کد خبر : 3869

ب ام و سری 8 روباز به خط تولید رسید + تصاویر

ب ام و سری 8 روباز به خط تولید رسید + تصاویر

شرکت بی‌ام‌و چند روز پیش از مدل کانورتیبل خودروهای سری 8 رونمایی کرد. این محصول به تازگی وارد خط تولید این کمپانی آلمانی شده است.

به گزارش خودروتک، نزدیک به چهار ماه پیش تولید بی‌ام‌و سری 8 به صورت رسمی آغاز شد. امروز این کمپانی خبر تولید بی‌ام‌و سری 8 کروک را اعلام کرده است. این خودرو جایگزین بی‌ام‌و سری 6 کانورتیبل می‌شود. بی‌ام‌و سری 8 کروک در کارخانه Dingolfing به تولید می‌رسد. بی‌ام‌و سری 8 دارای خط تولید یکسان با خودروهای بی‌ام‌و سری 5 و بی‌ام‌و سری 7 است. این شرکت آلمانی در این کارخانه روزانه 1600 خودرو از سری 3، 4، 5، 6، 7 و 8 تولید می‌کند.

بی‌ام‌و سری 8 کوپه و کانورتیبل در مدل 840d به موتور 6 سیلندر خطی توربودیزل مجهز شده است. این موتور دیزلی قادر به تولید 320 اسب بخار قدرت و 680 نیوتون متر گشتاور است. قدرت تولیدی این موتور توسط یک گیربکس خودکار 8 سرعته به چهار چرخ این خودرو منتقل می‌شود. بی‌ام‌و سری 8 از سیستم چهار چرخ محرک xDrive بهره می‌برد.

در صورتی که راننده خواهان تصاحب نمونه قوی‌تری از بی‌ام‌و سری 8 کروک باشد، می‌تواند مدل M850i xDrive را سفارش دهد. این مدل از بی‌ام‌و سری 8 کانورتیبل به موتور 8 سیلندر با حجم 4.4 لیتر مجهز شده است. این موتور از توربوشارژ دوقلو بهره می‌برد و قدرتی برابر با 530 اسب بخار را در اختیار راننده قرار می‌دهد. گشتاور تولیدی این موتور 8 سیلندر به 750 نیوتون متر می‌رسد. بی‌ام‌و M850i xDrive از سیستم چهار چرخ محرک بهره می‌برد و قدرت تولیدی موتور توسط یک جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های آن منتقل می‌شود.

سال آینده این شرکت آلمانی از دو نمونه دیگر این خودرو رونمایی می‌کند. انتظار می‌رود سال آینده میلادی با نمونه کوپه و کانورتیبل بی‌ام‌و M8 ملاقات کنیم و همچنین نمونه گرن کوپه آن که یک خودروی 4 درب است در معرض دید عموم قرار بگیرد. در حال حاضر اطلاعاتی در رابطه با این خودروها در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است.

لازم به ذکر است؛ کارخانه Dingolfing یکی از 30 کارخانه جهانی بی‌ام‌و محسوب می‌شود. این کارخانه سال گذشته میلادی موفق به تولید 376 هزار خودرو شده بود. بی‌ام‌و برای تولید خودروهای سری 8 در این کارخانه، سرمایه‌گذاری زیادی را در آن انجام داده است. 18 هزار نفر در این کارخانه مشغول به فعالیت هستند. این کارخانه علاوه بر تولید خودروهای شرکت بی‌ام‌و، قطعات مختلف خودرو مانند بدنه محصولات کمپانی رولز رویس را نیز به تولید می‌رساند. رولز رویس زیر مجموعه بی‌ام‌و محسوب می‌شود، بنابراین قطعات آن در کارخانه این شرکت آلمانی تولید می‌شود.

منبع: جی اس ام

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها