کد خبر : 72700

فراخوان 700 هزار دستگاه نیسان روگ به دلیل احتمال آتش سوزی داشبورد

فراخوان 700 هزار دستگاه نیسان روگ به دلیل احتمال آتش سوزی داشبورد

روگ ممکن است در یک کانکتور الکتریکی زیر داشبورد دچار خوردگی شود که می‌تواند منجر به مشکلاتی از خرابی کنترل پنجره برق تا آتش سوزی شود.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان -  نیسان اعلام کرد که نزدیک به ۷۰۰ هزار دستگاه از SUV‌های روگ سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ را برای رفع مشکل کانکتور دسته داشبورد فراخوان خواهد کرد.

خودروسازی نیسان می گوید: با گذشت زمان، نمک و آب که از طریق جا پایی وارد کابین راننده وارد می‌شود، می‌تواند نوار مهار کناری داشبورد را جدا کرده و وارد کانکتور شود.

بر اساس گزارشی که توسط اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) ارسال شده است، این موضوع می‌تواند منجر به مشکلات متعددی شود که از جمله آنها می توان به خرابی شیشه برقی سمت راننده یا کنترل‌های صندلی برقی، روشن شدن چراغ هشدار سیستم چهار چرخ متحرک و تخلیه باتری اشاره کرد.

با توجه به زمان بندی موضوعی که نیسان در NHTSA ثبت کرده است، سه حادثه در خودرو‌های آمریکایی رخ داده است اما آسیبی به آن وارد نشده است. 

نیسان گفت که این مشکل احتمالاً تنها در حدود یک درصد از خودرو‌های فراخوان شده رخ می‌دهد که شامل روگ ساخته شده در کارخانه رنو سامسونگ موتورز در کره جنوبی و ساخته شده در Smyrna می شود که در مجموع ۶۸۸ هزار و  ۹۴۶ مدل از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ هستند.

نیسان گفت که در خودروهای مدل ۲۰۱۶ روند تولید را تغییر داده است، بنابراین روگ جدیدتر با این مشکل مواجه نخواهند شد و گزارش NHTSA می‌گوید که هیچ خودروی نیسان یا اینفینیتی از طرح بندی مهار و نوار مشابه در روگ قبلی استفاده نکرده است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها