کد خبر : 72657

ایران خودرو به دنبال عرضه یک خودرو جدید از هایما / با هایما 7X آشنا شوید + عکس

ایران خودرو به دنبال عرضه یک خودرو جدید از هایما / با هایما 7X آشنا شوید + عکس

این روزها یک بار دیگر شایعاتی در خصوص عرضه خودرو هایما 7X از سوی ایران خودرو به گوش می رسد. دیده شدن چند دستگاه خودرو هایما 7X در محوطه ایران خودرو این موضوع را دوباره در کانون توجه قرار داده است.

به گزارش خودروتک، موضوع تولید و عرضه هایما 7X توسط ایران خودرو به کمی بیش از یک سال پیش یعنی دی ماه 1399 باز می گردد.

با این حال از زمان تا امروز تحرک جدی در این خصوص دیده نشد، اما به نظر می رسد اکنون ماجرای هایما 7X در حال جدی شدن است و ایران خودرو که تجربه خوبی در بازار از عرضه خودروهای هایما S5 و هایما S7 داشته قصد دارد کراس اوور دیگری از این خودروساز چینی را به بازار بفرستد.

خودرو هایما 7X چه خودرویی است؟

خودرو هایما 7X خودرویی در کلاس مینی ون یا MPV است که در میان محصولات عرضه شده به بازار ایران جایش خالی به نظر می رسد. حروف MPV مخفف multi purpose vehicle به معنی خودرو چند منظوره است. خودروهایی که بیشتر برای خانواده های پرجمعیت، افراد اهل سفرهای جاده ای و همچنین برای مصارف کاری مناسب است.

خودروهای هایما 7X از سال 2020 به بازار عرضه شد و طراحی آن با نظارت شرکت طراحی معروف پینینفارینا ایتالیا انجام شده است. در طراحی هایما 7X آنچه بیش از هر چیز به چشم می آید جلو پنجره بزرگ آن است که حتی می توان گفت در طراحی آن اغراق شده است.

عکس هایما 7X

مشخصات فنی هایما 7X

خودرو هایما 7X دارای یک موتور 1600 سی سی توربو است که می تواند 190 اسب بخار قدرت و 293 نیوتن متر گشتاور تولید کند. گیربکس این خودرو نیز اتوماتیک 6 سرعته است. 

تعداد صندلی های آن 7 سرنشین را پوشش می دهد که به صورت 2+2+3 هستند و ردیف سوم قابلیت خوابیدن به جلو اضافه شده به فضای بار را دارد.

عکس هایما 7X

قیمت خودرو هایما 7X

قیمت هایما 7X در بازار چین در گرانترین تیپ 23 هزار و 500 دلار است که چیزی در حدود 658 میلیون تومان می شود. اما پیش بینی می شود در صورت عرضه به بازار ایران در سال 1401 قیمت این خودرو از سوی کارخانه در محدوده 800 تا 850 میلیون تومان تعیین شود.

عکس هایما 7X

عکس هایما 7X

عکس هایما 7X

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها