کد خبر : 12074

جوسازی دلالان ارزی حتی با اینستاگرام همتی!

جوسازی دلالان ارزی حتی با اینستاگرام همتی!

رئیس‌کل بانک مرکزی با اشاره به توقف فعالیت صفحه اینستاگرامش در روز گذشته، گفت: اینستاگرام بنده روز گذشته با مشکل مواجه شد و دیگر نتوانستم پست بگذارم و هر کاری هم کردم درست نشد، بنابراین فعلاً فعالیت را متوقف کردم، ولی برخی به دنبال بهانه‌های این‌چنینی برای افزایش قیمت ارز و نوسان‌گیری هستند.

عبدالناصر همتی درباره تقویت نظارت این بانک بر فعالیت‌های نظام بانکی نیز، تصریح کرد: نظارت باید آی‌تی محور باشد، اما هنوز به آن مرحله نرسیده‌ایم و فاصله زمانی بین آن‌چه در بانک اتفاق می‌افتد تا زمانی که بانک مرکزی متوجه می‌شود، قابل قبول نیست.

وی افزود: بحث دوم در مورد نظارت مربوط به مدیریت بانک‌هاست که ضعف‌هایی در این بخش وجود دارد و مورد سوم نیز قاطعیت در برخورد با انحرافات است، به طوری که در خصوص رعایت معیارهای نظارتی همچون کفایت سرمایه، ناترازی‌ها و … جدی هستیم و تلاش می‌کنیم ناترازی‌ها را حذف کنیم تا بتوانیم به صورت جدی سیاست‌های پولی بازار باز را به اجرا بگذاریم.

رئیس کل بانک مرکزی، ادامه داد: بانک مرکزی از طریق سیاست‌های پولی بازار باز می‌تواند اوراق دولتی را خرید و فروش کرده و نرخ بهره را تنظیم و تورم را کنترل کند.

همتی با بیان اینکه باید اصلاحات ساختاری در بودجه انجام شود، گفت: تا وقتی بودجه وابسته به صادرات نفت است این مشکلات قابل حل نیست، بنابراین باید به سمت اصلاح بودجه برویم.

وی با بیان اینکه دولت کنترل هزینه‌ها را در دستور کار قرار داده است، اظهار کرد: با این حال بودجه سال آینده ۴۴۰ تا ۴۵۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که فراتر از درآمدها است و به طور قطع منجر به کسری بودجه می‌شود و این فشار از طریق اوراق دولتی یا استقراض از بانک مرکزی باید جبران شود.

رئیس‌کل بانک مرکزی، تصریح کرد: تا جای ممکن سعی کرده‌ایم که استقراض از بانک مرکزی صورت نگیرد و از رئیس جمهور تشکر می‌کنیم که تأکید جدی بر استقلال مالی بانک مرکزی داشته‌اند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها