کد خبر : 71987

نگاهی به تاریخچه ب ام و از 1927 تا 2020 + فیلم

نگاهی به تاریخچه ب ام و از 1927 تا 2020 + فیلم

بایِریشه موتورِن وِرکه آگِ (به آلمانی: Bayerische Motoren Werke AG) که به‌اختصار با نام بِ‌اِم‌وِ (به آلمانی: BMW) در ایران گاهی با نام‌های بی‌ام‌دبلیو و بی‌ام‌وی نیز شناخته شده، در سال ۱۹۱۶ توسط فرانتس یوزف پوپ برای تولید موتورهای هواگرد تأسیس شد و تا پایان جنگ جهانی دوم یعنی سال ۱۹۴۵، در این زمینه فعال بود.

به گزارش خودروتک ،  ب ام ومخفف (Bayerische Motoren Werke) است که معادل فارسی آن "صنایع موتوری بایرن" است؛ شرکت خودروسازی آلمانی تبار که دفتر مرکزی اش در شهر مونیخ است و در حال حاضر مالکیت شرکت های رولز- رویس موتور کارز و مینی را داراست. این شرکت توسط فرانتس یوزف پوپ در سال 1916 میلادی تأسیس شد. 

شروع فعالیت‌های این شرکت مشهور در جهان با تولید قطعات موتور هواپیما بود که 12 سال به درازا کشید. زیرا موسس آن علاقه زیادی به مهندسی هواپیما داشت و به همین دلیل ابتدا علاقه خود را دنبال کرد. در نهایت با شرکت «بی اف و» ادغام شد و شرکت «بی ام و» کنونی شکل گرفت. این شرکت جدید نیز به کار تولید قطعات هواپیما ادامه داد.

در پاییز سال 1928 سال شرکت یک کارخانه کوچک آلمانی به نام «فاقزوگ فابریک آیسناخ» را که در زمینه تولید موتور سیکلت و وسایل نقلیه موتوری کوچک فعالیت داشت، با پرداخت مبلغی نه چندان هنگفت به مالکیت خود درآورد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها