیر متفاوتی برای بازارها رقم بزند و سهام به گزینه نخست سرمایه‌گذاری تبدیل شود.

نزدیک شدن دلار و سکه به اوج‌های تاریخی و عدم‌حمایت عوامل بنیادی از رشد بیشتر قیمت‌ها در این دو بازار باعث عقب‌نشینی معامله‌گران شد. این در حالی است که بورس تهران همچنان با حمایت عوامل بنیادی برای فعالان اقتصادی جذابیت دارد. هرچند ریسک‌های غیراقتصادی هنوز می‌توانند معادلات فعلی را دچار انحرافاتی کنند، اما در صورت ثبات نسبی شرایط، می‌توان موج کنونی بازارها در مهر را ادامه‌دار دانست.

جایی که سهام از پتانسیل‌هایی برای روند مثبت از منظر بهبود سودآوری ناشی از افزایش نرخ فروش شرکت‌ها برخوردار است. در سوی دیگر، دلار و سکه درصورت اتخاذ تصمیمات صحیح اقتصادی، دست سفته‌بازان را برای ایجاد موج‌های صعودی بسته نگه می‌دارند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها