کد خبر : 34410

فراخوان مشترک برای ب ام و Z4 و تویوتا سوپرا

فراخوان مشترک برای ب ام و Z4 و تویوتا سوپرا

دو مدل محبوب بی‌ام‌و Z4 و تویوتا سوپرا به علت نقص فنی در چراغ جلو، فراخوانی شدند.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران، فراخوانی اتومبیل‌های مختلف در نقاط مختلف جهان امری عادی محسوب می‌شود. شرکت‌های مختلف خودروسازی اگر پس از عرضه و فروش یک خودرو، متوجه وجود یک ایراد کلی در قسمت‌های مختلف آن شوند، مدل‌های دارای ایراد را فراخوانی می‌کنند. این فراخوانی ممکن است برای تولیدات یک کارخانه در طی یک ماه، چند ماه یا چند کارخانه در چند کشور مختلف رخ دهد. گستردگی این فراخوانی نیز به همین موضوع وابسته است.

فراخوانی خودرو برای شرکت‌های درجه دو و کمتر شناخته شده اتفاقی پر تکرار است اما گاهی شرکت‌های بسیار معتبر و مشهور، به علت نقص فنی در یک سری از تولیدات خود مجبور به فراخوانی می‌شوند که قطعا به نام و اعتبار آن شرکت صدمه خواهد زد. به خصوص آن که شرکت‌های معتبر خودروهای خود را با قیمت گران‌تری به فروش می‌رسانند و مشتریان نیز طبیعتا توقع بیشتری از این شرکت‌ها خواهند داشت.

در هر صورت به تازگی دو شرکت معتبر تویوتا و بی‌ام‌و برای دو مدل بسیار محبوب خود فراخوانی اعلام کردند. اداره ملی ترافیک بزرگ‌راه‌‌ها، فراخوانی این دو شرکت را تائید کرده و حالا بی‌ام‌و سه خودرو Z4 ، 330i و ۳۳۰i xDrive را به علت وجود مشکل در چراغ‌های جلو، از دست دادن کنترل چراغ‌ها و عدم کارکرد صحیح چراغ‌های جلو، فراخوانی می‌کند. البته این تعداد فراخوانی در حال حاضر به تنها ۶۸ نسخه از این خودرو‌ها محدود می‌شود، اما ممکن است در آینده این تعداد افزایش پیدا کند.

 

خودروی بی‌ام‌و Z4 و تویوتا سوپرا,اخبار خودرو,خبرهای خودرو,بازار خودرو

 

از طرفی شرکت تویوتا با مشکل بزرگ‌تری روبه‌رو است. مدل تویوتا سوپرا مشهور نیز دارای همین مشکل است و ۱۷۷ نسخه از سوپرا را فراخوانی می‌کند. نکته جالب آن است که بی‌ام‌و مسئول فراخوانی تویوتا سوپرا شناخته می‌شود. بخش فنی مدیریت و برد چاپی چراغ جلو دارای مشکل شده و این قطعه برای تویوتا سوپرا نیز از شرکت بی‌ام‌و تامین می‌شود.

 

تا کنون هیچگونه تصادف و آسیب‌دیدگی ناشی از این اختلال فنی گزارش نشده، اما به طور قطع رانندگی در شب یا جاده‌های تاریک، با وجود مشکل چراغ جلو بسیار دشوار خواهد بود.

 

خودروی بی‌ام‌و Z4 و تویوتا سوپرا,اخبار خودرو,خبرهای خودرو,بازار خودرو

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها