کد خبر : 10658

شباهت شفر و منصوریان که مشکل استقلال شده است

شباهت شفر و منصوریان که مشکل استقلال شده است

وینفرید شفر در دیدار با تراکتورسازی با ترکیبی کاملاً دفاعی پا به میدان گذاشت که این تصمیمات محافظه کارانه را در دیدار با تیم‌های بزرگ به کرات از پیرمرد آلمانی دیده‌ایم.

طرفداران استقلال از حضور علیرضا منصوریان بر روی نیمکت مربیگری تیم محبوبشان همواره به تلخی یاد می‌کنند. تلخ‌ترین و تاریک‌ترین این خاطرات بدون شک و با اختلاف مربوط به شکست بد استقلال با نتیجۀ 6 بر 1 به العین امارات بود.

منصوریان در استقلال و در تقابل با تیم‌های مطرح و بزرگ همیشه با ترکیبی دفاعی و بدون ریسک پا به میدان می‌گذاشت و چندین مرتبه نیز به خاطر اینگونه تصمیمات با جریمه‌های سختی از سوی رقیبانش مواجه شد. اکنون گویا وینفرید شفر نیز همین تصمیمات عجیب را در مقابل تیم‌های بزرگ اتخاذ می‌کند.

شفر در 8 دیدار گذشتۀ خود مقابل 8 تیم مطرح لیگ برتر ایران تنها موفق به شکست تراکتورسازی در دیدار رفت لیگ هجدهم در ورزشگاه آزادی شده است و دیگر دیدارها را با توقف و شکست به پایان رسانده است. با نگاهی به ترکیب استقلالی منصوریان مقابل العین امارات و استقلالِ شفر مقابل تراکتورسازی در تبریز به شباهت‌های عجیبی از این دو سرمربی پی می‌بریم.

رابسون جان واریو، لئوناردو پادووانی، میلاد زکی پور، وریا غفوری، فرشید باقری، مجید حسینی، خسرو حیدری و هرائر مگویان، 7 بازیکن دفاعی منصوریان برابر العین بودند و حال این ترکیب را مقایسه کنید با 11 بازیکن شفر مقابل تراکتورسازی، روزبه چشمی، آرمین سهرابیان، پژمان منتظری، میلاد زکی پور، علی کریمی، امید نورافکن و  وریا غفوری، 6 بازیکنی که با رویکرد دفاعی شفر به میدان رفتند.

فوتبال ورزشی است که ریسک‌پذیری بالایی می‌طلبد و در خود جایگاهی را برای مربیان و بازیکنان ترسو قائل نیست. ترس از باخت مطمئناً باختی تحقیرانه را برای هر مربیِ بزرگ و کوچکی را به همراه می‌آورد. شفر برای دچار نشدن به سرنوشت منصوریان باید در دیدارهای بزرگ ترس را کنار گذاشته و با ریسک بیشتری به تقابل با تیم‌های مطرح بپردازد.

منبع:ورزش11

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها