کد خبر : 22689

استقلال و خریدهایی که تمام ندارد

استقلال و خریدهایی که تمام ندارد

باشگاه استقلال تهران همپای باشگاه متمولی چون تراکتورسازی تبریز در بازار نقل و انتقالات اقدام به خرید بازیکنان خود، بدون محدودیت مالی کرده و این در حالی است که...

به گزارش ورزش 11 - این روزها به قدری سر استقلالی‌ها شلوغ است که آنها یادشان رفته باید پیش از سر رسیدن موعد مقرر، قرارداد بازیکنان آزاد شدۀ خود را تمدید کنند و تکلیف‌شان را برای ادامۀ همکاری مشخص سازند.

مسئله‌ای که خیلی با ادعای مشکلات مالی شدید این باشگاه در پرداخت باقی ماندۀ دستمزد وینفرید شفر و یا پرداخت طلب پروپیچ که در فیفا آنها را متوجه خطراتی بزرگ کرده بود، همخوانی نداشت!

بازیکنان استقلال
بازیکنان استقلال

 

سرعت عمل استقلال در بازار نقل و انتقالات بسیار شبیه به فصلی است که علیرضا منصوریان و مدیرانی چون افتخاری، این تیم را تبدیل به کهکشانی‌ها کردند تا استقلال خوش احوال آن روزها، در هر پست 2 بازیکن آماده داشته باشد و شاه‌مهره‌های این تیم محبوب، استقلال را تبدیل به یک مدعی تمام عیاری کنند که پس از سال‌ها به سلطۀ پرسپولیس در دربی‌ها هم دست برقضا پایان داد، اما عاقبت ماجرا به شیرینی شروع آن نبود و در آخر سم حواشی، رویای میلیون‌ها استقلالی را برباد داد.

 

استقلال تهران پیش‌تر این تجربه را کسب کرده که تعداد ستارگان حاضر در ترکیب اصلی یا خریدهای پی‌درپی، برایشان تعیین‌گر نخواهد بود! آن هم درست در زمانی که این تیم صاحب یک مربی جدید شده که هیچ شناختی را از فوتبال ایران ندارد و حداقل برای بازۀ زمانی 3 ماهه باید در لیگ برتر با آزمون و خطا جلو برود و عملا استقلال دست ساختۀ استراماچونی را در نیم‌فصل دوم بر روی پردۀ نمایش خواهد آورد! ولی باز هم مدیران استقلال با علم به این مسئله، تیم خود را غرق در ستاره‌های بزرگ کرده‌اند!

بازیکنان استقلال
بازیکنان استقلال

 

سوال بزرگی که در خریدهای پرسرو صدا و پرشمار استقلال به وجود می‌آید این است که بودجۀ آبی‌ها از کجا تأمین می‌شود؟! آنها اصلاً در خزانۀ خود بودجۀ کافی را برای پرداخت دستمزد به بازیکنان جذب شده دارند یا به شکل سنتی مرسوم فوتبال ایران، با وعده‌های طلایی آنها را به گرفتن عکس یادگاری با پیراهن استقلال و امضای قرارداد دعوت می‌کنند! آبی‌ها تا به اینجای بازار نقل و انتقالات بدون شک بیش از 20 میلیارد و شاید 30 میلیارد را هزینه کرده‌اند و این در حالی است که اگر قرارداد پاتوسی و علی کریمی و چشمی و همام طارق نیز تمدید شود، هزینۀ صورت گرفته از 50 میلیارد تومان نیز عبور خواهد کرد! پس بهتر است که استقلال محل تأمین بودجه‌ای را در نظر گرفته باشد، چرا که این بار فیفا دیگر هیچ رحمی را به نمایندگان ایران نخواهد داشت!

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها