کد خبر : 65190

آیا سایبان ماشین جایگزین مناسبی برای پارکینگ ها خواهد بود؟!

آیا سایبان ماشین جایگزین مناسبی برای پارکینگ ها خواهد بود؟!

امروزه استفاده از سایبان ها در همه جای دنیا به خصوص در مناطق گرمسیری رایج است. بسیاری از شما عزیزان با سایبان ها آشنایی دارید و از آن ها بهره گرفته اید.

یکی از پر طرفدارترین و محبوب ترین انواع سایبان، پارکینگ های سیار یا سایبان ماشین است. این محصولات در دسته سازه های سبک قرار دارند و می توانند به عنوان یک محصول محافظت کننده به کار گرفته شوند. در ادامه این مطلب عنوان خواهیم کرد که آیا سایبان ماشین جایگزین پارکینگ های مسقف است؟ آیا سایبان ماشین ارزان وجود دارد؟! قیمت سایبان ماشین چقدر است؟! و ... 

با ما همراه باشید تا درباره سایبان ماشین نکات قابل توجه ای را در اختیار شما قرار دهیم. 

سایبان ماشین جایگزین پارکینگ مسقف: 

همان گونه که می دانید، بسیار از خانه ها از نعمت داشتن پارکینگ مسقف ماشین محروم اند. افراد ساکن در این خانه ها همیشه نگران آسیب های احتمالی به وسیله نقلیه خود هستند و از آن جایی که قیمت ماشین روز به روز در حال افزایش است، نگهداری از ماشین حائز اهمیت خواهد بود. ما به این افراد مژده می دهیم که می توانند به جای پارکینگ مسقف ماشین، از انواع سایبان ماشین استفاده کنند. 

شما می توانید سایبان ماشین در حیاط را به عنوان یکی از بهترین جایگزین ها به جای پارکینگ مسقف به کار بگیرید و از مزایای آن بهرهمند شوید. سایبان ماشین در حیاط یک موهبت به شمار می رود که می تواند ماشین شما را از تمامی آسیب های احتمالی حفظ نماید. از جمله آسیب هایی که در نبود پارکینگ مسقف و سایبان ماشین، ممکن است به وسیله نقلیه شما وارد شود، می توان به موارد مهم زیر اشاره داشت: 

  1.  آسیب به رنگ ماشین با تابش مستقیم نور آفتاب و بارش باران و برف و ... 
  2. آسیب به سیستم داخلی ماشین توسط تابش مستقیم نور آفتاب 
  3. آسیب به بدنه و رنگ ماشین در صورت پرتاب اشیا، فضولات پرندگان و ...  

خوشبختانه مهندسان سازه و معماران ماهر، با طراحی و تولید سایبان ماشین توانسته اند محصولی سبک، مقاوم، زیبا و با قیمت مناسب را در اختیار درخواست کنندگان قرار دهند، تا همه افراد بتوانند از داشتن این سازه سبک بهرهمند باشند. 

شایان به ذکر است که سایبان ماشین فقط در حیاط به کار برده نمی شود. بلکه این سازه سبک محبوب، می تواند در محیط های مختلف تحت عناوین و استفاده های متنوع به کار گرفته شود. از جمله کاربری های این محصول، به جزء سایبان ماشین در حیاط، می توان به موارد زیر نیز اشاره داشت: 

1. استفاده از سایبان ماشین در مجتمع های تجاری و اداری 

بسیاری از مجتمع های تجاری و اداری و پاساژها، پارکینگ مسقف برایشان در نظر گرفته نشده است. بهره گیری از سایبان ماشین می تواند برای این مکان ها بسیار مفید باشد، البته در صورت داشتن مکان مخصوص! در این صورت افرادی که آنجا کار می کنند و به فعالیت می پردازند، می توانند خودرو خود را زیر سایه سایبان ماشین پارک کنند و با خیالی آسوده در مجتمع رفت و آمد نمایند. 

2. استفاده از سایبان ماشین در پارکینگ های عمومی که مسقف نیستند

حتما شما هم پارکینگ های عمومی را دیده اید که مسقف نیستند و هر روزه تعداد بسیاری از افراد ماشین خود را در آن جا پارک می کنند، این پارکینگ ها به دلیل امنیت بالا جای مناسبی برای پاک ماشین است. اما به دلیل آن که مسقف نیست، در روزهای گرم تابستان ماشین شما به شدت گرم می شود یا در روزهای سرد زمستان مشکلات دیگری برای ماشین شما به وجود می آید. بهره گیری از سایبان ماشین نیز می تواند در این مکان ها بسیار مفید واقع شود. 

3. استفاده از سایبان ماشین در مجتمع های مسکونی 

برای مجتمع های مسکونی پارکینگ های مسقف تعبیه شده است و معمولا هر واحد در آن مجتمع دارای یک پارکینگ اختصاصی می باشد. اما بسیاری از افراد چند ماشین دارند یا برخی از واحدها پارکینگ ندارند (بنا به دلایل مختلف). طراحی و ساخت سایبان ماشین برای مجتمع های مسکونی نیز می تواند بسیار مفید باشد. به دلیل آن که افراد می توانند بدون دغدغه از سایبان استفاده کنند و از وسیله نقلیه خود محافظت نمایند. 

آیا سایبان ماشین جایگزین مناسبی برای پارکینگ ها خواهد بود؟!

قیمت سایبان ماشین

لازم به ذکر است که قیمت سایبان ماشین به عوامل بسیار مختلفی بستگی دارد. از جمله عواملی که بر قیمت سایبان ماشین اثر گذار است، می توان به موارد مهم زیر اشاره داشت: 

• اندازه سایبان 

همان گونه که می دانید، هر چقدر سایبان ماشین بزرگتر باشد، به طور قطع قیمت سایبان ماشین نیز افزایش پیدا می کند. به دلیل آن که متریال به کار رفته در آن بیشتر خواهد بود. به علاوه طراحی و ساخت سایبان های بزرگ، پیچیده تر از سایبان های کوچک است. 

• نوع سایبان ماشین 

یکی دیگر از مهم ترین مواردی که بر قیمت سایبان ماشین تأثیر دارد، نوع سایبان ماشین است. به صورت کلی دو نوع سایبان ماشین وجود دارد که در زیر به آن ها اشاره می کنیم: 

1) سایبان ماشین ثابت 

سایبان های ماشین ثابت همان گونه که از اسمشان مشخص است، ثابت بوده و در یک جا نصب می شود. این سایبان ها یکی از مناسب ترین انواع سایبان هستند، به دلیل آن که از متریال مرغوب ساخته شده و می توانند در برابر عوامل آسیب زا مقاومت بسیاری داشته باشند. سایبان ماشین ثابت، جزء سایبان ماشین ارزان و مقرون به صرفه هستند. بنابراین برای همه افراد یکی از بهترین گزینه ها به حساب می آیند. 

2) سایبان ماشین متحرک 

سایبان ماشین متحرک قابلیت جمع شدن و باز شدن (در ناحیه سقف سایبان) را دارند. این سایبان ها بیشتر برای کافی شاپ ها و رستوران ها استفاده می شود. سایبان ماشین بهتر است که از نوع متحرک نباشد، به دلیل آن که این نوع سایبان ها گران بوده و در برابر عوامل آسیب زا نیز از خود مقاومت مناسبی نشان نخواهند داد. اگر به دنبال سایبان ماشین ارزان هستید، بهتر است که به سراغ سایبان متحرک نروید. 

• متریال به کار رفته در ساخت سایبان ماشین 

یکی دیگر از عوامل بسیار مهم و تأثیرگذار در قیمت سایبان ماشین، متریال به کار رفته در ساخت آن است. هرچقدر متریال به کار رفته بی کیفیت تر باشد، به طور قطع قیمت سایبان ماشین نیز کاهش پیدا می کند که این موضوع می تواند از کیفیت سایبان و مقاومت آن بکاهد. 

آیا سایبان ماشین جایگزین مناسبی برای پارکینگ ها خواهد بود؟!

آیا سایبان ماشین ارزان بی کیفیت است؟ 

بسیاری از شما عزیزان به هنگام خرید سایبان ماشین در حیاط یا محیط های دیگر، این سوال را از مهندسان می پرسید. برای پاسخ به این سوال باید بیان شود که کیفیت سایبان ماشین ارزان، به موارد بسیاری بستگی دارد که در زیر به برخی از آن ها اشاره می کنیم: 

• متریال به کار رفته در سایبان ماشین ارزان 

متریالی که در ساخت سایبان ماشین ارزان به کار گرفته می شود، بر کیفیت سایبان تأثیر گذار است. هر چقدر متریال مناسب تر باشد، به طور قطع قیمت سایبان ماشین افزایش می یابد، اما این افزایش قیمت زیاد نخواهد بود. از جمله بهترین متریالی که در ساخت سایبان ماشین استفاده می شود، می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  •  استفاده از فولاد نرمه ساختمانی در طراحی و ساخت سایبان ماشین
  • استفاده از ورق یو پی وی سی ( ورق upvc ) در طراحی و ساخت پوشش سقف سایبان ماشین 

لازم به ذکر است که این دو ورق بسیار مقاوم و سبک هستند. بنابراین در برابر زلزله نیز از خود رفتار مناسبی را نشان می دهد. سایبانی که با استفاده از این دو متریال ساخته می شود، عمر مفید بالایی دارد. همین موضوع باعث مقرون به صرفه شدن سایبان می شود. 

متریال دیگر نیز برای ساخت سایبان ماشین ارزان وجود دارد که از کیفیت مناسبی برخوردار نبوده و همین موضوع باعث خرابی و کاهش طول عمر سازه می شود. به صورت کلی مهندسان توضصیه دارند که از ورق یو پی وی سی و فولاد نرمه ساختمانی در طراحی و ساخت سایبان ماشین ارزان استفاده شود. 

• مجموعه و شرکتی که سایبان ماشین را طراحی و اجرا می کنند. 

برخی از شرکت هایی که به طراحی و ساخت انواع سازه های سبک مشغول اند، معمولا قیمت خود را نامتعارف معرفی می کنند و سایبان را بسیار گران تر از حالت عادی معرفی خواهند کرد. اگر خواستار تهیه و خرید سایبان ماشین هستید، بهتر است که به شرکت های معتبر در این زمینه مراجعه فرمایید. 

شایان به ذکر است که شرکت سایه سازان کوروش، یکی از شرکت های با تجربه در طراحی و ساخت انواع سازه های سبک از جمله سایبان ماشین ارزان است. این شرکت با بهره گیری از علوم و فنون مهندسی توانسته است بهترین سازه های سبک و ارزان را در اختیار درخواست کنندگان قرار دهد. 

• نوع طراحی و اجرای سایبان ماشین

از عوامل تأثیرگذار بر قیمت سایبان ماشین، نوع طراحی و اجرای سایبان است. اگر سازه از طراحی سازه ای برخوردار نباشد، آنگاه با مشکل مواجه خواهد شد. خوشبختانه سایه سازان کوروش با طراحی و اجرای مناسب،  انواع سایبان ماشین مقرون به صرفه با بهترین کیفیت و متریال را در اختیار شما عزیزان قرار خواهد داد. 

جهت ارتباط با این شرکت سایه سازان کوروش با شماره زیر تماس بگیرید.

تلفن: 09123793120

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها