کد خبر : 82428

کلمه کلیدی چه اهمیتی در سئو سایت دارد؟

کلمه کلیدی چه اهمیتی در سئو سایت دارد؟

اهمیت کلمه کلیدی در سئو بر هیچ‌کس پوشیده نیست. این عبارات که معمولاً از چند واژه تشکیل شده‌اند، می‌توانند کاربر را به‌صورت مستقیم به وب‌سایت شما هدایت کنند. این امر، ترافیک وب‌سایت شما را افزایش می‌دهد و در بازاریابی محتوا نیز تأثیر چشمگیری خواهد داشت.

اهمیت کلمه کلیدی در سئو بر هیچ‌کس پوشیده نیست. این عبارات که معمولاً از چند واژه تشکیل شده‌اند، می‌توانند کاربر را به‌صورت مستقیم به وب‌سایت شما هدایت کنند. این امر، ترافیک وب‌سایت شما را افزایش می‌دهد و در بازاریابی محتوا نیز تأثیر چشمگیری خواهد داشت.

کلمه کلیدی چیست و چقدر در سئو مهم است؟

تولیدکنندگان محتوا یا صاحبان وب‌سایت‌ها همیشه به دنبال انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای محتوا خود هستند. کلمه کلیدی در واقع مجموع چند واژه است که به موضوع محتوا شما مرتبط خواهد بود. استفاده از کلمه کلیدی می‌تواند رتبه سایت را تا حد چشمگیری افزایش دهد. ازاین‌جهت اهمیت بسیار زیادی برای صاحبان وب‌سایت‌ها دارد. در یک تعریف کلی می‌توان عنوان کرد که کلمه کلیدی همان عبارتی است که هدف کلی محتوا را نشان می‌دهد.

اهمیت کلمه کلیدی در سئو به‌اندازه‌ای زیاد خواهد بود که امروزه برای تعیین آن، از ابزارهای مختلفی استفاده می‌شود. کلمه کلیدی باید به‌گونه‌ای انتخاب شود که کاربران با جستجو آن، بتوانند به محتوا شما دسترسی پیدا کنند. این امر موجب می‌شود تا کاربر به محتوای وب‌سایت شما جذب شود و رتبه گوگل شما را افزایش دهد.

Captu2re

کلمات کلیدی در سئو

دلایل اهمیت کلمه کلیدی در سئو

یکی از بارزترین دلایل اهمیت کلمه کلیدی در سئو، این است که کاربران با جستجو کلمات کلیدی می‌توانند محتوا موردنظر خود را پیدا کنند. در واقع کلمات کلیدی، نقش پلی میان صاحبان وب‌سایت‌ها و کاربران را ایفا خواهند کرد. در صورتی که کلمه کلیدی مناسبی برای محتوا استفاده نشود، کاربر نمی‌تواند به محتوا موردنظر خود دسترسی پیدا کند.

این امر موجب می‌شود تا رتبه گوگل کاهش یابد و وب‌سایت شما به دست فراموشی سپرده شود. از سوی دیگر، کلمات کلیدی نقش چشمگیری بر استراتژی وب‌سایت و بازاریابی آن خواهند داشت. این امر موجب می‌شود تا برای دستیابی به رنکینگ بالا، نیازی به گوگل ادز نداشته باشید. کلمات کلیدی همچنین تأثیر بسیار چشمگیری بر افزایش ترافیک وب‌سایت شما خواهند داشت.

پارامترهایی که در انتخاب کلمه کلیدی مناسب اهمیت دارند

دنیای سئو، یک بازار رقابتی میان صاحبان وب‌سایت‌ها به راه انداخته است. تنها راه پیروزی شما در این کارزار را می‌توان انتخاب کلمه کلیدی مناسب دانست. اهمیت کلمه کلیدی در سئو به‌اندازه‌ای زیاد است که برای انتخاب آن، باید پارامترهای خاصی را در نظر بگیرید. نخستین پارامتر مؤثر را می‌توان میزان جستجو کاربران دانست. این پارامتر تعداد دقیق جستجو کلمه کلیدی در گوگل را در اختیار شما قرار می‌دهد. این امر محبوبیت کلمات کلیدی را از نظر کاربران مشخص خواهد کرد.

برای انتخاب کلمه کلیدی مناسب از پارامتر رقابت غافل نشوید. اینترنت، بستری رقابتی است و باید به این مسئله توجه داشته باشید. در حال حاضر هر کلیک بر روی کلمه کلیدی به‌منظور انجام تبلیغات، هزینه‌ای را در پی دارد. کلمه کلیدی خود را باید به‌گونه‌ای انتخاب کنید که از نظر اقتصادی مقرون‌به‌صرفه باشد. در خدمات سئو تعداد کلمه نیز یک پارامتر مؤثر در افزایش رنکینگ گوگل خواهد بود. به‌گونه‌ای که هرچه تعداد کلمات عبارت کلیدی بیشتر باشد، رتبه گوگل نیز افزایش می‌یابد.

Capt3ure

اهمیت تعیین کلمه کلیدی در سئو

ابزارهایی که در تعیین کلمه کلیدی نقش مؤثری دارند

اهمیت کلمه کلیدی در سئو زمانی مشخص می‌شود که به هدف کاربران دسترسی پیدا کنید. در واقع کلمه کلیدی به شما نشان می‌دهد که هدف کاربر از جستجو آن دقیقاً چیست. به همین دلیل برای انتخاب کلمه کلیدی باید از ابزارهای مخصوصی استفاده کنید. یکی از این ابزارها را می‌توان KWFinder معرفی کرد. این نرم‌افزار می‌تواند کلیدواژه‌های مرتبط با کلمه کلیدی انتخابی شما را نمایش دهد. همچنین آمار دقیق جستجو هرکدام از آن‌ها را در اختیارتان قرار خواهد داد. به همین ترتیب می‌توانید از کلمات کلیدی محبوب‌تر برای محتوا خود استفاده کنید.

این ابزار همچنین عملکرد سایت‌هایی که از کلمات کلیدی مرتبط بامحتوا شما استفاده کرده‌اند را نیز بررسی می‌کند. با استفاده از این ابزار می‌توانید عباراتی انتخاب کنید که نرخ تبدیل سایت شما را افزایش می‌دهد. Keyword planner از دیگر ابزارهای کاربردی در این زمینه خواهد بود. شما از طریق اکانت گوگل ادز خود نیز می‌توانید به‌صورت بی‌نهایت، کلیدواژه‌های مرتبط بامحتوا خود را بررسی کنید.

نحوه استفاده از کلمات کلیدی به بهترین نحو

از دیگر عواملی که می‌تواند بیانگر اهمیت کلمه کلیدی در سئو باشد، چگونگی استفاده از کلیدواژه اصلی خواهد بود. گنجاندن کلمه کلیدی به هر قیمتی در متن، می‌تواند نتیجه‌ای نامطلوب را به ارمغان آورد. ازاین‌جهت از کلمات کلیدی تنها در برخی قسمت‌های مهم باید استفاده شود. استفاده از کلمه کلیدی در تگ عنوان و تگ‌های H2 می‌تواند اثربخشی محتوا را افزایش دهد. از سوی دیگر توصیه می‌شود که کلمه کلیدی را به‌صورت غیرمستقیم در URL بگنجانید. توجه داشته باشید که کلمات کلیدی باید تنها یک درصد از محتوا را به خود اختصاص دهید.

چرا کلمات کلیدی طولانی بسیار مهم هستند

کلمات کلیدی تک‌واژه، سهم عظیمی از کلیدواژه‌های موتور جستجو را به خود اختصاص داده‌اند. ازاین‌جهت در نگاه اول بسیار مطلوب به نظر می‌رسند. توجه داشته باشید که رقابت در بین کلمات کلیدی تک‌واژه بسیار زیاد است. ازاین‌جهت دستیابی به رنکینگ بالا گوگل با استفاده از آن دشوار خواهد بود.

در مقابل، کلمات کلیدی طولانی که از چندین واژه تشکیل شده‌اند، بازار رقابتی کمتری دارند. به همین دلیل می‌توان گفت که انتخاب کلمات کلیدی طولانی، اهمیت کلمه کلیدی در سئو را بیش‌ازپیش نمایان می‌سازند. این عبارات کلیدی هدف مشخص‌تر و کاملی را دنبال می‌کنند و کاربر را به‌صورت مستقیم به سمت محتوا موردنظر هدایت خواهند کرد.

نتیجه‌گیری

باتوجه‌به اهمیت کلمه کلیدی در سئو، می‌توان به این امر پی برد که انتخاب صحیح آن می‌تواند رنکینگ اول گوگل را برایتان به ارمغان آورد. البته توصیه می‌شود که استفاده از کلمات کلیدی و بهبود سئو سایت را به متخصصین سئو در تهران بسپارید. آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ یاری‌رسان شما برای دستیابی به رتبه بالا گوگل خواهد بود.

Captu4re

همکاری بهترین کار‌آفرین‌های ایرانی با آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ

آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ از سال ۱۳۹1 باهدف کمک به مشاغل و کسب‌وکار‌های سنتی و ایجاد زیربنایی محکم برای مشاغل اینترنتی و آنلاین به وجود آمد. نبض مارکتینگ در طی این 9 سال با بهترین کار‌آفرینان و صاحبان برند‌های مطرح ایرانی همکاری داشته که تمام نتایج به‌دست‌آمده حاصل زحمات افراد باتجربه و متخصص تیم بوده است.

از جمله دستاوردهای نبض مارکتینگ در این حرفه، داشتن بیش از 300 پروژه سئو، بیش از 15 هزار کلیدواژه در صفحه اول گوگل و سابقه فعالیت در بیش از 50 حوزه کسب‌وکاری می‌باشد.

همین‌طور نبض مارکتینگ، سابقه و تجربه بسیاری در راه‌اندازی کسب‌وکارهای نوپا در حوزه‌های مختلفی از Digital Marketing را دارد که امروزه هرکدام از آن‌ها به شرکت‌های موفقی در زمینه‌های طراحی سایت، بهینه‌سازی و سئو سایت، طراحی و برنامه‌نویسی اپلیکیشن و نرم‌افزار تبدیل شده‌اند.

برای‌آنکه محصول یا خدمت شما در نتایج اول گوگل دیده شود، به یک مشاور حرفه‌ای سئو نیازمندید. مشاوران نبض مارکتینگ با ارائه خدمات سئو تخصصی، مشاوره و آنالیز سئو سایت، یک برنامه اساسی برای بهینه‌سازی وب‌سایت شما ارائه خواهند داد. به این صورت، با انجام برنامه‌های او، سایت شما پس از بهینه‌سازی و بهبود، در رتبه‌های بالای گوگل قرار می‌گیرد. همین امر باعث می‌شود که جذب ورودی به سایت شما افزایش یابد و سبب کسب درآمد و سود بیشتر شما شود.

اگر شما هم علاقه‌مندید، فرصت را از دست ندهید! برای رسیدن به اهداف و رؤیاهایتان، برنامه‌ریزی کنید و با گفتگو با افراد متخصص و مشاوران نبض مارکتینگ، رؤیای خود را به حقیقت تبدیل کنید.

آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ | Nabzemarketing.com

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها