کد خبر : 70756

چه زمانی باتری ماشین را عوض کنیم؟

چه زمانی باتری ماشین را عوض کنیم؟

یک باتری ماشین اگر نو و سالم باشد، برق‌ رسانی خود را به طور کامل و درست انجام می‌دهد.

به گزارش خودروتک به نقل از جام جم ، یکی از قطعات مهم در خودرو باتری آن است. در صورتی که باتری ماشین خراب شود، ممکن است شما را دچار دردسر‌های زیادی کند.

باتری خودرو حکم قلب آن را دارد و در صورت ضعیف و یا خراب شدن بر تمامی قطعات خودرو تاثیر خواهد گذاشت.

اگر باتری خودرو ضعیف باشد یا اگر باتری کاملاً از بین رفته باشد و نتوانیم ماشین خود را روشن کنیم، ممکن است در جایی گیر بیفتید.

باتری معیوب ممکن است بر روی دینام بر عملکرد سیستم الکتریکی خودرو، از جمله سیستم امنیتی خودرو و قفل دنده تأثیر منفی بگذارد.

هنگام تعویض باتری به یاد داشته باشید: کیفیت اتصالات الکتریکی به پایه‌های باتری مهم است. اتصالات باید تمیز، عاری از خوردگی و به درستی سفت شده باشند.

باتری‌ها مقدار زیادی انرژی ذخیره می‌کنند و در صورت اتصال کوتاه، باتری می‌تواند منفجر شود و تخلیه‌های شدیدی ایجاد کند که می‌تواند به بینایی شما آسیب برساند.

برای اتصال کابل به پایانه‌های باتری باید از ابزار‌های عایق استفاده کرد. در غیر این صورت، کابل مثبت باتری می‌تواند به زمین متصل شود یا پست‌های مثبت و منفی مستقیماً کوتاه شوند.

باتری‌ها را فقط می‌توان با خیال راحت از ترمینال مثبت به سیم کشی مثبت و از ترمینال منفی به زمین بدنه نصب کرد. اگر قطبیت معکوس شود، احتمالاً به سیستم الکتریکی خودرو آسیب وارد می‌شود.

به طور کلی یک باتری خودرو بین ۴ تا ۷ سال عمر مفید خواهد داشت. اگر آزمایش بار روی باتری کاهش قابل توجهی در ظرفیت باتری برای تامین انرژی نشان داد، به جای اینکه منتظر بمانید تا باتری قدیمی به طور کامل از کار بیفتد، باید یک باتری جدید بخرید.

باتری‌ها را فقط در صورتی باید جدا کرد که موتور خاموش باشد و دینام کار نکند. قطع کردن باتری خودرو در حالی که دینام کار می‌کند می‌تواند باعث افزایش ولتاژ شود که به قطعات الکترونیکی حساس خودرو مانند PCM آسیب می‌رساند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها