کد خبر : 62220

آغاز تولید یک کراس اوور جدید در ایران / مشخصات فنی سوئیست DX3 + عکس

آغاز تولید یک کراس اوور جدید در ایران / مشخصات فنی سوئیست DX3 + عکس

در ادامه موج عرضه کراس اوورهای چینی در بازار ایران، به تازگی تولید خودرو سوئیست DX3 نیز در کشور آغاز شده است.

به گزارش خودروتک، شرکت دیار خودرو که در گذشته آن را با خودروهایی مانند سابرینا، پیکاپ وینگل و گریت وال به یاد می آوریم، در دور جدید تولید خودرو خود به سراغ برند سوئیست رفته است.

سوئیست DX3 جدیدترین محصول دیار خودرو است که روی خط تولید رفته است. شرکت خودروسازی سوئیست در سال 1995 تاسیس شده و در حال حاضر 50 درصد سهام آن در اختیار چاینا موتور، 25 درصد میتسوبیشی و 25 درصد دیگر در اختیار فوجیان موتورز است که کسب و کار اصلی فوجیان موتور در زمینه تولید اتوبوس و کامیون و تراکتور است.

سوئیست DX3 کراس اووری است که در سال 2016 به بازار عرضه شد و تاکنون فیس لیفت جدی روی آن انجام نشده است. طراحی سوئیست DX3 توسط شرکت معروف و معتبر پینینفارینا ایتالیا انجام شده است. شرکتی که بسیاری از محصولات فراری را نیز طراحی کرده است.

سوئیست DX3

مشخصات فنی سوئیست DX3

خودرو سوئیست DX3 با دو موتور 1500 سی سی عرضه می شود که یکی از آنها توربو و دیگری تنفس طبیعی است. مدلی که در بازار ایران عرضه می شود به موتور توربو مجهز است. این موتور قابلیت تولید قدرت 154 اسب بخار و گشتاور 225 نیوتن متر را دارد.

سوئیست DX3 به طور کلی با سه گیربکس تولید می شود. 5 سرعته دستی، 6 سرعته اتوماتیک و 8 سرعته CVT. مدل عرضه شده در ایران نمونه 8 سرعته CVT است. مصرف سوخت سوئیست DX3 هم در هر 100 کیلومتر ترکیبی 7.6 لیتر است.

سوئیست DX3

سوئیست DX3

سوئیست DX3

سوئیست DX3

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها