کد خبر : 82569

آموزش 0 تا 100 نکات رانندگی در جاده

آموزش 0 تا 100 نکات رانندگی در جاده

 

تا حالا فکر کردید چقدر زمان می‌برد تا کاملاً به رانندگی در جاده مسلط شوید؟ باتوجه‌به حساسیت رانندگی در جاده باید این مهارت را به‌خوبی یاد بگیرید تا در‌نهایت بدون هیچ نگرانی و استرسی تردد کرده و ضامن حفظ امنیت و آرامش خود و سایر سرنشینان باشید. شاید رانندگی برای بعضی افراد در ابتدا سخت و ترسناک به نظر برسد؛ اما با آموزش صحیح می‌توان به‌راحتی بر این ترس غلبه کرد. در این مقاله با بررسی نکاتی مثل آموزش رانندگی در شب، توجه به خط‌کشی‌ها، حداقل فاصله با ماشین و جلویی می‌پردازیم. ما به شما ثابت می‌کنیم که رانندگی اصلاً ترسناک نیست؛ پس با ما همراه باشید.

سرعت مطمئن؛ ضامن سلامت شما هنگام رانندگی در جاده

رعایت سرعت مجاز، اصلی‌ترین نکته برای رانندگی ایمن در جاده است. هرچه سرعت ماشین کمتر باشد، راننده توانایی بیشتر برای کنترل آن در شرایط مختلف دارد. سرعت مجاز برای سواری و وانت حداقل ۷۰ و حداکثر ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت و برای خودروهای سنگین حداقل ۷۰ و حداکثر ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت است.

اگر حس کردید برای تقویت مهارت رانندگی خود به کمک افراد ماهر نیاز دارید، بهتر است به مراکزی که آموزش رانندگی به گواهینامه دارها را به عهده دارند مراجعه کنید. بعد از پشت سر گذاشتن جلسات آموزشی کاملا به رانندگی در مسیرهای مختلف مسلط خواهید شد.

222

نور بالا در شب ممنوع؛ یکی از مهم‌ترین نکات آموزش رانندگی در جاده

معمولاً هنگام رانندگی در شب دید کم می‌شود و زمان بیشتری طول می‌کشد تا مانع یا ماشین روبه‌رویی را شناسایی کنید. یکی از راه‌های تشخیص مانع هنگام رانندگی در شب استفاده از نور بالا است. توجه داشته‌ باشید که بهتر است در فاصله 15 متری از ماشین روبه‌رویی نور بالا را خاموش کنید تا باعث آزار و اذیت سرنشینان ماشین جلویی نشوید.

مجموعه نیم کلاج به افرادی که تمایل به کسب مهارت بیشتر در رانندگی دارند و برنامه‌های شلوغ روزمره شان مانع از یادگیری می‌شود، آموزش خصوصی رانندگی می‌دهد. برای اطلاع از قیمت آموزش خصوصی رانندگی و پیگیری شرایط آموزش با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

حواستان به جاده باشد؛ کاربردی ترین نکات رانندگی در جاده برای جلوگیری از حادثه

رانندگی در شب یا شرایط جوی نامساعد همچون رانندگی در برف به دقت بیشتری نیاز دارد. در این شرایط حواستان باید بیشتر به جاده باشد. همچنین نامناسب بودن مسیر زمان رسیدن به مقصد را کمی طولانی‌تر می‌کند. از این رو بهتر است از مواردی مانند سیگار کشیدن، خوراکی خوردن، صحبت کردن با سایر افراد و چک کردن صفحه‌های مجازی خودداری کنید.

حفظ فاصله با ماشین جلویی؛ ضامن امنیت رانندگی در جاده

برای جلوگیری از کاهش تصادف‌های جاده‌ای، خصوصاً در شب بهتر است به‌ ازای هر 10 کیلومتر سرعت، به‌ اندازه یک طول اتومبیل (حدود 6 متر) از ماشین جلویی فاصله داشته‌ باشید. لازم به ذکر است که در سرعت بالا یا در شرایط جوی نامساعد این فاصله به‌ اندازه طول دو یا سه اتومبیل افزایش می‌یابد. برای مثال رانندگی در جاده هراز یکی از مسیرهایی است که باید برای تردد در آن بسیار دقیق باشید تا در نهایت به خود و سرنشینان ماشین آسیب وارد نکنید.

یکی از مسائلی که در زمان آموزش رانندگی در شب برای کاهش تصادفات جاده‌ای روی آن تاکید می‌شود، رعایت فاصله استاندارد با ماشین جلویی است. توجه به این چالش‌ها به شما کمک می‌کند که تسلط بیشتری به رانندگی داشته‌ باشید و تا حد امکان از بروز حوادث احتمالی جلوگیری کنید.

حرکت در لاین کم‌سرعت؛ یکی از مهم‌ترین نکات رانندگی در جاده برای افراد مبتدی

هر سه لاین اتوبان‌ها برای سرعت خاصی برنامه ریزی شده‌اند. بر این اساس، لاین سمت راست کند رو، لاین وسط متوسط و لاین چپ برای سبقت است. اگر تجربه کمی در رانندگی دارید یا از تردد در جاده می‌ترسید، بهتر است لاین کم‌سرعت را برای حرکت انتخاب کنید. برای ورود به بزرگراه نیز بهتر است از لاین کم‌سرعت شروع کنید و در نهایت اگر تمایل داشتید، به سرعت اضافه کرده و به لاین‌های بعدی بروید.

توجه به خط کشی‌های جاده؛ کاربردی ترین نکته در آموزش رانندگی در جاده

از خط کشی در جاده‌ها برای نظم‌دهی به حرکت ماشین‌ها، هدایت راننده‌ها و عابرین پیاده استفاده می‌شود. وجود نداشتن این خط‌ها باعث ایجاد هرج و مرج و بی‌نظمی و در نهایت بروز حادثه‌های ناگوار می‌شود. از این رو برای رانندگی در جاده خصوصا در شب و جاده‌های برفی و بارانی باید توجه بیشتری به خطوط داشته‌باشید.

حواستان به سلامت ماشین باشد؛ نکته طلایی برای رانندگی در جاده هراز

بهتر است قبل از شروع رانندگی در جاده از سلامت همه قطعات ماشین مطمئن شوید. گاهی حادثه خبر نمی‌کند و ممکن است با وجود بررسی سلامت ماشین‌ باز هم هنگام رانندگی در جاده با مشکلات جدی مواجه شوید. در این مواقع بهتر است ماشین را در کنار جاده پارک کنید تا مشکلی برای خودروهای دیگر پیش نیاید و از امدادهای جاده‌ای برای بررسی مشکل کمک بگیرید.

444

هنگام رانندگی خواب‌آلود نباشید؛ اصول مهم برای رانندگی در جاده بارانی

یکی از چالش‌هایی که ممکن است هنگام رانندگی طولانی مدت با آن مواجه شوید، خواب آلودگی است. این خطر هنگام رانندگی در جاده‌های بارانی بیشتر هم می‌شود. از این رو وقتی احساس کردید توانایی ادامه مسیر را ندارید، توقف کنید و بعد از کمی استراحت دوباره به مسیرتان ادامه دهید. البته اگر مسیر طولانی است، توصیه می‌کنیم رانندگی در قسمتی از مسیر را به افراد با مهارت بسپارید. به‌این‌ترتیب کمتر خسته می‌شوید و خطر تصادف ناشی از خواب‌آلودگی در مسیر کاهش خواهد یافت. 

444

با نیم کلاج امنیت و آرامش را در رانندگی تجربه کنید

رانندگی یک مهارت است. گاهی آموزش نامناسب و سهل انگاری می‌تواند آسیب‌های جدی به افراد وارد کرده و خاطره بدی برای آن‌ها بسازد. از طرفی نوجوانان و افراد مبتدی بیشتر در معرض آسیب‌های مربوط به رانندگی هستند. از این رو ما در نیم کلاج با آموزش صحیح رانندگی به شما کمک می‌کنیم تا با کسب مهارت‌های کافی از رانندگی کردن نهایت لذت را ببرید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب سایت nimkelaj.com مراجعه کنید یا با شماره تلفن‌های 09128923228 و 09357960168 تماس بگیرید.

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها