کد خبر : 12971

هواداران استقلال از شفر فقط انتقام می خواهند

هواداران استقلال از شفر فقط انتقام می خواهند

استقلال تهران در شرایطی به مصاف العین می‌رود که مشابه وضعیت آن روزهای این تیم با علی منصور است، روزهایی که استقلال تلخ‌ترین و تحقیر آمیزترین شکست خود را برابر تیم اماراتی کسب کردند.

هواداران استقلال تهران این روزها وینفرید را به چشم یک ناجی، جادوگر و یا یک معجزه‌گر می‌بینند، مردی که توانست پس از بحران‌های ویران‌کننده‌ای که علیرضا منصوریان در اردوی آبی‌‌ها حاصل کرده بود، موفقیت را به این تیم هواداران کند تا آرامش بار دیگر به اردوی استقلال بازگردد.

امروز استقلال با وینفرید شفر تقریباً توانسته اغلب ناکامی‌های خود را جبران کند، پیروزی در دربی، بازگشت به کورس قهرمانی و امیدواری در لیگ قهرمانان آسیا برای خلق حماسه‌ای تاریخی آن هم در شرایطی که در گروه مرگ قرار دارند و البته برقراری نظم و انضباط در اردوی این تیم پرستاره و پایان داده به حواشی و ...، تمامی این‌ها حاصل دست‌رنج مردی است که به عقیدۀ بسیاری از منتقدین در ابتدای حضورش در ایران، چند ماه هم دوام نمی‌آورد! اما حالا او در دومین فصل حضورش بر روی نیمکت آبی‌ها در آستانۀ تکرار سناریوی برانکو، اما به رنگ آبی است!

شفر مرد باهوشی است، خریدهای او در نیم‌فصل زمستانی بدون شم بهترین خریدهای ممکن برای یک تیم لیگ برتری بود، نحوۀ برخورد او با سیستم شناور ترکیب اصلی و القا کردن شخصیت کاریزماتیک خود به هواداران و بازیکنان، زمینه‌ای را فراهم کرد تا هیولای آبی در آغوش او آرام بگیرد و قدم به قدم طبق دستوراتش به پیش برود و امروز شاهد استقلالی متحد و هدفمند باشیم، اتفاقی که چندین و چند مربی محبوب استقلال طی سالیان اخیر از حاصل کردن آن ناامید شدند و یکی پس از دیگری در این پروژه شکست خوردند.

پیرمرد آلمانی پیش‌بینی نشدنی آبی‌ها، به خوبی می‌داند که العین با استقلال و اعتبار فوتبال ایران در نبردی تلخ چه کرده است و چه اتفاقات سیاهی پس از آن شکست 6_1 برای علیرضا منصوریان و بازیکنان بزرگ استقلال و آیندۀ این باشگاه رقم خورده است! او با در ذهن داشتن مو به موی تاریخ استقلال در تقابل با این تیم، سوار بودن بر جو حاکم بر هواداران، در اختیار داشتن ابزاری ویرانگر به نام هوادار و سلاح‌های مرگبار همانند مهاجمان خود، فقط به اتخاذ یک تصمیم درست، درون اتاق فکر کادر فنی خود نیاز دارد تا خاطرۀ تلخی که استقلال را پس از آن شکست دردناک هر روز آزار داده است به دست فراموشی بسپارد و انتقامی سخت را از این تیم منفور اماراتی بگیرد! اگر شفر همان شفر همیشگی باشد، بدون شک استقلال العین را در استادیوم آزادی، در تهران، و در برابر صدهاهزار هوادار دو آتشه، زیر پا لگدمال خواهد کرد!

منبع:ورزش11

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها