کد خبر : 74371

تحویل تسلاهای ساخته شده در گیگا فکتوری برلین

تحویل تسلاهای ساخته شده در گیگا فکتوری برلین

ایلان ماسک قصد دارد خودرو گیگا برلین تسلا را پس از تاخیری چند ماه به کاربران ارائه دهد.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران ، ایلان ماسک ، رئیس تسلا، به آلمان سفر کرده تا اولین خودرو‌های مدل Y را که در کارخانه جدید این خودروساز گیگا برلین ساخته شده، به مشتریان ارائه دهد. ماسک در توئیتر اعلام کرد که خودرو‌های تولیدی را در یک رویداد ویژه در سایت در روز سه‌شنبه، ۲۲ مارس، به مالکان جدید تحویل خواهد داد.

به گزارش سایت digitaltrends؛ این رویداد تنها چند روز پس از دریافت تایید نهایی کارخانه برای شروع تولید خودرو صورت می‌گیرد. علیرغم توقف‌های متعدد در کار ساخت و ساز در حالی که مقامات بررسی‌های زیست محیطی را در محل انجام دادند، کارخانه تنها چند ماه دیرتر از آنچه در ابتدا انتظار می‌رفت افتتاح می‌شود.

تسلا در حدود ۲۰ مایلی جنوب شرقی پایتخت آلمان واقع شده که حدود ۱۰ هزار نفر در آن مشغول تولید کراس اوور مدل Y تسلا برای بازار اروپا هستند. این کارخانه همچنین باتری و پیشرانه برای خودرو‌های تسلا تولید خواهد کرد.

 

 خودروهای گیگا برلین تسلا

گیگا برلین دو ماه پس از ثبت رکورد درآمد تمام سال تسلا - ۵.۵ میلیارد دلار برای سال ۲۰۲۱ در مقایسه با رکورد سالانه قبلی ۳.۴۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰  با وجود فشار‌های مداوم ناشی از کمبود تراشه جهانی، کار خود را آغاز کرد. با این حال، ماسک تأیید کرد که کمبود تراشه به معنای تاخیر بیشتر برای پیکاپ آینده‌نگر Cybertruck است که تا سال ۲۰۲۳  به کاربران ارائه نمی‌شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها