کد خبر : 71434

تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک

تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک

پس از قطعه کلاچ به عنوان مهم‌ترین قطعه در سیستم حرکتی خودروها، گیربکس یا جعبه دنده دومین قطعه مهم این سیستم به شمار می‌رود‌. گیربکس‌ها در دو نوع دستی و اتوماتیک تولید می‌شوند.

در گیربکس‌های دستی راننده باید هنگام عوض کردن دنده کلاچ بگیرد اما در گیربکس اتوماتیک تعویض دنده‌ها به طور خودکار انجام می‌شود‌. بسیاری از افراد در شهرهای پرترافیک، خرید خودروهای دارای گیربکس اتوماتیک را ترجیح می‌دهند. گیربکس اتوماتیک به مراقبت و نگهداری نیاز دارد و در صورت خراب شدن هزینه‌های زیادی برای راننده به همراه دارد.

در صورت نیاز به تعمیر گیربکس اتوماتیک حتما باید به یک تعمیرگاه تخصصی مراجعه کنید. زیرا تعمیر گیربکس اتوماتیک به مهارت بسیار بالایی نیاز دارد و کار هر کسی نیست. در این مقاله توضیح خواهیم داد که گیربکس اتوماتیک چه زمانی به تعمیر نیاز دارد و در انتها نیز بهترین تعمیرگاه گیربکس در تهران را معرفی خواهیم کرد‌.

تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک

دلیل به وجود آمدن ایراد در گیربکس اتوماتیک چیست؟

تمام قطعات خودرو‌ از جمله گیربکس اتوماتیک ممکن است به دلایل مختلف دچار ایراد شوند. وجود کوچک‌ترین ایراد در گیربکس اتوماتیک باعث به هم خوردن عملکرد کلی سیستم حرکتی خودرو می‌شود. به همین دلیل بهتر است با تمام علائمی که ممکن است نشان دهنده وجود خرابی در قطعه گیربکس اتوماتیک باشد، به خوبی آشنا شوید. بسیاری از صاحبان خودرو از این موضوع غافل هستند و بدون توجه به علائم و مشکلات به وجود آمده در خودرو باعث می‌شوند کار به تعویض گیربکس اتوماتیک برسد. هزینه تعویض این قطعه گاهی از هزینه تعویض موتور نیز بیشتر می‌شود. بنابراین برای پیشگیری از هزینه‌های بیشتر و جلوگیری از خرابی قطعه گیر بکس اتوماتیک علائم و نشانه‌هایی را که در ادامه توضیح خواهیم داد جدی بگیرید و هر چه سریع‌تر با مراجعه به بهترین تعمیرگاه گیربکس در تهران نسبت به تعمیر گیربکس اتوماتیک خودروی خود اقدام نمایید.

علائم و اخطارهایی که تعمیر گیربکس اتوماتیک را هشدار می‌دهد؟‌

  • شنیده شدن صداهای عجیب و ناآشنا از خودرو

اگر به صورت ناگهانی در هنگام رانندگی صداهای ناآشنا مانند کوبش، وزوز یا صدای ناله از خودرو به گوشتان رسید، ممکن است یکی از قسمت‌های گیربکس اتوماتیک دچار ایراد شده یا سطح روغن گیر بکس کاهش یافته باشد. در چنین مواقعی هر چه زودتر باید به تعمیرگاه گیربکس در کرج یا تهران  مراجعه کنید و نسبت به تعمیر گیربکس اتوماتیک خود اقدام نمایید.

  • به مشام رسیدن بوی سوختگی از خودرو

یکی دیگر از علائم هشدار دهنده تعمیر گیربکس اتوماتیک این است که بویی شبیه به بوی سوختگی به مشام برسد. گرم شدن زیاد روغن گیربکس و سوختن آن مهمترین عامل ایجاد بوی سوختگی در این قطعه است. این روغن تاثیر بسزایی در مراقبت و نگهداری از این قطعه ارزشمند دارد. بنابراین باید در زمان مناسب روغن گیربکس اتوماتیک را در یک تعمیرگاه معتبر تعویض کنید. اگر تعویض روغن را به تعویق بیندازید، قطعات داخلی گیربکس خودکار دچار اصطحکاک می‌شوند و به مرور زمان منجر به خرابی این قطعه خواهند شد. خراب شدن گیر بکس هزینه‌ بسیار زیادی به همراه دارد.

  • احساس لرزش در گیربکس اتوماتیک

وقتی در ماشین‌های دنده اتوماتیک راننده اقدام به تعویض دنده می‌کند، نباید هیچ صدا، لرزش یا لغزشی در قطعه گیر بکس اتوماتیک ایجاد شود. دلیل لرزش این قطعه گاهی به دلیل پایین بودن کیفیت روغن است. برای رفع این مشکل هرگز به صورت خودسرانه خودروی خود را دستکاری نکنید و در اسرع وقت با مراجعه به تعمیرگاه گیربکس در تهران گیربکس اتوماتیک خودروی خود را تعمیر کنید. تاخیر در تعمیر گیربکس اتوماتیک ممکن است به چرخ‌دنده‌ها و قطعات داخلی آن آسیب‌های جدی وارد کند.

تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک

  • خروج دنده خودرو از جای خود

اگر دنده خودرو از جای خود خارج شود و یا در هنگام نیاز نیروی کششی‌اش را از دست می‌دهد، ایمنی خودرو به میزان زیادی در خطر است. وقتی گیربکس اتوماتیک در هنگام رانندگی از جایش خارج شود و راننده برای جلوگیری از این اتفاق مجبور شود که بیشتر گاز بدهد، ایمنی خودرو در خطر است. فرمان جابجایی دنده‌ها در گیربکس اتوماتیک توسط رایانه خودرو صادر می‌شود. در صورت عدم ارسال سیگنال با مشکل لغزش دنده مواجه خواهید شد. در چنین مواقعی بهتر است بلافاصله خودرو را خاموش کرده و با تعمیرگاه گیربکس در کرج یا تهران تماس بگیرید تا تعمیرکاران ماهر خود را برای تعمیر گیربکس اتوماتیک خودروی شما به محل ارسال کنند. زیرا رانندگی در چنین شرایطی بسیار خطرناک خواهد بود.

  • پایین آمدن سطح روغن گیربکس اتوماتیک

یکی از مهمترین علائمی که تعمیر گیربکس اتوماتیک را واجب می‌کند، پایین آمدن سطح روغن این قطعه است. برای بهبود عملکرد خودرو حتما باید از روغن‌های گیربکس با کیفیت و مناسب استفاده کنید و هر چند وقت یک بار میزان روغن را توسط تعمیرکاران متخصص چک نمایید. اگر میزان روغن از حد نیاز کمتر باشد، منجر به خرابی گیربکس اتوماتیک خواهد شد و عملکرد خودرو را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد. در تعمیرگاه‌های معتبر خدمات تعمیر گیربکس با شش ماه ضمانت کامل ارائه می‌شود.

  • نشت روغن از گیربکس اتوماتیک

یکی از مشکلات شایع که گیربکس‌های اتوماتیک را درگیر خود می‌کند، نشت روغن است. در اکثر مواقع تشتک یا واشرها محل نشت روغن هستند. خرابی واشرها یا تشتک باید بلافاصله توسط یک تعمیرکار مطمئن مورد بررسی قرار گیرد و در صورت نیاز با تعمیر گیربکس اتوماتیک مشکل نشتی برطرف شود. زیرا عملکرد کلی خودرو با بروز این مشکل دچار اختلال می‌شود. با برطرف کردن سریع نشتی گیربگس روغن از خراب شدن این قطعه و بروز مشکلات دیگر در سایر قطعات پیشگیری می‌شود.

  • روشن شدن چراغ اخطار خودرو

 وقتی در خودرو مشکلی پیش بیاید، چراغ اخطار با روشن شدن خود وجود مشکل یا احتمال بروز مشکل را در آینده هشدار می‌دهد. بنابراین حتما باید چراغ اخطار خودرو را جدی بگیرید و بلافاصله از یک تعمیرکار ماهر بخواهید که همه قسمت‌های خودرو به ویژه گیربکس اتوماتیک را مورد بررسی قرار دهد. تشخیص سریع و به موقع مشکلات فنی در قطعات مختلف خودرو از بروز خرابی‌های بیشتر و هزینه‌های سرسام آور جلوگیری خواهد کرد.

بسیاری از خرابی‌های گیربکس اتوماتیک به خاطر نادیده گرفتن همین علائم و هشدارهایی که توضیح دادیم، اتفاق می‌افتد. خراب شدن گیربکس هزینه‌های بسیار زیادی به همراه دارد. با برطرف کردن مشکلات جزئی گیربکس با هزینه‌های ناچیز از بروز مشکلات بیشتر در سایر قطعات خودرو پیشگیری کنید.

 

بهترین تعمیرگاه گیربکس در تهران چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

یکی از دغدغه‌های مهم افراد دارای خودرو این است که تعمیر گیربکس اتوماتیک را در کدام تعمیرگاه تخصصی انجام دهند. بهترین تعمیرگاه گیربکس در کرج و تهران معمولا ویژگی‌های منحصر به فردی دارند و خدمات خود را با قیمت‌های مناسب به مشتریان ارائه می‌دهند. در این بخش خدمات ارائه شده در این تعمیرگاه‌ها را شرح می‌دهیم.

  • تعمیر گیربکس اتوماتیک خودروهای مختلف

اصلی‌ترین خدمات ارائه شده درتعمیرگاه‌های تخصصی گیربکس، تعمیر گیربکس بنز و بی ام و است. اگر در خودروی بنز یا بی ام و خود با علائم هشدار دهنده مواجه شدید بلافاصله به تعمیرگاه مراجعه کنید. در این تعمیرگاه‌ها علاوه بر تعمیر گیربکس بنز و بی ام و، گیربکس اتوماتیک  خودروهایی مانند هیوندا کیا، نیسان، مزدا لکسوس و پژو نیز تعمیر می‌شود. هزینه‌های تعمیر گیربکس اتوماتیک و تعویض روغن گیربکس نسبت به سایر تعمیرگاه‌ها کمتر است. یکی از ویژگی‌های مهم بهترین تعمیرگاه گیربکس در تهران این است که خدمات تعمیر گیربکس با شش ماه ضمانت کامل انجام می‌شود.

  • انجام سرویس دوره‌ای خودروها توسط افراد باتجربه و ماهر

 همه ما می‌دانیم که همه خودروها بعد از مدتی به سرویس دوره‌ای نیاز دارند. در تعمیرگاه‌های تخصصی گیربکس علاوه بر تعمیر گیربکس اتوماتیک سرویس دوره‌ای خودرو نیز توسط تعمیرکاران حرفه‌ای انجام می‌شود.

  • امکان تبدیل کردن گیربکس دنده‌ای به گیربکس اتوماتیک

افرادی که از تعویض دنده خسته شده‌اند یا کسانی که به خاطر معلولیت و مشکلات حرکتی و جسمی کار با گیربکس‌های دنده‌‌ای برایشان دشوار است، می‌توانند از خدمات تبدیل گیربکس دنده‌ای به اتوماتیک استفاده کنند. این افراد با انجام این کار روی خودروی خود دیگر در زمان تعویض دنده دچار سختی نخواهند شد.

یکی دیگر از خدمات ارائه شده در تعمیرگاه کیربکس در کرج فروش قطعه گیربکس اتوماتیک به همراه ضمانت و گارانتی پس از فروش و با قیمت بسیار مناسب است. برای خرید گیربکس اتوماتیک حتما لازم نیست که ساکن کرج یا تهران باشید زیرا به راحتی از طریق سایت اینتزنتی تعمیرگاه می‌توانید محصول مورر نظر را به صورت آنلاسن خریداری کنید.

تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک

معرفی تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک هادیلو

اگر برای تعمیر گیربکس اتوماتیک خودروی خود به دنبال بهترین تعمیرگاه هستید ما به شما تعمیرگاه گیربکس هادیلو را معرفی می‌کنیم. برای آشنایی با خدمات ارائه شده در این تعمیرگاه به سایت https://hadilooautomatic.com/ مراجعه کنید. تعمیرگاه گیربکس هادیلو فعالیت خود را از 9 سال پیش در سال 1391 در زمینه تخصصی تعمیر گیربکس آغاز کرد. تمام تلاش و هدف مجموعه هادیلو این است که با استفاده از نیروهای ماهر و متخصص و به کارگیری بهترین ابزارآلات با مناسب‌ترین قیمت رضایت تمام مشتریان خود را جلب کند. در این تعمیرگاه خدمات تعمیر گیربکس با شش ماه ضمانت کامل ارائه می‌شود. تعمیر گیربکس بنز و بی ام و، هیوندا، مزدا، کیا و خودروهای ایرانی، سرویس دوره‌ای خودرو، فروش گیربکس اتوماتیک، تعویض روغن گیربکس و تبدیل گیربکس دنده‌ای به اتوماتیک از خدمات دیگر تعمیرگاه گیربکس هادیلو به شمار می‌روند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها