کد خبر : 51683

لامبورگینی وارد بورس می شود

لامبورگینی وارد بورس می شود

رویترز می‌گوید سهام لامبورگینی قرار است به عنوان خودروسازی مستقل در بورس عرضه شود.

به گزارش خودروتک ،  فولکس‌واگن قصد دارد به لامبورگینی، یکی از زیرمجموعه‌های خود نقشی مستقل‌تر دهد و سهام این شرکت را در بورس عرضه کند.

طبق این برنامه قرار است فولکس‌واگن حمایت فنی خود از لامبورگینی را ادامه دهد و در صورتی که سهام شرکت به بورس عرضه شود، اکثر سهام کارخانه را در اختیار داشته باشد.

دو منبع از مدیران ارشد فولکس‌واگن به رویترز گفته‌اند که هنوز به طور رسمی در این باره تصمیمی گرفته نشده و ماه آینده هئیت‌مدیره کارخانه درباره آینده لامبورگینی تصمیم خواهد گرفت.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که هفته گذشته خبرهایی درباره فروش بوگاتی و کارخانه موتورسیکلت‌سازی دوکاتی، دو زیرمجموعه دیگر فولکس‌واگن منتشر شده بود.

لامبورگینی هوراکان EVO RWD

فولکس‌واگن برای تبدیل شدن به یک خودروساز الکتریکی به سرمایه زیادی نیاز دارد. خبرگزاری رویترز می‌گوید که هربرت دیس، مدیر شرکت برای جلب سرمایه می‌خواست هزینه‌ها را با شدت بیشتری کاهش دهد، اما با برنامه‌هایش مخالفت شده و به همین دلیل او به دنبال فروش یا عرضه سهام زیرمجموعه‌های فولکس‌واگن است.

آقای دیس درباره آینده این سه شرکت اظهار نظری نکرده، اما در گفتگو با سهامداران گفته که فولکس‌واگن نیاز به تغییر دارد و باید از کلکسیونی بی‌نظیر از شرکت‌های تولیدکننده ماشین با موتور درون‌سوز به یک شرکت فن‌آوری دیجیتال تبدیل شود.

ارزش فولکس‌واگن در بازار بورس ۷۸ میلیارد یورو (۹۱ میلیارد دلار) است. آقای دیس می‌خواهد این رقم را به دویست میلیارد یورو افزایش دهد. او گفته تا پایان سال ۲۰۲۰ گام‌های مهمی در این زمینه برداشته خواهد شد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها