کد خبر : 2836

فاز اول تونل فوق سریع افتتاح شد + تصاویر

فاز اول تونل فوق سریع افتتاح شد + تصاویر

رویای ایلان ماسک مبنی بر سفرهای فوق‌سریع در تونل‌های زیرزمینی بسیار به واقعیت نزدیک شده و وی امروز اعلام کرده که تونل آزمایشی شرکت در Hawthorne کالیفرنیا روز 10 دسامبر قرار است افتتاح شود.

به گزارش خودروتک، داخل این تونل‌ها اسکیت‌هایی وجود دارند که می‌توانند با حداکثر سرعت 250 کیلومتربرساعت مسافران یا خودروها را جابه‌جا کنند. این تونل از پارکینگ SpaceX شروع می‌شود و بعد از گردش به سمت غرب زیر خیابان 120 به مسیر خود ادامه می‌دهد. پس‌ازآن، این تونل در یک خط مستقیم به مسیر تقریباً 3.2 کیلومتر پایان می‌یابد. این تونل خیلی طولانی نیست و فقط برای تحقیق و توسعه سیستم تونل‌ها و حمل‌ونقل عمومی شرکت Boring ساخته شده است.

بعد از افتتاح و از روز 11 دسامبر، عموم مردم به‌صورت رایگان می‌توانند از این تونل استفاده کنند. بسیاری از جزئیات آن هنوز مشخص نیست، ولی هدف نهایی شرکت ساخت یک سیستم حمل‌ونقل پرسرعت عمومی زیرزمینی به نام Loop است. درحالی‌که قبلاً ماسک گفته بود لوپ از اسکیت‌های الکتریکی خودران با حداکثر سرعت بین 200 تا 240 کیلومتر استفاده خواهد کرد، وی اعلام کرده که حداکثر سرعت به 250 کیلومتربرساعت افزایش یافته است.

این اسکیت‌ها می‌توانند یک خودرو یا بین 8 تا 16 مسافر را جابجا کنند. اسکیت‌ها در ایستگاه‌های از قبل مشخص شده با کمک Loop Lift برای سوار و پیاده کردن مسافران بالا و پایین می‌روند.

درحالی‌که افتتاح این تونل آزمایشی فقط مهر تاییدی بر این ایده است، شرکت Boring برنامه‌هایی برای Chicago Express Loop دارد که خدمات حمل‌ونقل مسافری بین مرکز شهر شیکاگو و فرودگاه O’Hare را برقرار خواهد کرد. سفر بین این دو نقطه با استفاده از لوپ فقط 12 دقیقه زمان می‌برد. شرکت گفته که زمان سفر با استفاده از اکسپرس لوپ سه تا چهار برابر سریع‌تر از سایر گزینه‌های حمل‌ونقلی فعلی است. شرکت همچنین اشاره کرده که هزینه استفاده از این سرویس تقریباً نصف هزینه یک تاکسی خواهد بود.

Boring Company ایده East Coast Loop را هم ارائه کرده که از دو تونل تشکیل می‌شود و شهر بالتیمور در مریلند را به واشنگتن دی سی، پایتخت آمریکا متصل می‌کند. ایده Dugout Loop نیز یکی از برنامه‌های شرکت است و شهروندان لس‌آنجلس را می‌تواند در کم‌تر از 4 دقیقه از Los Feliz در شرق هالیوود یا از Rampart Village به استادیوم داجر ببرد.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها