کد خبر : 45059

جزئیات همکاری بزرگ فورد و فولکس واگن

جزئیات همکاری بزرگ فورد و فولکس واگن

جوینت ونچر [سرمایه گذاری مشترک] فورد و فولکس نهایی شد. آن چه باید بدانید به طور خلاصه این است، وانت، ون تجاری و خودروی برقی با سرمایه گذاری مشترک با حفظ ویژگی های برند.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، دو سال است که از خبر احتمال تکوین و توسعه محصول مشترک بین خودروساز آمریکایی فورد و خودروساز آلمانی فولکس واگن می گذرد، یک سال گذشت و آنها فقط از گسترش شراکت خبر دادند اما محصولی حاصل نشد، حالا بعد از دو سال تازه می گویند روی جزئیات این کار مشترک به توافق نهایی رسیده اند.

بر اساس این توافق، فورد مهندسی و ساخت یک وانت اندازه متوسط و یک ون تجاری با ظرفیت حمل بار یک تنی برای این کار مشترک در نظر گرفته و فولکس واگن هم یک ون شهری کوچکتر برای کار مشترک می سازد. هر دو کمپانی هم روی خودروهای برقی و خودران [بدون نیاز به راننده] شریک می شوند. در خبرهای قبلی هم گفته بودند که روی خودروهای تجاری تمرکز کرده اند و این موضوع جدیدی نبود، اما حالا به حرف هایشان شراکت در تولید خودروهای برقی و خودران را اضافه کرده اند.

شرکت خودروسازی فورد در حال حاضر روی نسل بعدی رنجر Ranger کار می کند که پلتفرم آن برای نسل جدید آمارک Amarok فولکس واگن مناسب است و سال 2022 به بازار عرضه می شوند. اینها تنها خودروهایی نیستند که قرار است با همکاری مشترک به روز شوند، دو خودروساز اوایل سال 2021 هم ون های تجاری که وعده کرده اند را رونمایی می کنند. ون کوچکتر که مسئولیت فولکس واگن است، روی پلتفرم Caddy طراحی می شود در حالی که ون سنگین تر که یک تن بار می تواند حمل کند روی پلتفرم فورد ترانزیت طراحی مجدد خواهد شد.

برای خودروی برقی در بازار اروپا، فورد روی پلتفرم جدید گروه خودروسازی فولکس تحت عنوان MEB حساب باز کرده و این پلتفرم یکی از پرهزینه ترین پلتفرم هایی است که فولکس روی آن سرمایه گذاری کرده و به بیانی روی آینده آن شرط بندی کرده است.

اگر این شراکت به درستی اجرا شود در طول زمان چرخه مفید عمر این شراکت، 8 میلیون ون و وانت از پیوند مشترک فورد و فولکس حاصل خواهد شد. به این عدد سالانه 600 هزار دستگاه خودروی برقی فورد را هم اضافه کنید. هفته گذشته فولکس واگن قراردادی به ارزش 2.6 میلیارد دلار با شرکت Argo AI به امضا رساند که هر دو کمپانی فورد و فولکس به آن احتیاج دارند. حاصل این قرار داد، اجرای برنامه های توسعه تجاری سیستم های خودران [بدون نیاز به راننده] در اروپا و ایالات متحده است.

با این که بین دو کمپانی سرمایه گذاری مشترک اتفاق افتاده، اما این پیوند به معنی تصاحب مالکیت بین دو شرکت نیست و هیچکدام صاحب بخشی از سهام دیگری نمی شود. در بیانیه منتشر شده در رسانه ها نیز به این موضوع تأکید شده که با وجود سرمایه گذاری و تولید مشترک این دو کمپانی رقیب باقی می مانند. به بیان دیگر با این که هر دو شرکت در تولید رنجر و آمارک نسل جدید به هم کمک کرده اند، در بازار رنجر و آمارک رقیب هم خواهند شد! یعنی دو خودروساز در بهره وری، اثربخشی، کاهش هزینه و جلوگیری از هدر رفتن نقدینگی به هم کمک می کنند اما برای ارتقای برندشان با هم به رقابت ادامه می دهند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها