کد خبر : 73935

سرنوشت عجیب اولین فورد ماستنگ تولیدشده

سرنوشت عجیب اولین فورد ماستنگ تولیدشده

60 سال از تولید اولین موستانگ فورد می گذرد و از محبوبیت این اسب پونی کاسته نشده است. اما سؤال این است که اولین فورد موستانگ تولید شده الان کجا است؟

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، فورد موستانگ به این دلیل یک شبه به خودروی محبوب بازار تبدیل شد که توانست ویژگی های یک خودروی عضلانی با قدرت بالا و استایل زیبا را با ویژگی های خودروی کوپه اروپایی با شاسی سبک تلفیق کند.

عرضه آن از همان ابتدا رقابت شدیدی را بین سه خودروساز بزرگ در آمریکا برانگیخت اما همچنان بعد از 6 دهه، به عنوان خودروی با عملکرد [قدرت، سرعت و شتاب] بالا حفظ کرده است.

اولین خودروی موستانگ تولید شده در فورد به یک نمایندگی در کانادا فرستاده شد و کاپتان تاکر Captain Tucker خلبان خطوط هوایی کانادا به این خودرو علاقه نشان داد و آن را در جا خرید.

فورد از همان ابتدا قصد فروش آن را نداشت و آن را فقط برای نمایش به نمایندگی فرستاده بود چون می دانست روزی می رسد که دیگر نمی توان روی آن ارزش گذاشت. از این رو فورد به این خلبان نزدیک شد و تقاضا خرید آن را مطرح کرد اما کاپتان تاکر قدر آن را خوب می دانست.

10 هزار مایل بعد، در زمستان 1965 فورد دوباره تقاضای خود را برای خرید آن مطرح کرد و این بار با پیشنهادی آمد که آن خلبان کانادایی نتواند آن را رد کند. آنها به وی یک موستانگ مدل 1966 پیشنهاد کردند که همه امکانات روز را روی داشبورد خود داشته باشد،‌ این خودروی سقف تاشوی سیلور فارست فورد موستانگ حتی روی داشبورد خود در سال 1966 تلویزیون داشت. ضمن آن که این خودرو خودش عنوان «یک میلیونومین موستانگ تولید شده در فورد» را یدک می کشید. به بیان دیگر این خودرو هم پتانسیل آن را داشت که روزگاری نتوان روی آن قیمت گذاشت.

بعد از آن اولین فورد موستانگ تولید شده در دنیا به جایگاه اصلی خود یعنی موزه ی هنری فورد بازگشت. حالا دیگر فورد این را می داند تا روزی که فورد به بقای خود ادامه بدهد، اولین موستانگ تولید شده آن نیز در موزه خودش باقی خواهد ماند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها