کد خبر : 42496

دردسر کرونا برای یکی از محصولات مینی

دردسر کرونا برای یکی از محصولات مینی

شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان، از جنبه‌های مختلف صنعت خودرو را تحت تاثیر قرار داده است؛ از کاهش فروش و تعطیلی کارخانه‌ها تا لغو برگزاری نمایشگاه‌های خودرو و رونمایی از مدل‌های جدید. در تازه‌ترین واکنش به این ویروس، مینی اعلام کرده که نام رینگ ویژه‌ای که برای اولین مدل الکتریکی خود طراحی کرده بود را تغییر می‌دهد.

به گزارش خودروتک ، "چرخ کرونا"، نام رینگ ۱۷ اینچی جدید مینی بود که با الهام از پریز‌های برق در بریتانیا طراحی شده است. اما هفته گذشته، پس از توییت یک خبرنگار درباره شانس بد کارخانه در انتخاب نام، مینی گفت که این اسم را تغییر می‌دهد.

مینی که بخشی از کارخانه ب‌ام‌و است، حتی پیش از همه‌گیری ویروس کرونا موقعیت خوبی نداشت. بلاتکلیفی از وضعیت اقتصاد بریتانیا پس از خروج از اتحادیه اروپا، قدیمی‌ شدن مدل‌های مینی و کاهش رونق صنعت خودرو، کارخانه را در موقعیت سختی قرار داده بود.

مینی الکتریکی ترکیبی از اتاق مدل معمولی مینی و باتری و قوای محرکه ب‌ام‌و الکتریکی i3 است. با اینکه ماشین از نظر فنی به اندازه رقیبانش به روز نیست، اما به خاطر قیمت ارزان و محبوبیت مارک مینی در بین جوانان، این کارخانه امیدوار است بتواند با این مدل از بحران کنونی صنعت خودرو عبور کند.

مینی کرونا

این اولین باری نیست که همه‌گیری یک ویروس باعث تغییر نام در یک شرکت خودروسازی می‌شود. در سال ۲۰۱۶، در حالی که شرکت تاتا قصد داشت یکی از مهم‌ترین مدل‌های خود به نام "زیکا" را رونمایی کند، ویروسی به همین نام در جهان همه‌گیر شد و کارخانه هندی ناگزیر نام مدل خود را تغییر داد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها