کد خبر : 2407

پلیس آلمان به مقر اوپل حمله کرد

پلیس آلمان به مقر اوپل حمله کرد

اپل به دستور وزارت راه‌ آلمان مجبور به فراخوان 100 هزار دستگاه شده است.

به گزارش خودروتک، ساعاتی پس از یورش مقامات به مقر مرکزی اپل در آلمان، این شرکت فراخوانی برای 100 هزار خودرو صادر کرد. مقامات ادعا می‌کنند که یک ابزار تقلب آلایندگی غیرقانونی را در برخی اپل‌ها با پیشرانه‌ دیزلی کشف کرده‌اند. این مدل‌ها که در سراسر اروپا به فروش رسیده‌اند شامل «زفیرا»، «اینساینیا» و «کاسکادا» می‌شود.

این فراخوان چند ساعت بعد از یورش مقامات به ساختمان مرکزی اپل در «رسلهایم» آلمان صورت گرفت. مقامات به ظن این‌که برخی مدل‌های اپل به نرم‌افزار تقلب در آلایندگی مجهز باشند، ساختمان شرکت را مورد بازرسی قراردادند. اپل همچنین اذعان کرده است که دادستان فرانکفورت کارخانه شرکت را مورد بازرسی قرار داده است.

اپل پیش‌تر پذیرفته بود که خودروهایش از نوعی ECU (واحد کنترل پیشرانه) بهره می‌برند که برای خاموش شدن در یک دمای خاص برنامه‌ریزی شده است. بااین‌حال مسئولان شرکت ادعا می‌کردند که استفاده از این قطعه کاملاً قانونی است.

یک نهاد متولی خودرویی در سال 2015، چهار برنامه نرم‌افزاری اپل را کشف کرده بود که می‌توانست میزان انتشار آلاینده‌ها را تغییر دهد. شرکت اپل دستور داد که آن‌ها را از طریق به‌روزرسانی نرم‌افزار حذف کنند.

یک مقام مسئول دراین‌باره گفت: «پس‌ از این‌که پنجمین ابزار غیرقانونی در اوایل سال 2018 کشف شد، یک جلسه رسمی باهدف اعمال فراخوانی اجباری برای مدل‌های کاسکادا، اینساینیا و زفیرا جریان گرفت.»

خبر تلخ در شیرین روزهای 20 سال گذشته اپل

خبر مربوط به حمله به دفتر مرکزی زمانی منتشر شد که اپل بالاخره به سوددهی رسیده بود و مدیران از این بابت خوشحال بودند. اپل که به‌تازگی به مالکیت گروه PSA فرانسه درآمده است، چند ماه پیش برای اولین بار در 20 سال گذشته به سوددهی رسید و آمار 6 ماهه شرکت سود 581 میلیون دلاری را ثبت کرده بود.

گفتنی است در سال 2016 که اپل در اختیار جنرال‌موتورز آمریکا قرار داشت، شرکت نزدیک به 297 میلیون دلار زیان‌ده بود.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها