کد خبر : 76019

گردهمایی خودروهای مرسدس بنز در پیست آزادی

گردهمایی خودروهای مرسدس بنز در پیست آزادی

روز گذشته کلوپ مرسدس بنز ایران، میزبان بنزسواران ایران بود. این گردهمایی در پیست آزادی تهران برگزار شد و انواع خودروهای بنز در آن حضور داشتند. این خودروها چه قیمتی دارند؟ قطعات یدکی این خودروها در بازار یافت می‌شود؟

به گزارش خودروتک به نقل از تجارت‌نیوز، بنزسواران گردهم آمدند.

این بار در پیست آزادی تهران و با حضور همه بنزها. این گردهمایی برای عموم آزاد بود و افراد با خرید بلیط می‌توانستند از این خودروهای لاکچری بازدید کنند.

با توجه به جمعیت حاضر در پیست آزادی می‌توان گفت که این نوع‌ها همایش‌ها مورد پسند مردم واقع می‌شود.

 

1- گردهمایی خودروهای مرسدس بنز- جمعه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

بنزها در مدل‌ و رنگ‌های مختلف گردهم آمدند. مالکان می‌گفتند هدف از خرید خودروهایی در رنگ‌هایی از قبیل زرد، نارنجی، سبز و قرمز زیبا کردن چهره شهر و یا علاقه خود مالکان به این نوع رنگ‌ها است.

در این گردهمایی هر نوع بنزی حضور داشت. از بنزهای تولیدی سال ۱۹۷۵ تا بنزهای ۲۰۲۱. البته برخی از مالکان در پاسخ به سوال تجارت‌نیوز در رابطه با شیوه خرید این خودروها می‌گفتند «خودمان وارد کردیم».بنز چند؟

ارزش خودروهای نمایش‌داده شده متفاوت بود؛ بنزهای کلاسیک حاضر در گردهمایی از ۵۰۰ میلیون تا پنج میلیارد تومان قیمت داشتند. البته برخی نیز می‌گفتند به دلیل علاقه این خودروها را خریدیم و قیمت ندارند.

قیمت آنها بر اساس مدل و حجم خودرو، آپشن‌هایی مانند کولر و سانروف، تمیزی خودرو، سفارش کشور، لاستیک‌، چراغ، لوازم و کارکرد، تعیین می‌شود.

اما مرسدس بنزهای تولید سال ۲۰۰۰ به بعد قیمت‌های متفاوتی داشتند. یکی از مالکان بنز مدل ۲۰۰۸ خودروی خود را سال گذشته یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان خریده بود. البته این مالک می‌گفت تا کنون ۱۰۰ میلیون تومان هزینه نوسازی این خودرو کرده است.

به گفته یکی از افراد حاضر در گردهمایی، این خودروها به صورت ناقص و فقط با یک بدنه و موتور سوخته در مزایده‌ها به فروش می‌رسد. یکی از خودروها دو سال گذشته به همین شکل ۲۰۰ میلیون تومان به فروش رسید و خریدار باید حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان هزینه آن بنز می‌کرد تا قابلیت سوار شدن را داشته باشد. اما این مالک می‌گوید اکنون هزینه‌ها دو برابر است و روند خرید تا نوسازی این خودروها تا حداقل یک میلیارد تومان هزینه دارد.

مالکی دیگر به تجارت‌نیوز گفت بنز خود را در سال ۲۰۱۳ و به قیمت ۷۰۰ میلیون تومان خریداری کرده است و هم‌اکنون این خودرو شش میلیارد تومان ارزش دارد.

2- گردهمایی مرسدس بنز- جمعه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

قطعات یدکی در ایران موجود است؟

اما آیا قطعات یدکی این بنزها با وجود ممنوعیت واردات در بازار ایران یافت می‌شود؟

برخی از این بنزبازها با اشاره به نیاز کم این خودروها به خرید قطعات یدکی اضافه، می‌گفتند قطعات بنزمان را خودمان وارد می‌کنیم. اما از شیوه وارد کردن قطعات چیزی نگفتند.

البته برخی از مالکان گفتند قطعات یدکی در ایران یافت می‌شود و از ترکیه نیز می‌توان آنها را خرید. آنها می‌گفتند خودروهایشان هزینه زیادی ندارد. اما اگر به دنبال قطعه‌ای مانند چراغ جلو در بازار ایران باشیم، باید آنها را جفتی ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان بخریم. برای بازکردن موتور نیز حداقل ۳۰ میلیون تومان باید هزینه کرد.

مالکی دیگر گفت: هر لیتر روغن برای بنز ۴۰۰ هزار تومان و لنت ۸ میلیون تومان هزینه دارد.

3- گردهمایی مرسدس بنز- جمعه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها