کد خبر : 67559

۵ مزیت سامانه مدیریت ناوگان و ردیاب برای سازمان ها

۵ مزیت سامانه مدیریت ناوگان و ردیاب برای سازمان ها

سامانه مدیریت ناوگان رادار با هدف ارائه اطلاعات دقیق درباره خودروهای شرکت حمل و نقل طراحی و تولید شده است. در این مقاله می توانید با قابلیت های این سامانه آشنا شوید.

ردیاب خودرو ابزاری کارآمد است که به روی ماشین ها نصب شده و می تواند موقعیت جغرافیایی آن ها را در هر لحظه تعیین نماید. این دستگاه کوچک، با هدف تامین امنیت وسیله نقلیه و ایجاد رفاه بیشتر برای مالکان خودرو طراحی و تولید شده است. سیستم مدیریت ناوگان یکی از ویژگی های جالب توجه جی پی اس ماشین است که کار نظارت و کنترل خودروهای متعدد یک شرکت حمل و نقل را انجام می دهد.

در این مقاله به طور مفصل در رابطه با ردیاب ها و قابلیت های سیستم مدیریت ناوگان رادار به بحث خواهیم نشست.

سیستم مدیریت ناوگان ردیاب چیست؟

اغلب شرکت های حمل و نقل دارای تعداد زیادی وسیله نقلیه اعم از خودرو سواری، ماشین حمل بار و یا موتور سیکلت می باشند. تا به امروز این شرکت ها برای نظارت بر اعمال رانندگان و کنترل شیوه محموله رسانی به مشتریان، از روش های ثبت کاغذی و یا سیستمی استفاده می کنند. تجربه نشان می دهد این روش ها، پاسخگوی نیاز ناوگان های حمل و نقل نبوده و امکان مدیریت صحیح و اصولی را فراهم نمی آورد. به نظر شما راهکار چیست؟ چطور می توان از هزینه های ناشی از مدیریت نادرست ناوگان جلوگیری نمود؟

پیشنهاد ما نصب ردیاب به روی وسایل نقلیه و کمک گرفتن از سیستم مدیریت ناوگان می باشد. GPSها در هر لحظه، از محل دقیق خودروها آگاهی یافته و آن را به اطلاع مدیران سازمان می رسانند. به این ترتیب، اطلاعات دقیقی درباره محل حضور خودروها و مسیرهای حرکتی رانندگان در اختیار شرکت حمل و نقل مادر قرار خواهد گرفت. این سیستم طوری طراحی شده که قادر به پشتیبانی از تمام ماشین های ناوگان حمل و نقل مورد نظر بوده و می تواند در مواردی اعم از مدیریت زمان در انجام وظایف رانندگان، جلوگیری از سوء استفاده آن ها، مدیریت سوخت، وضعیت سلامت خودرو و ... به کمک مجموعه بیاید. این موارد اگر به درستی سازمان یابند، تا حد زیادی از هزینه های مازاد شرکت ها کاسته خواهد شد.

به زبان ساده، مدیریت ناوگان شامل تمام کارها و نظارت هایی است که بر گروهی از وسایل نقلیه تجاری در یک منطقه جغرافیایی وسیع صورت می پذیرد. این اعمال عبارت از تعمیر و نگهداری خودرو، تامین مالی هزینه ها، ردیابی وسیله نقلیه، ناوبری و مسیریابی آنها می باشد. این سیستم معمولا به کمک یک ردیاب ، اطلاعات لازم را در رابطه با وسیله نقلیه جمع آوری نموده و در اختیار مدیران سازمان می گذارد.

سامانه مدیریت ناوگان

5 دلیل اهمیت استفاده از سامانه مدیریت ناوگان

در دنیای امروز، دیگر نمی توان ردیاب ماشین را یک ابزار ساده برای افزایش ایمنی ماشین در نظر گرفت. علاوه بر این گسترده شدن فعالیت های ناوگان های حمل و نقل نیز بر این مسئله دامن زده و مدیران را بر آن داشته تا راهکاری جهت کنترل و نظارت بهتر بر عوامل و خودروهایشان بیابند. سامانه مدیریت ناوگان یکی از قابلیت های جذاب GPS هاست که به کمک آن می توان مدیریت جامع و کاملی بر تمام سرویس ها و نیروی انسانی مجموعه داشت. در ادامه دلایل اهمیت استفاده از سامانه مدیریت ناوگان را با هم بررسی خواهیم نمود.

1- پیشگیری از سرقت خودروهای ناوگان حمل و نقل

در یک سازمان حمل و نقل، وسایل نقلیه جزء اصلی ترین سرمایه های شرکت به شمار می آیند. از این رو محافظت از خودروها و تامین ایمنی آن ها امری ضروری و غیر قابل انکار است. همان طور که گفتیم روش کار سامانه های مدیریت ناوگان، استفاده از ردیاب بر روی وسایل نقلیه و دریافت اطلاعات خودرو از طریق GPS می باشد. این جی پی اس می تواند ورود غیر قانونی به درون خودرو را شناسایی نموده و مشکل پیش آمده را از طریق هشدار یا پیامک به اطلاع مدیر شرکت برساند. علاوه بر این در صورت به سرقت رفتن ماشین، به کمک ردیاب می توان محل دقیق خودرو را شناسایی نموده و با اعلام به نیروی پلیس، سارق را در بند در آورد.

2- نظارت لحظه ای بر خودرو و محموله های آن

جالب است بدانید که ویژگی ردیابی لحظه ای خودرو، تنها با هدف دستگیری سارقان طراحی نشده است. بلکه این قابلیت به مدیر سازمان کمک می کند تا از موقعیت دقیق خودروها در هر لحظه آگاه شده و بتواند بر کار رانندگان به خصوص در سفرهای طولانی بین شهری یا بین المللی، نظارت داشته باشد. در حالت معمول راهی برای اطمینان یافتن از مسیرهای حرکتی رانندگان و تعداد توقفات آن ها در طول یک سفر کاری وجود ندارد. اما با استفاده مدیریت ناوگان می توان از جزئیات دقیق مسیرهای حرکتی و رفتارهای رانندگان در طول سفر آگاهی یافت. به این ترتیب امنیت محموله در طول مسیر تامین خواهد شد.

مدیریت ناوگان

3- مدیریت مصرف سوخت در سامانه مدیریت ناوگان

در یک سامانه مدیریت ناوگان می توان محدوده حرکتی هر خودرو و سرعت مجاز رانندگی با آن را تعیین نمود. با ردیاب خودرو می توان مانع از طی شدن مسیرهای غیرضروری شده و از رانندگی با سرعت های غیر مجاز پیشگیری نمود. به این ترتیب هزینه های ناشی از سوخت تا حد قابل توجهی کاهش یافته و امکان مدیریت آن برای سازمان فراهم می آید.

4- اطمینان از صحت ادعای رانندگان در تصادفات

هنگام بروز تصادفات، سازمان های حمل و نقل بر اساس گفته های رانندگان، اقدام به دریافت حق بیمه می کنند. تایید یا رد شدن این ادعا در دست شرکت های بیمه است. اغلب شرکت های بیمه برای اطمینان از صحت ادعای رانندگان در تصادفات، دچار مشکل شده و کار دشواری در پیش دارند. در صورتی که مستنداتی برای ارائه به شرکت بیمه وجود داشته باشد که ثابت کند ادعای تصادف واقعی است، تا حد زیادی می توان بر تایید کارشناس شرکت بیمه امیدوار بود.

به کمک سامانه مدیریت ناوگان و ردیابی که بر روی خودروها نصب شده است، می توان اطلاعاتی دقیق و به صورت لحظه ای از محل و زمان تصادف به شرکت بیمه ارائه نمود. به این ترتیب هیچ گونه ابهامی در رابطه با تصادف پیش آمده، نه برای شرکت حمل و نقل و نه برای شرکت بیمه باقی نخواهد ماند. در نتیجه هزینه بیمه به شرکت پرداخت می شود.

 

5- ارزیابی هزینه های ناشی از تصادفات

زمانی که شرکت های بیمه می خواهند هزینه های ناشی از تصادف را ارزیابی کنند، نیازمند بررسی مدارک و مستندات مختلفی می باشند. هر چه این مدارک و مستندات دقیق تر باشد، برآورد هزینه ها به واقعیت نزدیک تر بوده و تحلیل دقیق تر خواهد بود. در این شرایط تکنولوژی ردیاب و سامانه مدیریت ناوگان به کمک کارشناسان بیمه آمده و اطلاعاتی واقعی و دقیق از لحظه تصادف در اختیار وی خواهند گذاشت. در نهایت شرکت بیمه می تواند هزینه ای عادلانه برای پرداخت خسارات ناشی از تصادف به شرکت حمل و نقل بپردازد.

ردیاب ماشین

سامانه مدیریت ناوگان حمل و نقل رادار

شرکت رادار جهت کمک به سازمان های حمل و نقل، سامانه مدیریت ناوگان را راه اندازی نموده است. در این سامانه مدیر می تواند بر تمام اعمال و رفتارهای رانندگان نظارت داشته و از لحظه به لحظه سفرهای جاده ای آن ها اطلاع داشته باشد. این نظارت موجب سامان یافتن بهتر سرویس های حمل بار شده و ایمنی محموله، راننده و خودرو را تامین می نماید.

با نصب سیستم مدیریت ناوگان رادار می توان در هزینه های اداره شرکت حمل و نقل صرفه جویی نموده و از سلامت فیزیکی وسایل نقلیه در طول سفرهای درون شهری، میان شهری و بین المللی اطمینان یافت. علاوه بر این نصب ردیاب به روی خودروهای ناوگان، از سرقت آن ها پیشگیری نموده و اطلاعات دقیقی در رابطه با مسیرهای حرکتی رانندگان، تعداد توقفات، زمان هر توقف، سرعت رانندگی و ... در اختیار مدیر شرکت حمل و نقل خواهد گذاشت.

سخن پایانی

شرکت رادار فراتک هوشمند، نیازهای مشتریان خود را ارزیابی نموده و با طراحی سامانه مدیریت ناوگان حرفه ای برای انواع وسایل نقلیه اعم از خودرو سواری، موتور سیکلت و ماشین های حمل بار، به مدیران سازمان های حمل و نقل کمک می کند تا از هزینه های مازاد شرکت بکاهند و بهره وری نیروی انسانی خود را افزایش دهند.

برای خرید ردیاب رادار و سامانه مدیریت ناوگان آن یا ارتباط با مشاوران می‌توانید از طریق وب‌سایت یا شماره تماس با ما در ارتباط باشید.

آدرس وب‌سایت: https://radargps.org/

شماره تلفن دفتر مرکزی رادار: ۰۵۱۳۷۱۷۷

تلفن تماس دفتر تهران: 91012727-021

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها