کد خبر : 12170

گزارش کشتی آرای از ریزش قیمت طلا و سکه

گزارش کشتی آرای از ریزش قیمت طلا و سکه

نرخ سکه و طلا برخلاف هفته گذشته در این هفته کاهش چشمگیری داشته به طوری که حباب سکه به ۴۰۰هزار تومان رسیده است.

رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر گفت: امروز کاهش نرخ ارز سبب شد تا قیمت سکه و طلا همانند روزهای گذشته پایین بیاید. 

محمد کشتی آرای با بیان این مطلب افزود: برخلاف کاهش نرخ ارز، قیمت جهانی طلا تقریبا تغییری نسبت به روز گذشته نداشته است. 

وی تصریح کرد: قیمت انواع سکه در بازار به نسبت روزهای گذشته کاهش چشمگیری داشته به طوری که اکنون هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۴ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان، نیم سکه ۲میلیون و ۴۵۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و سکه های گرمی ۸۳۰هزار تومان داد و ستد می شود. 

وی ادامه داد: با کاهش قیمت ها شاهد پایین آمدن میزان تقاضا در بازار هستیم که در نتیجه سبب شده تا حباب سکه به حدود ۴۰۰ هزار تومان کاهش یابد.

وی ادامه داد: به نظر می رسد با ادامه این روند در ساعات بعد از ظهر شاهد کاهش حباب سکه در بازار باشیم.

این فعال بازار طلا و جواهر گفت: هر مثقال طلای ۱۷عیار به عنوان مبنای محاسبات اکنون یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان معامله می شود که نسبت به هفته گذشته ۱۰۰ هزار تومان کاهش داشته است. 

کشتی‌آرای بیان کرد: اکنون قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار به ۴۰۰هزار تومان کاهش یافته در حالی که هفته گذشته طلای با نرخ ۴۵۶هزار تومان داد و ستد می شد که مقایسه قیمت های امروز به هفته گذشته نشان دهنده کاهش ۱۱درصدی نرخ طلای ۱۸عیار در بازار است. 

وی درباره علت کاهش نرخ ارز توضیح داد: سیاست ها و مدیریت بانک مرکزی در حالی که از قبل هم اعلام شده بود اکنون در حال پیگیری جدی است و با توجه به نظارت های مداوم شاهد تعدیل نرخ ارز در بازار هستیم. 

منبع:خبرآنلاین

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها