کد خبر : 2939

کلکسیون پورشه‌ به مناسبت 70 سالگی

کلکسیون پورشه‌ به مناسبت 70 سالگی

پورشه تصمیم دارد با نمایش 20 مدل بازسازی‌شده زیبا، 70 سالگی این برند دوست داشتنی را جشن بگیرد. این خودروهای بازسازی شده در نمایشگاه خودروهای کلاسیک به معرض نمایش گذاشته خواهند شد که به‌زودی در مرکز نمایشگاه ملی (National Exhibition Centre) یا همان NEC واقع در شهر بیرمنگام در انگلیس برگزار خواهد شد.

به گزارش خودروتک، پورشه با نمایش 20 مدل بازسازی شده در نمایشگاه خودروهای کلاسیک، 70 سالگی‌اش را جشن می‌گیرد. در واقع نمایش این 20 خودروی بازسازی‌شده بخشی از جشن 70 سالگی پورشه به حساب می‌آید و در میان این خودروها، 10 نمونه از نسل اول باکستر وجود خواهد داشت.

همچنین در میان خودروهای بازسازی‌شده مدل‌هایی با پیشرانه هواخنک، آب‌خنک و همچنین مدل‌های مجهز به ترنس اکسل هم وجود دارد. بد نیست بدانید در پیشرانه‌های هواخنک (air-cooled)، خنک‌کاری توسط گردش هوا به‌صورت مستقیم از روی قسمت‌های داغ پیشرانه صورت می‌گیرد. از مدل‌های کلاسیک پورشه با پیشرانه هواخنک می‌توان به پورشه 356 مدل 1948 اشاره کرد.

همه این مدل‌های بازسازی‌شده از کابینی سفارشی بهره‌مند هستند و همه این خودروها نوعی رنگ نقره‌ای خاص تحت عنوان «فلز مایع» دارند که پیش از این فقط در پورشه 918 اسپایدر به‌کار برده می‌شد. در بازسازی این خودروها از قطعات اصلی پورشه استفاده شده است.

اما این خودروهای اسپرت بازسازی‌شده فقط برای نمایش نیستند، بلکه پورشه تصمیم دارد در اواخر سال آن‌ها را به علاقه‌مندان این برند آلمانی به فروش برساند. همچنین بازدیدکنندگان در نمایشگاه خودروهای کلاسیک می‌توانند درخواست خود برای خرید این مدل‌ها را به ثبت برسانند.

پورشه در این نمایشگاه تعدادی مدل باکسترS نسل اول را نیز به معرض نمایش خواهد گذاشت که برای مسابقه، آماده‌سازی شده‌اند. به‌علاوه، پورشه تصمیم دارد یک مدل مسابقه‌ای به نام پروژه هفتاد (Project 70) را نیز در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار دهد. پروژه هفتاد برپایه نسخه‌ای از 911 با فاصله محوری کمتر در مدل سال 1965 ساخته شده است که به پیشرانه 2.0 لیتری مجهز شده است. بد نیست بدانید که اسطوره‌های رانندگی همچون ریچارد اَتوود (Richard Attwood)، درک بل (Derek Bell) و آنتونی رید(Anthony Reid) با پروژه 70 در مسابقات شرکت کرده‌اند.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها