کد خبر : 75478

شرایط و مدارک لازم برای اجاره ماشین در ترکیه

شرایط و مدارک لازم برای اجاره ماشین در ترکیه

یکی از زیباترین کشورهای دنیا، ترکیه است. قبل از سفر به این کشور، درباره شرایط سفر و اجاره ماشین در ترکیه اطلاعات داشته باشید تا در حین سفر دچار مشکل نشوید.

ترکیه، در رتبه ششم گردشگری جهان قرار دارد و صنعت گردشگری، مهمترین منبع درآمد برای این کشور است. ترکیه کشوری اوراسیایی است و جاذبه های گردشگری تاریخی و طبیعی بسیار زیادی دارد. همچنین، استانبول، دارای موقعیت خوب جغرافیایی و راهبردی است. یکی از راه های کاهش هزینه در سفر به این کشور، اجاره خودرو در ترکیه می باشد. بهتر است قبل از سفر به این کشور، شرایط کرایه ماشین را بررسی کرده و خودرو مورد نظر خود را با بهترین قیمت در این کشور، رنت کنید.

هزینه سفر به ترکیه

شما برای سفر 90 روزه به استانبول، نیازی به ویزا ندارید. پس به راحتی می توانید پس از تهیه ی پاسپورت، آماده سفر شوید. هزینه صدور گذرنامه در سال جدید به علاوه هزینه اداره پست به منظور ارسال مدارک برای شخص متقاضی از 125000 تومان (با اندکی تغییر) می باشد که از طریق دستگاه های کارتخوان موجود در دفاتر پلیس 10+ باید پرداخت شود. به فاصله 5 روز تا یک هفته پاسپورت مورد نظر به آدرس محل سکونت شما از طریق اداره پست ارسال می گردد.

راه های سفر به استانبول

برای سفر به ترکیه،استانبول، چهارراه وجود دارد.

  1. هواپیما
  2. قطار
  3. خودرو شخصی
  4. اتوبوس

راحت‌ترین راه برای رسیدن به استانبول، استفاده از مسیر هوایی و پروازهای ورودی مستقیم به این شهر با خرید بلیط استانبول است. اگر از تهران راه می‌افتید، نزدیک دو ساعت در راه خواهید بود. هزینه بلیط هواپیما، برای سفر به استانبول، با توجه به نوع پرواز و شرکت هواپیمایی منتخب شما، متغییر است.

برای سفر به استانبول، اگر بودجه کمتری را برای سفر خود در نظر گرفته اید و سعی دارید با هزینه معقول تری مسافرت کنید، می توانید سفر با قطار را نیز تجربه نمایید. امروزه، با راه اندازی قطار تهران استانبول این امکان برای مسافران مهیا شده است که با خرید یک بلیط قطار از تهران به آنکارا بروند و در آنجا با قطاری دیگر به استانبول سفر کنند.شما برای سفر به استانبول، نیازمند دو بلیط قطار هستید.

می‌توانید شهرهای مختلفی را به عنوان شهر مقصد برای سفر زمینی به ترکیه انتخاب کنید، اما زیباترین و خاص‌ترین شهر ترکیه استانبول است. اگرچه سفر زمینی با اتوبوس به ترکیه بسیار طولانی است، اما بخاطر هزینه‌های پایینی که دارد، برای کسانی که می‌خواهند سفری کم خرج را تجربه کنند بسیار کاربردی است.پس اگر علاقه مند به سفرهای طولانی هستید، اتوبوس بهترین گزینه برای شما می باشد.

برای سفر با خودرو شخصی در ابتدا باید مقدمات گرفتن مجوز خروج ماشین از کشور مبدا را انجام دهید. کاپوتاژ خودرو، دریافت گواهینامه بین‌المللی، دریافت دفترچه بین‌المللی خودرو، دریافت پلاک ترانزیت و بیمه کارت سبز مراحلی است که باید پیش از سفر برای آن‌ها برنامه‌ ریزی کنید و قبل از سفر، آنهارا دریافت کنید.اگراز تهران قصد حرکت به سمت استانبول با ماشین شخصی را دارید، باید ابتدا خودتان را به یکی از سه مرز مشترک ایران و ترکیه برسانید. این فاصله نیز به خودی خود حدود 500 تا 700 کیلومتر است و این یعنی شما باید حدود شش تا هشت ساعت مسیر داخلی را نیز به فاصله سفر خود اضافه کنید. در نتیجه باید انتظار این را داشته باشید که حداقل حدود یک روز کامل را در راه بگذرانید تا به مرز برسید.رانندگی در این مسیر طولانی، کمی سخت و خسته کننده می باشد.

شرایط و مدارک لازم برای اجاره ماشین در ترکیه

 

اجاره ماشین درترکیه

همانطور که در بالا ذکر کردیم، یکی از راه های کاهش هزینه در سفر به اترکیه و شهرهای داخلی آن مانند استانبول، اجاره اتومبیل است. شما دو هفته قبل از سفر خود، می توانید خودرو موردنظر خود را با بهترین و کمترین هزینه، رنت کنید. اجاره ماشین در ترکیه، این امکان را به شما میدهد، تا بدون نیاز به وسایل حمل و نقل عمومی و تاکسی های گران این شهر، به راحتی از سفر خود لذت ببرید. اجاره خودرو در ترکیه بدون داشتن کارت اعتباری و با پرداخت کمترین دیپوزیت و برگشت ودیعه برای شما امکان پذیر است.

شرایط و مدارک لازم برای اجاره ماشین در ترکیه

جاذبه های گردشگری استانبول

 

سالانه، گردشگران و توریست های زیادی به استانبول سفر می کنند. این شهر، جاذبه های گردشگری بسیار زیاد و معروفی دارد.

  • ایاصوفیا

این مسجد در بخش اروپایی استانبول قرار دارد و به مدت هزار سال کلیسای امپراتوری روم شرقی بوده است و یکی از زیباترین و پربازدیدترین مکان های گردشگری استانبول می باشد.

  • کاخ توپکاپی

کاخ توپکاپی بزرگترین کاخ ترکیه می باشد و محل اصلی اقامت سلاطین عثمانی بوده است. در طول امپراتوری ، بیش از 4000 سلاطین و بزرگان نظامی با خانواده های خود در اینجا اقامت داشتند.

  • آب انبار باسیلیکا

آب انبار باسیلیکا استانبول به معنای آب انبار فرو رفته در زمین است و یکی از بناهای باشکوه و باستانی شهر استانبول می باشد. زیر شهر استانبول صد ها آب انبار باستانی پنهان شده اند که در گذشته های دور منبع ذخیره و تامین آب برای شهروندان بوده اند. بزرگترین این بناها، آب انبار باسیلیکا است.این آب انبار، سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند.

  • آکواریوم استانبول

از دیگر جاذبه های گردشگری استانبول، آکواریوم استانبول است. آکواریم فلوریا و یا همان آکواریوم استانبول، در ساحل جنوب غربی استانبول احداث شده است و گونه های مختلف جانوران دریایی را به شما نشان می دهد.

بهترین زمان سفر به استانبول

بهترین زمان برای سفر به استانبول، فصل بهار و پاییز است.تمامی مردمان شهر استانبول، در این دو فصل، برای فستیوال های بین المللی آماده می شوند و این موضوع، یکی از دلایلی است که دو فصل بهار و پاییز را برای سفر به استانبول، مناسب می سازد.

استانبول دارای سه نوع شرایط آب و هوایی است:

  1. آب و هوای مدیترانه ای
  2. آب و هوای گرمسیری
  3. آب و هوای اقیانوسی

در فصل پاییز و بهار، آب و هوای استانبول به شرایط تعادل رسیده و بهترین زمان برای سفر به این شهر تاریخی و زیبا است.

به خاطر داشته باشید، قبل از سفر به ترکیه ، تمامی شرایط را بررسی کرده و خودرو دلخواه خود را برای داشتن سفری به یادماندنی، اجاره کنید و در زمان و هزینه های خود صرفه جویی کنید. در نهایت از سفر خود به این کشور زیبا، لذت ببرید.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها