کد خبر : 19011

آن روی تقابل پرسپولیس و سپاهان

آن روی تقابل پرسپولیس و سپاهان

فردا شب دومین فینالیست جام حذفی در ورزشگاه نقش جهان مشخص خواهد شد.

ورزش 11 - فردا شب در چارچوب نیمه‌نهایی جام حذفی ایران از ساعت 21:00 سپاهان در ورزشگاه نقش جهان اصفهان پذیرای پرسپولیس خواهد بود.

تقابل این دو تیم همیشه جذاب و هیجان بوده‌است و علاقه‌مندان به فوتبال منتظر یک مسابقۀ زیبا و دیدنی از قهرمان و نایب‌قهرمان لیگ هجدهم هستند. دو تیم تا کنون در جام حذفی 8  مرتبه مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که حاصل آن دو پیروزی برای پرسپولیس و یک برد برای سپاهان بوده است و 5 مسابقه هم با تساوی خاتمه یافته تا تیم برنده در ضربات پنالتی مشخص شود.

پرسپولیس
پرسپولیس

نخستین بار در سال 78 در دو دیدار  رفت و برگشت به مصاف هم رفتند که پرسپولیس در مجموع دو مسابقه با پیروزی سه بر دو به مرحلۀ بعد صعود کرد و با شکست استقلال در فینال قهرمان جام حذفی شد. در سال 85 در فینال معروف  که داوری  آن با اما و اگرهای زیادی همراه بود، سپاهان موفق شد با پیروزی در ضربات پنالتی جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

سپاهان
سپاهان

سال 86 پرسپولیس در نیمه نهایی میزبان سپاهان بود که با شکست سنگین چهار بر یک نتوانست به فینال صعود کند. درسال 88 در مرحلۀیک‌هشتم نهایی سرخ‌پوشان با تک گل مازیار زارع پیروز شدند. در سال 90 و مرحلۀ یک‌چهارم نهایی که هدایت سپاهان را امیر قلعه‌نویی بر عهده داشت، پرسپولیس با برتری چهار بر دو در ضربات پنالتی به نیمه نهایی صعود کرد و در پایان قهرمان جام حذفی ایران شد. آخرین تقابل دو تیم در جام حذفی به فینال سال 92 باز می‌گردد که سپاهان در شب تلخ خداحافظی مهدی مهدوی‌کیا موفق شد با پیروزی چهار بر دو در ضربات پنالتی جام قهرمانی حذفی را کسب کند.

مهدی مهدوی‌کیا
ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها