کد خبر : 8069

نیمه پنهان ورود فرهاد مجیدی به کادر فنی استقلال

نیمه پنهان ورود فرهاد مجیدی به کادر فنی استقلال

ورزش11: با وجود مانور زیادی که برای حضور فرهاد مجیدی در استقلال شد، اما هنوز قراردادی بین دو طرف بسته نشده است.

داستان نقل‌و‌انتقالات استقلال کمی عجیب به نظر می‌رسد و باید دید دلایل عملکرد ضعیف مدیران استقلال در این فصل چه چیزی می‌تواند باشد.

مشکل سال‌های اخیر استقلال همواره برای این تیم دردسرساز شده است. دیر شروع کردن تمرینات پیش‌فصل یا نیم‌فصل باعث شده در سال‌های اخیر استقلال دیرتر از سایر تیم‌ها به هماهنگی لازم دست یابد و در خلال رسیدن به یک هارمونی مشخص، امتیازات حساسی را از دست بدهد تا در پایان فصل حسرت این اشتباهات و امتیازات از دست رفته را بخورند.

اگر بخواهیم واقع بینانه به موضوع هیات‌مدیره استقلال بنگریم، خواهیم یافت که عملاً چیزی به اسم هیات مدیره در این تیم وجود ندارد و تمام کارهای مربوط به این حوزه، با کندترین سرعت ممکن پیش می‌رود تا مشکلات چند سال اخیر باز هم در حال تکرار شدن باشد. بعد از استعفای عباسی ملکی و جواد قراب به دلیل قانون منع به کارگیری بازنشستگان، آقای زمانی دیگر عضو هیات مدیره استقلال هم مدت‌هاست که در این باشگاه حاضر نمی‌شود و عملاً تمام کارها بر روی دوش امیرحسین فتحی افتاده است.

سرپرست استقلال که مدت‌هاست در مصاحبه‌های مختلف و متعدد اعلام کرده به دنبال بازیکنان با کیفیت و خارجی سطح بالا می‌باشد اما به دلیل اینکه می‌خواهد در سکوت خبری کارش را پیش ببرد، به نوعی انتقاد‌ها را از عملکرد مفتضحانه نقل‌وانتقالاتی استقلال، کنترل کرده است. اما فوتبال‌دوستان استقلالی به خوبی می‌دانند اوضاع به قدری وخیم است که حتی بازیکنان خود استقلال هم صدای اعتراضشان از این وضع درآمده است. در روز‌های اخیر، اکثر کارشناسان فوتبال و البته پیش‌کسوتان و مدیران سابق استقلال هم لب به انتقاد از سیاست مرموز فتحی گشوده‌اند و اعتقاد دارند این روش مدیریت، باشگاه را به خاک سیاه خواهد نشاند.

اگر فرض را بر این بگیریم که همین فردا هم بازیکنان بزرگی به جمع آبی‌پوشان اضافه می‌شوندکه بسیار بعید و غیر قابل باور است، حداقل چند هفته‌ای زمان نیاز دارند تا با شرایط و جو استقلال آشنا شوند و بتوانند خودشان را با تیم هماهنگ کنند. این درست یعنی همان راهی که مدیران ناکاربلد قبلی بر سر آبی‌پوشان آوردند و باعث شدند امتیازات زیادی به خاطر دیر اضافه شدن بازیکنان جدید به ترکیب تیم از دست برود و در پایان فصل چیزی جز حسرت برای هوادارن این تیم بزرگ پایتخت باقی نماند که سال‌هاست چوب تصمیمات غلط و اشتباه مدیرانشان را می‌خورند.

با وجود انتقادات زیادی که از عملکرد علی فتح الله زاده شده، اما بدون شک موفق‌ترین مدیر استقلال در سال‌های اخیر را باید فتح الله زاده دانست که در زمان مدیریتش هر بازیکنی که سرمربی طلب می‌کرد با ترفند‌های مدیریتی و زیرکانه‌اش جذب می‌کرد که نهایتاً منجر به کسب جام برای هواداران و باشگاه می‌شد.

امیرسین فتحی که چند ماهی است جایگزین مدیران سابق استقلال شده، به غیر از وعده و وعید چیزی را به هوادارن تیمش هدیه نکرده است. وعده سر خرمن را می‌توان بهترین تعریف از قول‌هایی که سرپرست آبی‌پوشان به هوادارن می‌دهد دانست. اما نکته حائز اهمیت این است که خود فتحی هم می‌داند با این عملکرد افتضاح مدیریتی در جذب بازیکن و پر کردن خلاء‌های موجود در ترکیب استقلال، در پایان فصل چیزی به جز حسرت و انتقاد باقی نخواهد ماند.

راهکاری که فتحی برای پوشش این نقیصه در نظر گرفته، کمی زیرکانه و البته عوام فریبانه است. او می‌داند فرهاد مجیدی چه محوبیت زیادی در بین طرفداران استقلال دارد و می‌تواند اثر گذاری بیش از اندازه‌ای در کنترل عواطف هواداران داشته باشد. در واقع جذب فرهاد مجیدی محبوب به عنوان دستیار شفر پوششی است برای خواباندن انتقاد‌های زیادی که علیه هیات مدیره این تیم به راه افتاده است.

فرهاد مجیدی که از هوش زیادی در دوران فوتبالش برخوردار بود، به نظر می‌رسد این بار هم به این سادگی‌ها دم به تله مدیران این تیم نخواهد داد. بعد از اینکه هفت محبوب در تمرینات استقلال حاضر شد و به صورت رسمی به بازیکنان معرفی شد، ولی تصمیم مجیدی مبنی بر نبستن قرارداد با باشگاه و البته نرفتن همراه تیم به اردوی ترکیه نشان از تردید این بازیکن برای قبول این سمت دارد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها