کد خبر : 10548

رفتار دژاگه مستحق کارت زرد دوم بود؟

رفتار دژاگه مستحق کارت زرد دوم بود؟

دیدار پرتنش تراکتورسازی و استقلال در هفته هجدهم لیگ برتر با اعتراض عجیب بازیکنان دو تیم به تصمیم‌های داوری همراه بود.

به گزارش بانک ورزش، کارشناسان داوری پس از این بازی قضاوت اشکان خورشیدی را مثبت ارزیابی کردند و به خاطر مدیریت خوب این دیدار پرتنش و درگیرانه وی را مورد تحسین قرار دادند اما یک صحنه جنجالی باعث اعتراض استقلالی‌ها شده است.

دژاگه که در نیمه اول به دلیل درگیری با نورافکن یک کارت زرد دریافت کرد، پس از گلزنی در دقیقه 52 به سمت تماشاگران خودی رفت و با آنها به شادی پرداخت.

باشگاه استقلال ساعتی پس از این بازی، با انتشار کلیپی از مورد مشابه دژاگه و دیگو کاستا (مهاجم اتلتیکو مادرید) که منجر به کارت زرد دوم و اخراج مهاجم اسپانیایی شد اعتقاد دارد که بازیکن تراکتورسازی هم پس از گلزنی و شادی در کنار هواداران باید اخطار دوم را دریافت می‌کرد و از زمین اخراج می‌شد.

سلیمانی، کارشناس داوری که در برنامه شب‌های فوتبالی حضور داشت، درباره این صحنه گفت: قانون می‌گوید اگر بازیکن بخواهد برای شادی گل خود از فنس یا نرده‌های دور ورزشگاه بالا برود و آنجا بخواهد شادی خود را با هواداران تقسیم کند، حتما باید اخطار بگیرد. ولی دژاگه از پله بالا رفته و نمی‌توان به وی کارت زرد داد.

وی در پاسخ به این سوال که مشابه خارجی آن وجود دارد و کاستا در بازی اتلتیکو مادرید و ختافه از زمین اخراج شده است، گفت: من متن قانون را توضیح دادم، اگر دژاگه در مقابل فنس هم می‌ایستاد ایرادی نداشت ولی درصورت اینکه دستان خود را به فنس آویزان می‌کرد و بالا می‌رفت حتما باید اخطار می‌گرفت. اگر خورشیدی به دژاگه اخطار هم می‌داد هیچ کسی نبود که از وی ایراد بگیرد، زیرا موقع شادی دژاگه هواداران به سمت وی هجوم آوردند و ممکن بود اتفاقی برای هواداران تراکتور به وجود آید. قانون به خاطر این است که سلامت بازیکن و هواداران به خطر نیفتد و این کار را منع کرده است.

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها