کد خبر : 60171

قیمت پایه بیمه ثالث انواع خودرو در سال 1400 مشخص شد

قیمت پایه بیمه ثالث انواع خودرو در سال 1400 مشخص شد

همه دارندگان خودرو از ضرورت بیمه شخص ثالث آگاه هستند. بیمه شخص ثالث، بیمه‌ای اجباری است که خسارات جانی و مالی اشخاص ثالث را در حوادث رانندگی پوشش می‌دهد. مگر می‌شود خودرو داشت و نسبت به میزان نرخ بیمه شخص ثالث و پوشش‌های آن بی‌توجه بود ؟

این بار نیز سه روز مانده به سال جدید انتظار به سر رسید. بیمه مرکزی نرخ حق بیمه شخص ثالث سال 1400 را با افزایش 37 درصدی اعلام کرد. حال اگر از خود می‌پرسید : " چگونه نرخ بیمه شخص ثالث محاسبه می‌شود؟"، " ارزان‌ترین بیمه شخص ثالث را از کجا بخرم؟" با ما همراه باشید که در این مطلب به همه پرسش‌های شما پاسخ خواهیم داد.

تنوع بیمه‌های اتومبیل در ایران

بیمه‌های خودرو در ایران در سه دسته: بیمه بدنه ، بیمه شخص ثالث و بیمه حوادث سرنشین جای می‌گیرند. بیمه شخص ثالث، بیمه‌ای دارای ضرورت قانونی برای همه دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی است. طبق ماده یک قانون بیمه شخص ثالث، همه رانندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی ملزم به خرید بیمه شخص ثالث هستند. لذا رانندگان خودرو نیز از این قاعده قانونی مستثنی نخواهند بود.

در بیمه شخص ثالث، مالک وسیله نقلیه شخص اول به شمار می آید(که در اکثر بیمه‌نامه ها تحت عنوان بیمه‌گزار شناخته می شود)، شخص ثانی شرکت بیمه است که متعهد به جبران هزینه ها طبق قرارداد است (که در بیمه نامه با عنوان بیمه‌گر درج می شود)؛ در نهایت، شخص ثالث فرد زیان دیده در حوادث رانندگی است (که منظور غیر از راننده مقصر است). تمامی اشخاصی که در یک حادثه تصادف، زیان مالی و جانی می بینند، تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار گرفته و این بیمه هزینه های مربوط به درمان، فوت و خسارات وارد شده به اموال را جبران می کند.

پوشش‌های بیمه شخص ثالث در سال 1400

بیمه شخص ثالث کمک شایانی به رانندگان خودرو در جبران خسارات مالی و جانی می‌کند. میزان پوشش خسارت‌های جانی و مالی ناشی از حوادث رانندگی مطابق فرمولی بر اساس  نرخ دیه اعلامی قوه قضاییه در هر سال مشخص می‌شود:

  1. خسارات جانی: خسارت های جانی اشخاص ثالث شامل فوت، نقص عضو و هزینه های پزشکی ناشی از حادثه با موضوع بیمه است.خسارت بدنی پرداختی یا همان دیه یا ارش (دیه ای که مقدار آن در شرع مقدس مشخص نشده است) به نوع صدمه بدنی مانند شکستگی ، نقص عضو و از کار افتادگی جزئی یا کلی ـ موقت یا دائم ـ دیه فوت و هزینه معالجه اشخاص ثالث در اثر حوادث تحت پوشش بیمه شخص ثالث بستگی دارد. پوشش خسارات جانی بیمه شخص ثالث هر سال بر اساس نرخ دیه مصوب قوه قضاییه اعلام می‌گردد.

قوه قضاییه رقم دیه سال 1400 را با 45.5 درصد افزایش نسبت به سال 99، در ماه‌های غیرحرام 480 میلیون تومان اعلام کرد. میزان پوشش جانی بیمه شخص ثالث در ماه‎‌های حرام( رجب، محرم، ذی القعده و ذی الحجه) معادل 640 میلیون تومان خواهد بود.

  1. خسارات مالی: هر سال بیمه مرکزی حداقل و حداکثر پوشش خسارات بیمه ثالث را تعیین می‌کند. حداقل پوشش مالی بیمه شخص ثالث در سال 1400 معادل 160 میلیون ریال و سقف آن نیز برابر با 320 میلیون تومان از طرف بیمه مرکزی تصویب شد. شرکت‌های بیمه ملزم به ارائه حداقل پوشش‌های مالی به رانندگان عزیز هستند. هر شرکت بیمه می‌تواند با توجه به سطح توانگری خود، حداکثر پوشش بیمه‌ خاصی را تا سقف 320 میلیون تومان در سال 1400 به بیمه‌گزاران ارائه نماید.

پس از آشنایی با پوشش‌های بیمه شخص ثالث، بهتر است با عوامل تاثیرگذار در نرخ حق بیمه شخص ثالث 1400 آشنا شوید.

چگونه نرخ بیمه شخص ثالث انواع خودرو در سال 1400 تعیین می‌گردد؟

عوامل گوناگونی در تعیین نرخ بیمه شخص ثالث تاثیرگذارند:

  • نرخ پایه بیمه شخص ثالث + جدول حق بیمه پایه شخص ثالث 1400

هر سال بعد از این که نرخ دیه مشخص شد، بیمه مرکزی نرخ پایه بیمه شخص ثالث را تعیین و به شرکت‌های بیمه اعلام می‌کند. بر همین اساس با تصمیم شواری عالی بیمه مرکزی، نرخ بیمه ثالث وسایل نقلیه 1400 با 37 درصد  ( 8.5% تخفیف شرایط کرونا)  رشد نسبت به سال 99 در سه روز مانده به سال 1400 به صورت زیر اعلام گردید:

نوع وسیله نقلیه

حق بیمه (تومان)

کمتر از 4 سیلندر

1937500

پیکان، پراید و سپند

2294300

سایر چهارسیلندرها

2697100

بیش از چهار سیلندرها

3018400

 
  • کاربری خودرو

کاربری خودرو، میزان ریسک و هزینه خودرو را برای رخ دادن حادثه رانندگی تعیین می‌کند؛ برای مثال تاکسی‌ها یا خودروهای آموزش رانندگی، بیشتر در معرض حوادث رانندگی هستند و بیمه‌گزاران این خودروها، باید حق بیمه شخص ثالث بیشتری پرداخت کنند؛ تاکسی‌ها باید %۲۰ حق بیمۀ بیشتر و خودروهای آموزش رانندگی باید %۱۵ حق بیمۀ بیشتر پرداخت کنند. خودروهای دیگری چون خودروهای صنعتی، آمبولانس، حمل خون، آتش نشانی، بارکش، عمومی، سازمانی و… نیز از کاربری‌های خاص محسوب می‌شوند و باید حق بیمۀ بیشتری به نسبت خودروهای دیگر پرداخت کنند.

  • میزان پوشش مالی بیمه ثالث

هر سال، کمترین و بیشترین میزان پوشش مالی بیمه های شخص ثالث ماشین از جانب بیمۀ مرکزی تعیین می گردد اما بیمه‌گزار می‌تواند با پرداخت حق بیمه بیشتر، پوشش مالی بیشتر تا سقف پوشش مالی مصوب را دریافت کند.

  • تخفیف بیمه شخص ثالث (تخفیف عدم خسارت خودرو)

عامل تاثیرگذار بر بیمه شخص ثالث، تخفیف عدم خسارت بیمه است یعنی به تعداد سالی که بیمه‌گزار از بیمه‌گر خسارت دریافت نکرده باشد، در هنگام تمدید بیمه‌نامه می‌تواند از شرکت بیمه‌گر تخفیف بگیرد و مبلغ تخفیف از حق بیمه شخص ثالث او کسر خواهد شد.

  • جریمۀ دیرکرد بیمۀ شخص ثالث

همان‌طور که گفتیم، بیمه شخص ثالث، برای همه دارندگان خودروها اجباری است. هرگونه تعویق در تمدید بیمۀ شخص ثالث ، جریمه‌ای را به صورت روزشمار به میزان حق بیمه خواهد افزود. این میزان جریمه دیرکرد برای خودروهای مختلف، متفاوت خواهد بود.

  • مدت اعتبار بیمه‌ شخص ثالث ماشین
  • مدت اعتبار بیمه‌نامه شخص ثالث از چند روز تا یک سال متغیر است. خرید بیمه بلندمدت یک ساله مقرون به صرفه تر است. بیمه‌های کوتاه مدت برای شرکت‌های بیمه ریسک بیشتری دارند و به همین علت، با قیمت بیشتری ارائه می‌شوند.

بهترین قیمت بیمه شخص ثالث در سال 1400

با توجه به نکات مذکور، شاید به دنبال بهترین بیمه شخص ثالث برای خودروی  باشید. شاخص‌های تاثیرگذار در تعیین بهترین بیمه شخص ثالث، سطح توانگری شرکت‌های بیمه، تعدد مراکز پرداخت خسارت، میزان تخفیفات بیمه شخص ثالث، پوشش‌های مالی، رتبه رضایتمندی و سهم از بازار شرکت بیمه‌گر هستند. شما می‌توانید با مراجعه حضوری به نمایندگی‌های شرکت‌های بیمه یا جستجوی اینترنتی در سامانه‌های خرید آنلاین بیمه، بهترین بیمه شخص ثالث را با توجه به نیاز خود انتخاب نمایید. با توجه به شرایط کرونا، راحت‌تر بودن خرید اینترنتی و خدمات سامانه‌های خرید آنلاین بیمه ، گزینه خرید آنلاین بیمه شخص ثالث منطقی‌تر به نظر می‌رسد.

قیمت پایه بیمه ثالث انواع خودرو در سال 1400 مشخص شد

ما اطلاعات چندین سامانه مختلف سامانه آنلاین خرید بیمه ثالث را بررسی و مقایسه کردیم. از بین آن‌ها سامانه خرید آنلاینbimeh.com  را پیشنهاد می‌کنیم. چون  این کارگزاری برخط  بیمه معتبر علاوه بر ارائه امکان استعلام و مقایسه و خرید آنلاین بیمه شخص ثالث انواع خودروها، اولین سامانه‌ای بود که به محض اعلام بیمه مرکزی، نرخ بیمه ثالث  سال 1400 را  سریعا در سایت خود به روزرسانی نمود.

برای استعلام قیمت و خرید بیمه شخص ثالث به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://bimeh.com/thirdparty

 این سرعت عمل به زیرساختارهای متفاوت و پشتیبانی24 ساعته این سامانه بیمه برمی‌گردد. بیمه دات کام با چابکی عمل خود موجبات سهولت خرید بیمه‌گزاران را با نرخ جدید بیمه شخص ثالث فراهم آورد. به علاوه، این سامانه  با تخفیف ده درصدی بیمه شخص ثالث به مناسبت نوروز سال 1400+ بیمه عمر رایگان، ارزان‌ترین بیمه شخص ثالث را به بیمه‌گزاران ارائه می‌کند. اگر در صدد تمدید یا خرید انواع بیمه اتومبیل نظیر بیمه بدنه یا بیمه شخص ثالث هستید، به www.bimeh.com  مراجعه نمایید.

اطلاعات تماس:

اطلاعات تماس:

آدرس: تهران، سعادت آباد، میدان فرهنگ، خیابان سرو شرقی، جنب بیمارستان پارسیان، ‌ پلاک ۱۷ طبقه ۶، واحد ۶

پست الکترونیک: info@bimeh.com

شماره تماس: ۰۲۱-۴۳۷۲

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها