کد خبر : 17814

واکنش نایب رئیس مجلس به مدل افزایش حقوق کارمندان

واکنش نایب رئیس مجلس به مدل افزایش حقوق کارمندان

نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر حاجی بابایی در مورد عدم اجرای مصوبه افزایش حقوق گفت: فلسفه مجلس از صدور مصوبه افزایش حقوق کاهش فاصله بین حقوق ها بود و این روشی که دولت در حال حاضر در مورد ضریب ۱۰درصد اعمال کرده خلاف هدف مصوبه مذکور است.

به گزارش خانه ملت، حمیدرضا حاجی بابایی در نشست علنی نوبت عصر امروز (سه شنبه، 24 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکری گفت: مجلس درباره افزایش حقوق 5 میلیون شاغل و بازنشسته تصمیم گرفت یعنی دولت تاکید داشت که حقوق 20 درصد افزایش می یابد اما مجلس مصوبه ای را تصویب کرد که 5 میلیون نفر بازنشسته و شاغل خوشحال شدند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه مصوبه دولت برعکس مصوبه مجلس اجرا می شود و دولت براساس روندی که خودش اعتقاد دارد کسانی که یک میلیون و 240 هزار حقوق می گیرند 400 هزار تومان افزایش به اضافه 3.2 درصد اضافه کرده است و کسی که 20 میلیون حقوق می گیرد 400 هزار تومان به اضافه 16 درصد یعنی 6 درصد بالاتر از قانونی که مصوب کردیم دریافت می کند و به گونه ای پلکانی واژگون و معکوس اجرا کرده است.

وی ادامه داد: ما براساس قانون اساسی و آئین نامه داخلی سوگند یاد کرده ایم و مجلس موظف است به این موضوع ورود کند؛ در سراسر کشور اعتراض عمومی بالاست و باید از طرف مجلس قول دهیم که مجلس، دیوان محاسبات و بازرسی کل کشور ورود پیدا کند و کارمندان و بازنشستگان در سراسر کشور بدانند قانون مجلس قطعا اجرا می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: معلمان بدانند که 4 درصد و 400 هزار تومان تا 10 درصد را دریافت می کنند و از همه مهم تر کسانی که حقوق 2.5 میلیون تا 4 میلیون می گیرند به جای افزایش 20 درصدی حقوق آن ها 18 درصد افزایش یافته و این خلاف مصوبه مجلس تمامی احکام صادر شده و غیرقانونی است و انتظار می رود مجلس با هماهنگی دولت قانون مصوب را اجرا کند.

علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: تذکر شما قابل توجه است، فلسفه اینکه مجلس مصوبه افزایش حقوق را صادر کرد این بود که فاصله بین حقوق ها کاهش یابد و این روشی که دولت در حال حاضر در مورد 10 درصد اعمال کرده خلاف هدف مصوبه مذکور است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کمیسیون برنامه و بودجه باید این موضوع را بررسی و گزارشی را به هیات رئیسه ارائه کند تا ما براساس آن اقدام کنیم./

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها