کد خبر : 63055

راهنمای خرید انواع یونیت دندانپزشکی

راهنمای خرید انواع یونیت دندانپزشکی

دندانپزشکی از جمله تخصص‌های با اهمیت در علوم پزشکی میباشد که وظیفه آن حفظ سلامت و بهداشت دهان و دندان است.

سالها پیش در کشور ما کار دندانپزشکی تنها به کشیدن دندان‌ها، روکش کردن، ساختن دندان مصنوعی و تسکین دردها و ورم‌های دهانی خلاصه می‌شد. البته این کار هم توسط تعداد بسیار محدودی از سلمانی‌ها، شاگرد زرگرها و عطارها انجام میگرفت.

از وسایل کار آن دوران می‌توان به وسایلی مانند صندلی با سلفدان‌های حلبی، چرخ پایی دندان‌پزشکی جهت کلینیک، میز چوبی، چند عدد چهارپایه، یک ولکانیز آتور و گچ ساختمانی اشاره نمود. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، دندانپزشکی و تجهیزات دندانپزشکی همانند یونیت دندانپزشکی به طور چشمگیری پیشرفته شده است. در ادامه مقاله راهنما خرید انواع یونیت دندانپزشکی همراه ما باشید.

یونیت دندانپزشکی چیست؟؟

یونیت دندانپزشکی در حقیقت اصلی‌ترین ابزار کار دندانپزشک به حساب می‌آید، و شامل قطعات و ادوات مختلفی می‌شود که پزشک در حین مداوا و معاینه بیمار به آن نیاز خواهد داشت.

یونیت در وهله اول نگهدارنده صندلی‌ای است که بیمار روی آن مستقر می‌شود، تا پزشک بتواند به راحتی او را معاینه کند. حفظ راحتی بیمار و تسلط پزشک در هنگام معاینه از ابتدایی‌ترین  ویژگیهای یک یونیت به حساب می‌آید. به همین دلیل نیز طراحی یونیت به گونه‌ای است که می‌تواند صندلی بیمار را در جهات مختلفی حرکت دهد تا بیمار و پزشک در راحت‌ترین حالت ممکن برای معاینه و درمان قرار گیرند. برخی از وظایف اصلی یونیت دندانپزشکی شامل تجمیع و در دسترس قرار دادن اینسترومنت‌ها (ابزار آلات مورد نیاز دندانپزشک)، حفظ استریلیزاسیون مواد مصرفی و جلوگیری از انتشار عفونت می‌شود. بطور کلی یونیت دندانپزشکی از چهار بخش اصلی صندلی، جعبه باکس، چراغ و کراشوار (لیوان پرکن، دستشویی و ساکشن) تشکیل شده است.

همچنین تمام یونیت‌ها دارای ورودی‌های جداگانه آب و هوا و خروجی فاضلاب می‌باشند. از آب‌ و هوا جهت‌ راه‌اندازی‌ اینسترونت‌ها، پوآر، کویترون‌، ساکشن‌، کراشوار و دوش‌ آب‌ لیوان‌ استفاده‌ می‌شود. عملکرد غالب یونیت‌ها به وسیله هوای فشرده، آب و الکتریسیته است که از طریق کلید یا پدال فعال می‌گردند. بر حسب نوع اتصال اینسترومنت‌های چرخشی و پوآر آب و هوا، یونیت‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  • یونیتهای با شلنگ از بالا
  • یونیتهای شلنگ آویز (کویلی و یا تلفنی)

همچنین یونیت دندانپزشکی از لحاظ نحوه نصب در محل به دو نوع ثابت و متحرک تقسیم می‌شوند. یونیت‌های متحرک به راحتی می‌توانند از مکانی به مکان دیگر انتقال یابند. اما در یونیت‌های ثابت دستگاه به کف زمین مهار می‌شود و امکان جابجایی دستگاه به سادگی وجود ندارد.

از لحاظ کاربرد نیز یونیت‌ها شامل انواع یونیت‌های عمومی، یونیت دندانپزشکی کودکان، یونیت دندانپزشکی جراحی می‌شوند.

خرید بهترین یونیت دندانپزشکی ایرانی

بدون شک اولین سوالی که در خرید بهترین یونیت های دندانپزشکی در ذهن شما پیش می آید این است که مدل تولید شده در ایران این محصول را بخریم یا خارجی آن را؟!

در پاسخ به این سؤال باید گفت که امروزه شرکت های ایرانی بسیاری با سابقه‌ی درخشان و همچنین با توجه به استانداردهای جهانی و بین المللی به تولید یونیت های دندانپزشکی بسیار مناسب پرداخته اند که همانند یونیت های خارجی است.

از لحاظ مناسب بودن قیمت یونیت دندانپزشکی ایرانی و همچنین کیفیت آن، برای خرید کاملاً مناسب است.

بسیاری از برند های ایرانی در زمینه ی تولید و فروش یونیت دندانپزشکی فعالیت دارند که جزء برندهای مطرح و معروف در دنیا با عرضه ی بهترین یونیت ها هستند.

خرید بهترین یونیت دندانپزشکی خارجی

بدون شک اولین سوالی که در خرید بهترین یونیت های دندانپزشکی در ذهن شما پیش می آید این است که یونیت دندانپزشکی خارجی را بخریم یا ونیت ایرانی را؟!

در پاسخ به این سؤال باید گفت که امروزه شرکت های ایرانی بسیاری با سابقه‌ی درخشان و همچنین با توجه به استانداردهای جهانی و بین المللی به تولید یونیت های دندانپزشکی بسیار مناسب پرداخته اند که همانند یونیت های خارجی است.

با این وجود هنوز عده ای علاقه به برند های خارجی مطرح در دنیا دارند و بدنبال یونیت های اروپایی و …. هستند تا با بروز ترین امکانات مطب خود را تجهیز نمایند .

از لحاظ قیمت یونیت دندانپزشکی خارجی به نرخ روز ارز وارد شده به کشور محاسبه میشود و قیمت های آن دارای نوسان است.

فروشگاه اینترنتی تجهیزات سالنِ ما

سالن ما مفتخر است که تجهیزات کسب و کار ها را تولید، پخش و فراهم میکند، و تا امروز تجهیزاتی چون تجهیزات آرایشگاهی، تجهیزات دندانپزشکی، تجهیزات آشپزخانه صنعتی و تجهیزات سالن بدنسازی را آماده فروش و ارسال به تمام نقاط کشور کرده است و تجهیزات مابقی کسب و کار هارا در برنامه طولانی مدت خود دارد. تمامی محصولات موجود در این وبسایت دارای گارانتی و خدمات پس از فروش هستند. در هرکجای میهن عزیزمان که هستید تنها با یک کلیک یا تماس سفارش خود را ثبت کرده تا در کمترین زمان درب منزل یا محل کارتان تحویل بگیرید.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها