کد خبر : 58840

آسیب شدید کرونا به رنو

آسیب شدید کرونا به رنو

کمپانی رنو در سال ۲۰۲۰ قریب به ۸ میلیارد یورو ضرر را متحمل شده و هشدار داده که سال پیش‌رو نیز‌ سالی خوش‌یمن برای این کمپانی نیست چرا‌که تقاضای پایان و کمبود جهانی ریزتراشه‌ها، صنعت خودرو را زمین‌گیر کرده است.

به گزارش خودروتک به نقل از دنیای اقتصاد، سال ۲۰۲۰ برای غالب صنعتگران جهان، سال دشواری بود و خودرو نیز از آسیب‌ جهان ویروس‌زده مصون نمانده است.

رهبران این غول خودروسازی تاکید کردند که کمپانی رنو به همراه شریکش‌ نیسان، نتوانستند از ترکش‌های کووید- ۱۹در نیمه اول سال گذشته مصون بمانند.

تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند که این کمپانی فرانسوی در پی همه‌گیری سال ۲۰۲۰، ضرری ۸/ ۷‌میلیارد دلاری را متحمل شود، اما آنچه رخ داده، بدتر از برآوردها بود. گرچه عملکرد این کمپانی از ماه جولای، روندی مثبت را طی کرد اما رنو، سال ۲۰۲۰ را «سال تضادها» نام‌گذاری کرد تا توصیفی باشد برای آنچه بر این کمپانی در این سال رفت.

سهام شرکت رنو تا اواسط صبح روز نوزدهم فوریه، در پاریس ۵درصد کاهش یافت و به ۹۴/ ۳۷ یورو رسید چرا‌که رنو با انتشار گزارش مالی خود، نسبت به تاثیرات محدودیت‌های ناشی از قرنطینه روی کمبود تراشه، هشدار داده بود.

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها