کد خبر : 22315

3 نکته رفتاری کالدرون که هواداران پرسپولیس را امیدوار کرد

3 نکته رفتاری کالدرون که هواداران پرسپولیس را امیدوار کرد

از آنجا که کارنامه گابریل کالدرون به دو قسمت کاملا مجزای روشن و تاریک تقسیم می‌شود و باز از آنجا که حضور او در پرسپولیس در امتداد روزهای تاریک کارنامه این مربی بوده، نگرانی‌های زیادی در مورد کیفیت عملکرد او در پرسپولیس وجود دارد.

 خیلی‌ها هراس دارند که مبادا مربی آرژانتینی در پرسپولیس هم مثلا به سرنوشت تیمی مثل القطر قطر دچار شود. به هر حال این فوتبال است و هر اتفاقی در آن ممکن است رخ بدهد، اما دست‌کم نشانه‌هایی که در این چند روز دیدیم بسیار روشن بوده است؛ طوری که انگار کالدرون با انگیزه بسیار بالا و برای جبران رخوت چند ساله‌اش گام به تهران گذاشته است. بخشی از این نشانه‌های امیدبخش را بخوانید.

یکم- رسم است که مربیان خارجی بعد از حضور در ایران و توافق با طرف قرارداد، به کشورشان سفر کنند و بعد از چند روز برای شروع جدی کار برگردند. طی همین چند هفته اخیر، این اتفاق برای ویلموتس و دنیزلی رخ داد. استراماچونی هم اول دستیارانش را به تهران فرستاد و بعد از یک بار رفت و برگشت آنها، خودش وارد کشورمان شد. کالدرون اما کمتر از 24 ساعت پس از حضورش در تهران، در محل تمرین تیم حاضر شد و صبح دومین روز اقامتش در پایتخت، تیم را شخصا و به طور کامل تمرین داد. حالا دستیاران او هم به تمرینات اضافه شده‌اند و کار خیلی زود استارت خورده است.

دوم- جزییاتی که از قرارداد کالدرون منتشر شده، نشان می‌دهد او برای آغاز کار در پرسپولیس حسابی کوتاه آمده است. قرارداد دلاری در جایی که سرمربی قبلی به یورو قرارداد بسته بود یک نکته مهم است. به علاوه یادمان نرود کالدرون قبول کرده پاداش قهرمانی‌اش در لیگ، فقط یک‌سوم پاداش برانکو باشد و یک دستیار هم کمتر از او به ایران بیاورد. او حق استعفا حداقل تا پایان هفته دهم را از خودش سلب کرده و بعد از آن هم پذیرفته است که در صورت کناره‌گیری، بخشی از دریافتی‌اش را به باشگاه پس بدهد. مربی آرژانتینی حتی در صورت اخراج پیش از نیم‌فصل هم پولش را به صورت کامل دریافت نخواهد کرد. همه اینها در حالی است که پرسپولیس برای انتخاب مربی در حالت اضطرار قرار داشت. نتیجه‌گیری خوشبینانه از مجموع این اتفاقات، آن است که کالدرون برای کار کردن به ایران آمده و اگر این گزاره درست باشد، پرسپولیس برد بزرگی کرده. دیروز رسانه‌ها نوشته بودند کالدرون موقع امضای قرارداد هم به مدیران باشگاه گفته زودتر کاغذبازی را جمع کنند تا او بتواند تیم را ببیند.

سوم- کالدرون که در بدو ورود به ایران به زبان فارسی به مردم «سلام» و خودش را معرفی کرد، بلافاصله جلساتی با مسوولان تیم داشته که غیر از کریم باقری، شامل آنالیزور باشگاه هم می‌شده است.او در اولین جلسه تمرینی به غیبت سه بازیکن ملی‌پوش تیم حساس شد و بلافاصله هشدار داد که هر سه نفر باید تا عصر سر تمرین حاضر شوند که همین اتفاق هم رخ داد. در تمرین عصر چهارشنبه سرخپوشان، هم نوراللهی و هم علیپور و بیرانوند که بدجوری ساز جدایی کوک کرده بودند پا به توپ شدند. مقایسه کنید با شرایط استراماچونی که حتی پیگیر وضعیت بازیکنانی مثل روزبه چشمی، فرشید باقری و طارق همام نیست. باقری به بهانه مصدومیت از حضور در تمرینات طفره می‌رود، در حالی که همزمان تصاویری از خودش در حال تمرینات سنگین انفرادی به انتشار رسانده. وضعیت فرشید اسماعیلی هم که بر همه پوشیده است؛ اینکه خوب شده، نشده، فروخته می‌شود، می‌ماند. تکلیف چیست؟

منبع: روزنامه گل

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها