کد خبر : 18451

مشتری جدید دایملر آلمان یک چینی است

مشتری جدید دایملر آلمان یک چینی است

براساس گزارش‌های تازه انتشار یافته، گروه خودروسازی بایک درنظر دارد 5 درصد از سهام شرکت دایملر را خریداری نماید درحالی‌که همچنان به جوینت‌ونچر میان خود و این شرکت آلمانی در خودروسازی بیجینگ بنز وفادار خواهد ماند.

به گزارش خودروتک ، پس از جیلی نوبت به بایک رسیده تا با خرید 5 درصد از سهام دایملر به ارزش تقریبی 3.3 میلیارد دلار، سهم چینی‌ها را در این شرکت آلمانی بیشتر کند.

سابقه تشکیل گروه بایک به سال 1988 میلادی یعنی 31 سال پیش بازمی‌گردد. این شرکت علاوه‌بر ساخت خودروهای برند خود، به واسطه شراکت با هیوندایی و مرسدس‌بنز، اقدام به تولید و فروش خودروهای این دو شرکت نیز می‌کند.

بنابر اظهارات چند منبع خبری مختلف، بایک از منابع محلی برای خریداری 4 الی 5 درصد سهام دایملر تقاضای حمایت کرده درحالی‌که یک منبع آگاه دیگر نظر متفاوتی داشته و اعلام کرده که این شرکت چینی درنظر دارد از طریق بازار بورس اقدام به خریداری سهام دایملر کند.

یک فرد نزدیک به این فرآیند نیز بیان کرده که قیمت سهام دایملر درحال حاضر توسط فردی که به نظر می‌رسد خریدار عمده سهام باشد در حال کنترل است. اما در نهایت باید به این نکته توجه کرد که شرکت چینی بایک هنوز درباره این مسئله سکوت اختیار کرده است.

پیش‌بینی می‌شود 5 درصد از سهام شرکت دایملر ارزشی برابر بیش از 3 میلیارد یورو (3.3 میلیارد دلار) داشته باشد چراکه ارزش کلی سهام این شرکت جمعه گذشته برابر با 57.6 میلیارد دلار اعلام شد.

هنوز شرکت بایک از سوی دفاتر تنظیم مقررات کشور آلمان به عنوان سهامدار دایملر اعلام نشده چراکه طبق مقررات جاری در آلمان، خریدار سهام یک شرکت تا زمان خریداری 3 درصد از سهام نیازی به اعلام آن به این دفاتر ندارد.

شرکت بایک از مدت‌ها قبل یعنی حداقل 4 سال پیش به خرید سهام دایملر علاقمند بوده اما به نظر می‌رسد پس از آن‌که سال گذشته مدیرعامل جیلی از خرید 9.69 درصد سهام شرکت دایملر توسط این شرکت خبر داد، انگیزه بایک برای انجام هدف خود دوچندان شد. بد نیست بدانید اکنون جیلی بزرگترین سهامدار عمده شرکت دایملر است.

به هرحال باید منتظر ماند و دید که عاقبت امر چه خواهد شد زیرا هرگونه رد و بدل سهام میان شرکت‌های بایک و دایملر منوط به توافق صورت گرفته میان این دو شرکت خواهد بود.


منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها