کد خبر : 61777

قانون تردد خودروهای خودران در انگلیس تصویب شد

قانون تردد خودروهای خودران در انگلیس تصویب شد

تغییر قانون می‌تواند تا پایان سال ۲۰۲۱ استفاده از اتومبیل‌های خودران را در انگلستان مجاز کند.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اتوکار، بخش حمل و نقل انگلیس (DfT) طرح‌هایی را برای اتومبیل‌های مجهز به سیستم‌های نگهداری خطوط خودکار (ALKS) که به طور قانونی به عنوان خودران تعریف می‌شوند، ارائه کرده است که به این ترتیب کارکرد عملی چنین خودرو‌هایی با سرعت پایین را قانونی می‌کند.

در صورت تأیید، این حرکت اولین گام برای اجازه دادن به اتومبیل‌های خاص برای رانندگی خود در جاده‌های انگلیس است. برخی از اتومبیل‌ها از قبل به ALKS مجهز شده‌اند، اما برداشتن دستان از روی فرمان غیرقانونی است، زیرا این اتومبیل‌ها در رده خودران‌ها قرار نمی‌گیرند.

اگر به آن‌ها تاییدیه داده شود و هیچ مدرکی برای به چالش کشیدن توانایی رانندگی خودکار خودرو وجود نداشته باشد، این ماشین‌ها می‌توانند تا پایان سال به طور مستقل از راننده در بزرگراه‌ها با سرعت کمتر از ۳۷ مایل در ساعت حرکت کنند.

تصویب قانون برای تردد خودروهای خودران در انگلیس

بخش حمل و نقل انگلیس ALKS‌ ها را به عنوان مواردی تعریف می‌‌کند که وسیله نقلیه را قادر می‌ سازد تا در یک خط حرکت کند و در عین حال توانایی بازگشت آسان و بی خطر کنترل ماشین به راننده را در صورت لزوم حفظ کند.

خطای انسانی عامل ۸۵ ٪ از تصادفات در انگلیس

دپارتمان حمل و نقل انگلیس اعلام کرد که این فناوری می‌تواند ایمنی جاده‌ها را بهبود بخشد ، چون خطای انسانی عامل موثر بیش از ۸۵ ٪ از تصادفات است.

ارائه این آیین نامه جدید منوط به ایجاد تغییراتی در کد بزرگراه‌‌ها است تا اطمینان حاصل کند که از موج اول این فناوری با اطمینان و مسئولیت پذیری استفاده می‌شود. مشورت در مورد این تغییرات در تاریخ ۲۸ مه به پایان می‌رسد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها